PDA

View Full Version : Ook voor mij maar een nieuwe amp... hoop vragen etc



ben???
18 juli 2004, 01:45
Hallo!

Ik heb net een nieuwe gitaar gekocht, een Jackson Kelly, maar ik speel nog altijd op mijn Ibanez TBR25 versterkertje wat ik jaren geleden heb gekocht. Nu dacht ik zo eens: zou het niet mooi zijn om er ook een een mooie amp bij te nemen? HEb nu wat geld bij elkaar, spaar nog verder, t leven is moeilijk voor een 16jarige knul :) .
Ik speel dus van alles, maar meeste metal en ben dus op zoek naar een lekkere schear, beetje een 80s metal geluidje is wel leuk en de clean moet ook te pruimen zijn. Speel niet bijzonder vaak op hoge volumes, maar ik wil wel even lekker t volume omhoog kunnen zetten op die paar gelegenheden (optredens voor 500 man ofzo, paar keer per jaar). Verder zal de amp thuis staan en soms meegaan naar band practise.
Ik ebn nogal een n00b op het gebied van amps. Ik weet dus ook niet wat ik moet kopen (buizen/transistor etc). Heb gehoord dat buizen op lage volumes niet bijzonder lekker klinken, en omdat ie dus meestal thuis staat zal dat niet bijzonder vaak gebeuren (alhoewel... de buurvrouw is toch stokdoof... als ze uberhaupt nog leeft :-? :wink: ). Daarom zat ik dus een beetje te kijken naar transistoramps en ik kwam zo terecht bij de Marshall AVT150 head en de Peavey XXL head. COmbo is in principe ook best, maar head staat toch wat stoerder en qua geld maken combo en head vaak niet bijzonder veel uit.
Maarja, wat ik dus wil weten is wat voor amp jullie me aanraden. Zou ik iets met buizen kunnen? En hoeveel geld ben ik daar aan kwijt? als ik eens per zoveel tijd nog een paar honderd euro kwijt ben aan nieuwe buizen wordt het wat lastig, dan moet ik daar tijden voor sparen... En wat moet ik verder nog weten over buizenamps? Allerlei dingen die ik heb gehoord die me een grote waas zijn als biassen, dat buizenversterkers moeten opwarmen etc... Zijn die transistoramps die ik had gezien dan een beetje geschikt? Budget is dus 700-800 euro voor een head, met wat voor een cab erbij, combo zal t budget ook zoiets zijn... Tweedehands is perfect.

Alvast bedankt!
Ben