PDA

View Full Version : Vingernagels - lang, kort?



Sidhe
17 juli 2004, 20:24
Test?

Sidhe
17 juli 2004, 20:24
Hey mensen,

iets wat ik me al een tijdje afvraag, misschien wel een stomme vraag maar oke :P Houden jullie je vingernagels lang of kort? Ik bedoel, ik hou mijn nagels grotendeels kort (speel bas, nagels van 'aanslahand' op snaren = irritant..), maar ik ken ook mensen die hun nagels lang houden omdat het fijner speelt.

En nagels op je fretboard is al helemaal irritant!

Jullie mening/ervaring?

Javaca
17 juli 2004, 20:39
Ik houd ze rechts lang.
Dat is handig met gitaarspelen en -bouwen.

slayurrr
17 juli 2004, 23:23
Kort, anders doet het zo zeer bij het vrouwtje.....

Jeroenvanhulsteijn
18 juli 2004, 10:49
links kort, rechts net lang genoeg om met mn nagels te spelen op gitaar en net niet lang genoeg om op basgitaar het scherpe geluid van aanslaan met nagels te horen. hoewel ik op basgitaar ook wel eens met nagels speel, alsk hoog op de hals speel.

owja, ik ben een rechtshandige speler :)

THW
18 juli 2004, 11:03
gewoon allebij kort

The Mule
18 juli 2004, 13:03
Allebei kort, veel beter & directer gevoel (basgitaar) voor mij persoonlijk...

Negative K3 fan
18 juli 2004, 13:12
ik speel ook een beetje klassiek, dus links zo kort mogelijk en rechts goed verzorgd, ZEKER niet lang, maar niet helemaal afgeknipt zodat je er een goede toon mee kunt creeeren.

m^rton
18 juli 2004, 13:35
Rechts lang voor fingerpicking en klassiek

AART
18 juli 2004, 16:33
alles eraf bijten en raggen met plectra, nagels zijn voor mietjes :-D

m^rton
18 juli 2004, 17:01
1: Nagels bijten is voor mietjes
2: Plectra zeggen is mietjes, hang gewoon de boerelul uit en zeg: plectrums

Nemesis
18 juli 2004, 23:18
+1

sash
19 juli 2004, 01:23
Kort, anders doet het zo zeer bij het vrouwtje.....

Hmm volgens mij is dit het eerste waar wij het over eens kunnen zijn :D

bert k
25 juli 2004, 20:07
Rustig laten piepen, tooooone is veel belangrijker :-D

metallic
20 augustus 2004, 14:53
Gewoon kort...

Javaca
20 augustus 2004, 22:34
Lang...
en dan werken op de versafdeling van een supermarkt. :razz:

vester86
21 augustus 2004, 01:58
kort

andy
21 augustus 2004, 02:28
alles eraf bijten en raggen met plectra, nagels zijn voor mietjes :-D

Hahahaha, zoiets ja, ik gebruik alleen af en toe een nagelknipper..... Is ook aardig gay trouwens. :D

Kort dus.

starscream
21 augustus 2004, 22:22
Ik knip ze altijd kort..ik speel bas..ik kan het "schelle" van een nagel niet echt waarderen.. :razz:

bert k
21 augustus 2004, 23:34
Dat klopt. Ik heb net een week akoestisch zitten opnemen, dus nagels laten groeien, versterkt met superlijm, en klonk geweldig. Toen moest ik de baspartijen opnemen, en dat was helemaal niks met lange nagels... Maar ze braken vanzelf, na een paar minuten...

Javaca
21 augustus 2004, 23:58
Ik hoef mijn nagels niet te versterken. Die zijn van nature sterk genoeg (gewoon jaren achter elkaar heel lang laten worden)

Wormaap
22 augustus 2004, 01:37
Liever een halve mm dan 1mm :P

NeeraDJ
24 augustus 2004, 13:16
Wat me uitkomt, het liefst kort, maar ik ben vaak te lui om m'n nagels te knippen :wink:

Ik zag wel een keer een collega van m'n pa spelen en die had de nagel van zijn duim onwijs lang en de rest gewoon kort. Dat zag ik voor mezelf echter niet zo zitten

Anavrin
24 augustus 2004, 13:49
links kort, rechts interesseert me niet zo, dat is meestal afhankelijk van het gevoel bij het typen, want daar heb ik meer last van lange nagels, dan bij het gitaarspelen (doe ik toch alles met plectrum).

Window
27 augustus 2004, 20:00
Kort graag :)

AcousticFreak
9 september 2004, 12:48
Ik vind het helemaal geen vreemde vraag eigenlijk. Voor klassiek gitaar kan je in mijn ogen je nagels links het beste zo kort mogelijk houden! Je eelt doet de rest.. Rechts is een ander geval.. Ben er zelfs voor naar m'n muziekwinkel geweest voor advies. Een doorgewinterde gitarist 'liet z'n nagels doen' (ja je hoort het goed!) bij 'Nagels & Zo' in Arnhem....

Ik moet toegeven dat het vreemd klinkt, maar ik heb zaterdag een afspraak staan om een laag hard spul op m'n nagels te laten zetten! Dit gaat 8 weken mee en zorgt ervoor dat je 4 plectra aan je vingers hebt!

Ik speel het makkelijkst als m'n 'rechterhandnagels' net 1 of 2 mm. boven mijn vingertoppen uitsteken, vanaf je handpalmkant gezien..

bert k
9 september 2004, 13:30
Tell me more! Wat voor hard spul wordt het? Ik heb zelf het reparatiesetje van Casa Benelly gekocht, wat in feite gewoon zijde met secondelijm is. Het werkt goed, maar na een weekje begint de lijm af te brokkelen. (Of na een uurtje, bij een heftig stukje slaggitaar...)

Mijn vriendin scheldt me uit voor zeikwijf als ik weer eens over mijn nagels loop te zeuren. :D

AcousticFreak
9 september 2004, 14:34
Hahaha! Het is inderdaad niet erg 'cool' voor 'ons' om over onze nagels te klagen :P

Zaterdag 'laat ik ze doen'... Ik zal je alle ins en outs laten weten :P


Mooie site trouwens meneer König ;) En die Floor... *zucht*
Waarom heb ik een blondje terwijl ik op brunettes val? ;)

alhambra
9 september 2004, 20:21
Kort beide handen (en ook de nagels :-D )

Eerst alleen links kort i.v.m. gitaar en rechts normaal nu beide kort i.v.m. bassen.

SAnTANnetje
9 september 2004, 20:52
Niet al te kort, anders gaat het echt pijn doen! Gitaar werkt als anti-nagelbijt middel daardoor! :D

MissNouk
12 september 2004, 16:06
Ik heb altijd al hele korte nagels gehad! Zowel links als rechts, dus ben niet anders gewenst! Vind lange nagels mooier maar met gitaar spelen lijkt het me niet handig en lang leve het plectrum!

AcousticFreak
13 september 2004, 01:49
Tell me more! Wat voor hard spul wordt het? Ik heb zelf het reparatiesetje van Casa Benelly gekocht, wat in feite gewoon zijde met secondelijm is. Het werkt goed, maar na een weekje begint de lijm af te brokkelen. (Of na een uurtje, bij een heftig stukje slaggitaar...)

Mijn vriendin scheldt me uit voor zeikwijf als ik weer eens over mijn nagels loop te zeuren. :D

Ik heb dus m'n nagels 'laten doen' bij 'Nagels & Zo' in Arnhem *schaam* :P

Per-fect!! Geweldig!! Er wordt een laagje keiharde kunststof overheen gesmeerd die echt never nooit loslaat! Lijken net je eigen nagels!! Daarnaast zijn ze stukken dikker en werken net als plectrums (plectra?), alleen heb ik er nu 4 !! :D

Maar goed.. ieder zijn/haar smaak.. voor mij, klassiek gitarist, werkt het iig.. en de westernprof die het me heeft aanbevolen is er ook erg tevreden over.

bert k
13 september 2004, 13:04
Oke dan! Ik loop toch maar ff bij de nagelshop binnen...

(ps: nog een fancy kleurtje genomen? :D)

Jasper5150Lok
13 september 2004, 18:42
Ik ga niet zeggen: Wat een stelletje nichten.... ik hou me gewoon in.... ik zeg niks....

By the way, ik heb alleen aan de nagels op mijn rechterhand iets langer, voor fingerpicking... links zou ik nooit doen, want als je daar lange nagels hebt worden de push-ups minder makkelijk (lijkt mij)

bert k
13 september 2004, 23:47
Nee, klopt, links hou ik kort, anders speelt het erg rot.

AcousticFreak
14 september 2004, 00:35
Oke dan! Ik loop toch maar ff bij de nagelshop binnen...

(ps: nog een fancy kleurtje genomen? :D)

NEE DUH!! :P

jerox
28 september 2004, 20:01
Ok, en ik denken dat ik nichterig ben met mijn lange nagels. Overigens voor lange nagels de nagelknipper afzweren en gewoon vijlen. En als ze je dan uitschelden voor nicht gewoon de volgende keer je vrouw meenemen. :razz:

Ik kan me herrinneren dat menig drogist ook van die setjes had voor je nagels, ik heb het eens geprobeert maar echt werken deed het niet.

En de supermarkt-vleesafdeling? Gewoon naar iets anders solliciteren, lukt dat niet dan krijg je vanzelf gevoel voor de blues :-D

Oh,ja de linkerkant is zo kort mogelijk, lijkt me handig.

Basic::
10 oktober 2004, 20:40
Ik speelde eerst akoestisch (kga nou bassen)
en mun leraar had wel lange nagels (rechts dan) Maar ik heb het gewoon bij kort gehouden. Dat vond ik het fijnste

Basic::
10 oktober 2004, 20:41
Ik speelde eerst akoestisch (kga nou bassen)
en mun leraar had wel lange nagels (rechts dan) Maar ik heb het gewoon bij kort gehouden. Dat vond ik het fijnste