PDA

View Full Version : wie gaat er naar Wacken Open Air ?



FNaRK
17 juli 2004, 19:03
Wacken Open Air 2004
05/08/2004 - 07/08/2004
Wacken, Duitsland
Deze editie van 2004 is de 15 editie van Wacken Open Air.

Bevestigde artiesten:
After Forever
Amon Amarth
Anthrax
Arch Enemy
Astral Doors
Bal Sagoth
Brainstorm
Böhse onkelz
Cannibal Corpse
Cathedral
Children of Bodom
Darkthrone
Death Angel
Deicide
Destruction
Dio
Dionysus
Disbelief
Doro
Ektomorf
Eläkeläiset
Grave Digger
Griffin
Gutbucket
Helloween
Hypocrisy
J.B.O.
Knorkator
Kotipelto
Mayhem
Misery Index
Mnemic!
Motörhead
Mystic Prophecy
Nevermore
Nocturno Culto
Orphanage
Paragon
Quireboys
Raunchy
Satan
Satyricon
Saxon
Schandmaul
Thunderstone
Weinhold
Zodiac Mindwarp

slayurrr
17 juli 2004, 23:26
ik



















































































































































niet

FNaRK
18 juli 2004, 11:22
boeiend







NOT

gerrekat
19 juli 2004, 10:45
Dit jaar niet helaaas, teveel bands die al tig keer geweest zijn (Motorhead, Saxon etc.) en een verhuizing voor de deur, maar volgend jaar ben ik er zeker weer ga al sinds 1998!

FNaRK
5 augustus 2004, 11:02
zo...
spulletjes ingepakt, word om 18:00 uur opgehaald :D

en dan maar feesten :dance:

er is dus niemand van het forum waarmee ik een biertje kan drinken ???


SCHANDE !

andy
5 augustus 2004, 11:34
Veel plezier. Het programma ziet er iig veelbelovend uit.

FNaRK
8 augustus 2004, 22:26
voor diegene die er niet waren:
S U K K E L S

was erg vet. Buiten het geweldige weer (2 dagen zon, +30 graden :o ) en de geweldige sfeer een heleboel vette bands gezien !

Helaas Motorhead gemist, die speelde al op donderdag-avond (maar ja, als je eenmaal Motorhead hebt gezien :wink: ... )
Ben begonnen met Brainstorm, een duitse powermetalband. Maat van mij wou ze perse zien en ik moet zeggen ....viel niet tegen.
Daarna door naar Gravedigger ... en wat een afknapper was dat. Ik had ze 2 jaar geleden gezien en toen vond ik het wel erg leuk. Nu was het slaapverwkkend saai en bovenal: slecht !
Tussendoor nog effe naar SATAN gekeken...een cultband uit de jaren '80. Erg leuk, wel wat gedateerd. Daarna Kotipelto, de zanger van Stratovarius. Laat ik het voorzichtig zeggen: de enigste nummers die bleven hangen waren zijn Stratovarius nummers. Ga dan niet solo !
Toen het hoogtepunt van de avond: DIO . Mijn God, wat is die man lelijk....maar wat een strot voor iemand van ver over de 50 !!! Geniaal, heel veel oud Black Sabbath en Rainbow werk ... met als uitschieter The Gates of Babylon !!
Na afloop kreeg Dio uit handen van Joey de Mayo (die van Manowar) nog een LifeTime Achievement Award uitgereikt voor zijn verdiensten in de Metal !
Aangezien mijn benen dienst weigerde lag ik op tijd in mijn tent, waar ik dus DORO een duet hoorde zingen met Bruce Dickinson :o Had ik toch nog ff moeten blijven :(

Dag 2 was geweldig: wakker worden met Death Angel, nog vrolijker worden met Anthrax en toen nederlandsch trots in Duitsland: After Forever. Vette show, vet geluid en het publiek uit zijn dak.
De tegenvaller van die dag: Helloween De zanger trekt het echt niet, als goedmakertje hadden ze "special guest" Kai Hansen meegenomen.
Nevermore beukte weer als gewoonlijk, Children of Bodom was waanzinnig strak en goed !!
Als afsluiter voor mij: Saxon. Ouwe lullen ... maar ze rocken nog steeds. Als enigste mochten ze 2 uur spelen ... en het was GOED !

Na nog de zoveelste crowd-surfer letterlijk een doodschop gegeven te hebben (sorry...was niet de bedoeling .... wrong place / wrong time) stapte we om 12 uur in de auto voor de terugreis, was vanochtend om 8 uur thuis ..... moe maar voldaan !!

EN VOLGEND JAAR GAAN AL DIE METAL-MIETJES HIER OOK NAAR WACKEN !!

FNaRK
8 augustus 2004, 22:49
en trouwens .......
HiEr zIe Je wAaR SpIke zIjN TrUcJe VaNdAan HeEfT:

Anthrax's Scott Ian
http://www.nyrock.com/img/2003/anthraxscott1a.jpg .. http://www.anthrax.com/PriestTourScottPics/Scott.jpg

FLechdrop
27 september 2004, 17:23
Ik ging :P