PDA

View Full Version : Nieuwe gitaarsite



Gitaar-Nederland
18 juli 2004, 01:41
Hallo,

Ik wilde iedereen er even op wijzen dat er een nieuwe gitaarsite op het web is gesmeten: www.gitaar-nederland.nl. Op deze site kan je zoeken naar gitaarwinkels bij jou in de buurt. Daarnaast heeft de site veel links naar sites van gitaarbouwers en een forum. In de toekomst zal er nog veel aan worden toegevoegd, zoals bijvoorbeeld artikelen over gitaristen, speciale gitaren en gitaarbouwers. Neem een kijkje op de site en laat me weten wat je er van vindt!

http://www.gitaar-nederland.nl/titelklein.jpg

Hempo
18 juli 2004, 21:37
Erg mooie site. Handig, overzichtelijk!

Bluesbreaker
18 juli 2004, 21:59
Handige site, misschien is het een idee om waarderingen/commentaar van gebruikers aan de informatie over de winkels toe te voegen.

Gitaar-Nederland
19 juli 2004, 00:39
Handige site, misschien is het een idee om waarderingen/commentaar van gebruikers aan de informatie over de winkels toe te voegen.

Dat is inderdaad een goed idee, ik zal eens kijken hoe ik dat kan verwerken.

http://www.gitaar-nederland.nl/titelklein.jpg

dirkji
21 juli 2004, 16:16
Leuke site!
Misschien een idee om zoiets te doen voor Belgische winkels...

Greetz,

Dirk
www.jazzguitar.be

Gitaar-Nederland
22 juli 2004, 11:03
Leuke site!
Misschien een idee om zoiets te doen voor Belgische winkels...



Daar zit wel wat in, maar las ik dat goed zou willen doen zou ik de site ook tweetalig moeten maken. En mijn frans is nou niet bepaald geweldig.

http://www.gitaar-nederland.nl/titelklein.jpg

Dirk_Hendrik
23 juli 2004, 16:24
Beetje onsympathiek van je op dit op Gitaarnet te promoten daar je pure concurrentie bent!

Bluesbreaker
23 juli 2004, 21:19
Beetje onsympathiek van je op dit op Gitaarnet te promoten daar je pure concurrentie bent!

vind ik niet, dit deel van het forum is er toch bedoelt om sites over gitaren te promoten, daar valt deze site prima onder. Er worden ook vaak genoeg andere fora genoemd op dit forum, geen probleem vind ik hoor.

Gitaar-Nederland
23 juli 2004, 23:14
Ik ben het ook niet helemaal met je eens dat het zou gaan om concurrentie. Gitaar-Nederland is heel anders van opzet: het doel van de site is dat mensen kunnen zoeken naar gitaarwinkels in hun regio. Bij mijn weten doet Gitaarnet dit niet en is er dus geen sprake van concurrentie. Bovendien staat er onder de categorie "Sites" van dit forum het volgende te lezen:

Gave gitaarsite gezien? Of ben je benieuwd wat anderen van je site vinden?

Volgens mij staat er in mijn eerste post van deze thread zoiets als "ik ben erg benieuwd wat iedereen er van vindt". I rest my case.

http://www.gitaar-nederland.nl/titelklein.jpg

ben???
24 juli 2004, 00:15
heel handige site.

Dirk_Hendrik
24 juli 2004, 17:51
Doe mee een lol Gitaar Nederland en wees eens eerlijk. Kijk naar de opzet van je site. Alle zaken op je site:
- Links naar gitaarwinkels,
- links naar bouwers
- een Forum
- in de toekomst artikelen, reviews, interviews etc.

En kijk naar nu eens de frontpage van Gitaarnet. Durf je me dan echt met droge ogen te vertellen dat je iets totaal anders hebt opgezet?

Zijn de hoofdpoten van gitaarnet.nl. Misschien moet je er nog een 2e hands verkoop rubriek aan toevoegen!

Dus, " wat anderen van je site vinden"? Ik vind het een 2e gitaarnet en zie niet in wat de toegevoegde waarde is.

Bluesbreaker
24 juli 2004, 18:09
Dus, " wat anderen van je site vinden"? Ik vind het een 2e gitaarnet en zie niet in wat de toegevoegde waarde is.

ik wel, er staan behoorlijk wat meer winkels op dan op gitaarnet en ze zijn nog eens netjes gesorteerd ook

Guitarfreak
24 juli 2004, 18:16
+1

Gitaar-Nederland
24 juli 2004, 19:58
Zoals ik al eerder zei is het hoofddoel van Gitaar-Nederland dat de bezoekers kunnen zoeken naar muziekwinkels in een provincie of plaats. Daarbij staan dan vervolgens alle contactgegevens.

De statistieken van de website wijzen uit dat 90% van de bezoekers van de site alleen maar komt voor deze informatie en niet voor de links naar gitaarmerken/bouwers. Echter, het hebben van dit soort links zorgt er wel voor dat de site beter te vinden is met een zoekmachine. Die links bevatten nu eenmaal zoekwoorden als "gibson" of "fender".

Dat ik zo nu en dan een artikeltje wil schrijven is meer omdat ik dat zelf leuk vind (student Journalistiek) dan dat ik verwacht dat mensen dat ook lezen. De statistieken wijzen dit overigens ook uit: de bezoekers komen voor de adresgegevens van de muziekwinkels. Ik ben niet van plan er een soort 2ehandsmarkt te gaan beginnen, want let's face it: je komt toch niet over marktplaats heen.

Ik ben gewoon een gitaarliefhebber en ik vond het een leuk idee om een website te maken met deze informatie. Als jij dat niet vindt: prima, dan kom je niet. Maar kom me niet aan met rare verhalen over concurrentie. Gitaar-Nederland voegt wel degelijk iets toe en is absoluut geen schaamteloze kopie van Gitaarnet. Ik heb links naar gitaarmerken: Ja, duh! Ik en nog 3000 sites! Dat maakt me niet direct een kloon hoor.

Als je me al van plagiaat wilt beschuldigen, zeg dan dat ik alle gegevens van de Gouden Gids heb overgeschreven....

http://www.gitaar-nederland.nl/titelklein.jpg

BramVersteeg
11 augustus 2004, 22:49
Ik ben het met gitaar nederland eens. Er zijn zo veel sites als gitaarnet. De opzet van de site is naar mijn inzien ook gewoon om mensen te informeren over winkels in de buurt.... En dan zijn er iig minder topics over: "wat is een goede winkel in mijn buurt?" Ik zie niet echt wat ze verkeerd doen.

jos zonder pet
12 augustus 2004, 00:00
man waarom direct die negatieve commentaar???
je doet percies alsof hij een idee steelt om zen zakken mee te vullen...
die site lijkt me heel nuttig en waarom zou hij dat niet even mogen laten weten hier op het forum?

sugarfish
12 augustus 2004, 15:45
Inderdaad een goede site voor het zoeken van winkels.
Goed idee!!!! Succes ermee!

starscream
14 augustus 2004, 23:44
dit is indd wel een heel handige site! thnx!

m^rton
15 augustus 2004, 21:18
HINT: Berkers in Deurne (noord-brabant) gaat binnenkort verhuizen. Het was geloof ik maar voor tijdelijk. Naar de kruisstraat ofzo :???: . Zou je zelf ff op moeten zoeken

Gitaar-Nederland
17 augustus 2004, 01:19
HINT: Berkers in Deurne (noord-brabant) gaat binnenkort verhuizen. Het was geloof ik maar voor tijdelijk. Naar de kruisstraat ofzo :???: . Zou je zelf ff op moeten zoeken

Bedankt! Ik zal even informeren hoe dat precies zit.

marc_o
19 augustus 2004, 11:39
Leuke site, er moeten meer mensen zijn die zo'n initiatief tonen, het is vast erg veel werk geweest alle winkels op te snorren. Hier en daar mijn bedenkingen, maar die heb ik je reeds gemaild. Je kunt natuurlijk niet zomaar Zwier vergeten als je winkels in Zeeland opsomt, grr :D

Darkwing
19 augustus 2004, 12:02
Mooie, overzichtelijke site.

Ik mis alleen een gitaarwinkel in Wierden, Overijssel: Guitar Center Wierden, www.guitar.nl. Misschien dat je die nog kan toevoegen aan het overzicht.

Gitaar-Nederland
20 augustus 2004, 09:58
Ik had Zwier natuurlijk niet vergeten, maar hij staat als gitaarbouwer onder het kopje "merken". Ik heb zijn site bezocht en zie dat hij ook anderre merken verkoopt, dus ik heb hem nu ook toegevoegd aan de winkels.

Guitar Center in Wierden heb ik inmiddels ook toegevoegd. Stom dat die er niet bij stond, ik ken de site namelijk wel...in ieder geval bedankt voor de reacties.

http://www.gitaar-nederland.nl/titelklein.jpg