PDA

View Full Version : Java Boost



Uchison
16 juli 2004, 23:27
Heeft er iemand deze pedaal? En zo ja, tevreden? Vergeleken met wat anders :???:

jaywalker
16 juli 2004, 23:43
Heeft er iemand deze pedaal? En zo ja, tevreden? Vergeleken met wat anders :???:

Dit pedaal

Robbert
17 juli 2004, 00:57
Heb hem. Twee zelfs, de standaard OC44 versie en de CV7003. Overigens niet direct een verschil te horen, de CV zou iets sneller vervormen maar dat is niet te merken.
De OC44 gaat er binnenkort uit.


Ik hou niet van trebleboosters, daarom gebruik ik zelf de mid en vooral de full boost. Laat duidelijk zijn dat het geen cleanboost is, meer een fuzz, er zit flink wat vervorming in. Daar moet je van houden dus.
Volgens mij is iedere Rangemaster-clone enigzins fuzzy, maar ik heb geen andere geprobeerd dus kan ik daar niet over oordelen.

Ik gebruik hem vooral met mijn brugelement. Met mijn setup (strat en Deluxe reverb) heeft hij nets iets teveel laag om hem met een ander element te gebruiken. Kan ik wel naar een mid of trebleboost schakelen, maar dan klinkt naar mijn mening hij net iets minder.
Dus moet ik Keeley nog eens mailen of het mogelijk is ietsjes meer treble te krijgen tijdens de full boost. Dan zou hij echt helemaal prima zijn.


Of het pedaal jou bevalt ligt natuurlijk aan je setup en smaak. De samples op zijn site kloppen zeer aardig.

The Thumb
17 juli 2004, 10:35
wil het nog niet lukken met die fatboost?

de javaboost is een heel ander pedaal dan de fatboost, en vernadert nogal wat aan je geluid. Of je daarvan houdt is persoonlijk, ik heb de mijne om die reden weggedaan.

Waarom ga je niet eens met je vinrolux naar vd haar en test je daar een aantal overdrive en boost pedalen, hij heeft een aardige selectie. Zo voorkom je dat je pedalen blijft bestellen die het voor jou net niet zijn

Uchison
17 juli 2004, 18:09
Mr Thumb en Robbert, thx weer eens voor jullie reactie.
Eigenlijk was het meer uit nieuwsgierigheid. Had laats nog ontdekt dat het inderdaad veel scheelt als je die pedalen(FD en FB) op een hogere voltage draait. Het leek inderdaad alsof ze wat opener gingen klinken. Beiden. Maar dat was thuis, vanavond komt de grote test. Gisteren niet te spelen.. :( Vanavond wel en wel met mijn 'nieuwe' versterker!!! Een Blackface Super reverb :-D :-D :-D
Je kunt je wel voorstellen dat dat een andere ervaring gaat worden. ik verwacht dan ook dat deze pedaaltjes veel beter reageren op deze versterker.
Die Vibrolux, ben ik nog niet helemaal uit. :-? Dat is het misschien niet helemaal voor mij. Wel als het gaat om cleane, afrikaanse partijen. En met een ranje, maar niet meer.
Tot nu toe lijkt die SR het helamaal te hebben.
Ik ben benieuwd. Vananvond zal ik het merken. :wink: