PDA

View Full Version : Ibanez RG321BKF of GAX75BK



Lahoeda
18 juli 2004, 22:45
De Ibanez RG321BKF of Ibanez GAX75BK

Als beginnend electrisch gitarist wil ik een keuze uit deze 2 gitaren maken.
Iemand bekent met deze types en is het volgens jullie iets??
Help me out!

Kasper
18 juli 2004, 23:08
Ik zou voor de RG gaan, enkel al uit een esthetisch standpunt. Ik vind em gewoon stoerder :wink:

Verder vind ik die D-tuner op dat GAX-model maar een extra snufje dat je als beginner toch niet gaat nodig hebben vermoed ik. Ookal D-tune je af en toe, ik vermoed niet dat je elke dag 3x gaat veranderen van tuning. Zeker niet als beginner.

Besluit voor mij: de RG :-D
(Over de klank ga ik je niet veel kunnen vertellen :oops: ... Maar als beginner denk ik dat je met allebei de gitaren erg tevreden gaat zijn.

RRRobin
18 juli 2004, 23:09
alleen door dat maffe d-tune ding zou ik al voor de RG gaan :P

iam
18 juli 2004, 23:49
ik zou voor de ax32s gaan das het iets beter broertje van de GAX

http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/pict/AXS32TKF-1B-01.jpg
http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/pict/AXS32DRF-1B-01.jpg

kost rond de 450€ nieuw dacht ik :D

ik vind hem echt vet!

Kasper
18 juli 2004, 23:58
iam toch, nice try :D

Ik wilde hem ook voorstellen een SZ320 te kopen (zelfde prijs nieuw)... maar heb het ook niet gedaan omdat ik besefte dat het om een beginnersgitaar gaat.

De 2 gitaren waar hij tussen twijfelt liggen rond de €250 dacht ik, en da's een goed budget om mee gitaar te beginnen spelen denk ik.

Lahoeda
19 juli 2004, 19:19
Ik vond die GAX wel lekker in de hand liggen en daar gaat het toch om.
Ik moet die anderen nog testen.
In ieder geval bedankt!

Lahoeda
20 juli 2004, 16:27
Wat houd dat verder in die D-tune. zoiets als Drop-D ofzo.

antihero
20 juli 2004, 19:01
Sneller in drop D kunt tunen wss..
Als je dit niet wil, kan je nog altijd voor de GAX70 gaan

Sir Peckerkäse
20 juli 2004, 19:43
deze ibanezzen zien er teminste wel mooi uit

Lahoeda
21 juli 2004, 00:45
Sneller in drop D kunt tunen wss..
Als je dit niet wil, kan je nog altijd voor de GAX70 gaan

is dan toch wel makkelijk, aangezien is wat met hardcore/(trash)metal bezig ben.
wat is het nadeel dan?

mijnechtenaamisalvergeven
21 juli 2004, 09:30
Vraag eens aan een verkoper in de winkel of een vriend die al beter kan spelen of hij op beide gitaren een paar dingetjes voor je wil spelen. Je kunt dan waarschijnlijk beter horen wat jij 't best vind klinken.

Speel ook zelf even op beide modellen: let vooral op de hals en de balans van beide gitaren.

Ik zou zelf de rg nemen, zeker als je metal gaat spelen.

Fuhgawz
21 juli 2004, 10:58
Ik vind de AXen mooier maar je hoort wel eens verhalen dat de balans niet optimaal is. Dwz dat de kop naar beneden zakt als je hem niet constant vasthoudt, omdat er te veel gewicht aan het body-einde van de gitaar zit en het balanspunt dus te ver daar ligt.
Maar, zoals gezegd moet je zelf even beide gitaren gaan testen en kijken welke het makkelijkste speelt en het beste klinkt en minder kijken naar de vorm.

Lahoeda
21 juli 2004, 19:15
ok thanx voor de info.

RRRobin
21 juli 2004, 23:40
lol zo'n drop d tuner is nutteloos aangezien je op gehoor meestal ook al binnen een aantal seconden van E naar D kan :P

(+ het oogt nie ;) maar das persoonlijk)