PDA

View Full Version : verschil tussen nieuw en oud??



Adema
4 mei 2002, 15:54
een Boss GT-6 die nieuw is en een Boss GT-6 die tweedehands is <4 maanden oud>, nog onbeschadigd, alle knoppen doen het nog, etc.

zit daar verschil tussen?? qua geluid en bijgeluiden, etc.

mijn moeder, die er totaal geen verstand van heeft, denkt namelijk dat de onderdelen onder de kap 'slijten', net als bij een auto. maar ik denk niet dat dat zo is.

Moonchild
4 mei 2002, 15:56
hehe luister jij naar je moeder als t gaat om gitaaradvies? :wink:

Moonchild
4 mei 2002, 15:57
zij gaat zeker over de financien? hehe

Adema
4 mei 2002, 16:06
ja, mijn moeder betaald ook een deel (ben pas 15, dus dat mag dan ook wel). maar ik wil dus een 2de hands boss GT-6 kopen en mn moeder vindt dat prima, maar ze denkt wel dat de kwaliteit van het geluid verbitterd is als iets 2de hands is, maar dat denk ik niet, zeker niet omdat die 2de handse pas 4 maanden jong is.

wat denken jullie?? kan een geluid 'slijten'??

Rooligan
4 mei 2002, 16:10
Ik denk dat de onderdelen op zich in je GT-6 niet 123 slijten, zeker niet na 4 maanden. Na enkele jaren van gebruik zal naar mijn mening de verbindingen het meeste geleden hebben. Het meerendeel is immers printplaat. Hoe beter je hem opbergt (stofvrij etc), hoe langer plezier je ervan hebt. Probeer wel de originele adapter te gebruiken.


Rooligan walgt van multieffects

Adema
4 mei 2002, 16:21
ik ben ook van plan om er een koffer op maat te <laten>maken, dus dat stofvrij opbergen dat zit wel goed. ik denk ook wel dat ik er jaren lang prezier van zal hebben.
verder iemand nog tips voor het behoud van mijn toekomstige gt-6?

er schijnt ook een spuitbus te bestaan dat tegen het kraken is van potmeters en verbindingen. weet iemand wat voor spul dit is en of dit echt werkt?
want 1 potmeter van mn versterker kraakt als ik er aan draai

Vincent
4 mei 2002, 18:49
Ja ik ken dat spul. Je moet het alleen niet zo vaak gebruiken en dan ook zo min mogelijk. Het bijt namelijk alles weg op den duur... en dan kan je een nieuwe pot-meter kopen met alle gevolgen van dien...

Slowhand41
4 mei 2002, 21:48
Het beste kan je Tuner-spray kopen dat tast de koolstof baan in je potmeter niet aan en laat ook geen resten achter. Werkt perfect!!

Ron C
6 mei 2002, 16:02
Gewoon die 2e hands kopen, de electronica zal zeker niet versleten zijn.
Het enige wat ooit kan verslijten zijn potmeters als je er maar voor zorgt dat je hem altijd stofvrij en vooral niet vochtig opbergt. contactspray moet je alleen gaan gebruiken als het echt nodig is, het is vrij aggressief spul wat een heel dun laagje van de contacten "afbijt" waardoor de contacten weer "zuiver" zijn.

Echoes
6 mei 2002, 16:08
lijkt mij dat het niet zo snel slijt, dan zou mijn GT-6 die ik ergens in nov. heb gekocht ook al versleten moeten zijn. Wordt beetje dure grap als spullen zo kort mee gaan :smile: (mits er goed mee omgaan)

Adema
6 mei 2002, 18:08
ok, bedankt.

ik ga donderdag een 2de hands GT-6 kopen.

Moonchild
7 mei 2002, 01:29
wat betaal je dr eigenlijk voor?

Adema
7 mei 2002, 16:33
450 euro (4 maanden oud, weinig gebruikt)

in de winkel hier kost ie 555 euro

Moonchild
7 mei 2002, 18:32
ik zou dr nog ff wat vanaf dingen :wink:

lars
7 mei 2002, 20:39
lukt niet denk ik, d'r zijn er nog veel te veel die er 450 voor tellen (ik waarschijnlijk ook als ik een goede vind) slecht maar waar

FragDaddy
7 mei 2002, 20:54
Die GT-6 zitten (behalve de draaiknoppen oftewel potmeters) geen slijtagegevoelige onderdelen in. dus je kunt gerust 2e hands kopen als alles werkt.

die potmeters zijn ook geen probleem, want ze zitten niet in de signaalweg. de potmeters hoor je dus niet kraken ofzo. ze zitten in het digitale circuit en geven alleen signaaltjes naar de elektronica van de GT-6.

maw. geen gekraak oid.

gefeliciteerd met je fantastisch GT-6

Adema
8 mei 2002, 17:25
ja, en bovendien waren er ook mensen die iets minder dan ik boden, bijv. 440 euro. dus er valt niet veel van af te dingen.

Adema
8 mei 2002, 17:28
FragDaddy, ik dacht wel al dat ie niet gauw zou slijten.
het eninge wat best snel slijt is denk in de input waar je je gitaar kabel in doet, als je dat vaak te ruw doet, dan gaat ie een beetje los zitten denk ik. bij mn gitaar had ik ook dat die jackplug-output los ging zitten