PDA

View Full Version : Johnson J-Station...



Luke
4 mei 2002, 09:52
Ik zit er aan te denken om een Johnson J-Station te kopen en deze aan mijn PC te koppelen.
Wat moet ik hebben / doen om mijn gitaar door de J-station via mijn PC speakers te laten horen??
Ik wil dit graag even weten voordat ik zo'n ding aanschaf...

srv-man
5 mei 2002, 11:34
Het koppelen van de J-Station met je pc dient alleen om de geluiden te edit-en, dit gebeurt via midi.
Om het geluid over je pc-speakers te laten horen moet je een (klein) mengpaneeltje gebruiken waarop je je pc, de j-station en je (powered) speakers aansluit.

Slowhand41
5 mei 2002, 16:38
Om je geluid te horen kun je heel simpel een kabeltje vanaf je koptelefoonuitgang van de J-station op de line in van je geluidskaart aansluiten. Of indien je geluidskaart dit ook heeft een kabeltje op de S/Pdif aansluitingen(digitaal) gebruiken.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Slowhand41 op 2002-05-05 16:39 ]</font>

srv-man
5 mei 2002, 21:55
Op 2002-05-05 16:38, schreef Slowhand41:
Om je geluid te horen kun je heel simpel een kabeltje vanaf je koptelefoonuitgang van de J-station op de line in van je geluidskaart aansluiten. Of indien je geluidskaart dit ook heeft een kabeltje op de S/Pdif aansluitingen(digitaal) gebruiken.



Ja dat kan natuurlijk ook, maar dan kun je verder niets meer op je line-in aansluiten. Daarom geef ik toch de voorkeur aan een mengpaneel.

Moonchild
6 mei 2002, 15:57
nee ik heb r dus mee opgetreden in de plaatselijke schouwburg voor een man of 200.
mic drvoor en dan over de PA klonk OK ,maar niet echt speciaal

Rectifier
6 mei 2002, 16:16
Mmmm, dit is een kwestie van smaak.
Sluit de J-stat. aan op een buizeneindtrap en je weet niet wat je hoort.

Men onderschat de kracht van dat ding.
Ik heb de POD, POD Pro gehad, Flextone geprobeerd en heb gekozen voor de J-stat.

Je moet er even voor gaan zitten, speaker simulatie uitzetten en aansluiten op je buizeneindtrap. Ik heb hem vergeleken als volgt:
J-stat op PA/Powermonitor: Bagger
J-stat op Marshall transistor eindtrap: Bagger
J-stat op Poweramp van Mesa Mark 3: WOW

Het maakt degenlijk een verschil hoe je hem aansluit. Ik heb er regelmatig zo mee opgetreden omdat ik meestal niet in staat ben om m'n buizenbak los te draaien voor lekkere vervorming dat ik of moest kiezen voor een loadbox/powerbrake of digitaal.
En er is nog niemand die bij me is gekomen dat mijn sound shit/nep was.
En ik heb al een aantal amps gehad waarmee ik kon vergelijken. O.a.Fender buizenbak/Mesa
Mark 3 en Rectifier.

Moonchild
7 mei 2002, 01:17
sorry, voorgaande bericht staat in de verkeerde thread &lt;--- nadeel van meerdere windowtjes open hebben he