PDA

View Full Version : 1969 Lake Placid Blue "competition" Mustang



Bobbel
16 juli 2004, 16:15
Ik ben opzoek naar een Fender 1969 Lake Placid Blue "competition" Mustang...

zo ziet ie eruit:

http://members.lycos.nl/muddybank/shit/mustang69.jpg

En de head moet in dezelfde kleur als de body:

http://members.lycos.nl/muddybank/shit/mustang69head.jpg

ik weet niet of deze nog gemaakt word en zo ja... waar kan ik deze krijgen en zo niet... hoe kan ik er dan toch aankomen :razz:

Negative K3 fan
16 juli 2004, 16:22
misschien moet je een oude zoeken, maar ik zou het niet doen om het speel gemak of kwaliteit van die dingen, want het zijn kutgitaren :)

Bobbel
16 juli 2004, 16:24
ik vind ze heerlijk spelen... shortscale halzen zijn de beste... netzo als de jaguar en de jag-stang... die heb ik allebij... en vooral de jag-stang lijkt er heel veel op en die speelt super...

enuh... kwaliteit is het zeker... vergeet niet het is een Fender... de kwaliteit van een Fender is het hoogst wat er is in de hele gitaar industrie... neem nou gibson... die hebben een gelijmde hals... "zo" door de midden en vaak van zacht hout gemaakt... maargoed...

wietse
16 juli 2004, 16:32
meen je dat serieus :o fender het beste , door dit te zeggen roep je heel wat over je af hier (wavht maar tot roadkill dit leest :-D ),ze zijn niet slecht maar het beste.... liever 1 gibson dan 5 fenders voor mij.

Negative K3 fan
16 juli 2004, 16:34
zelfs voor fender vind ik mustangs en jagstangs ver onder de maat, wat een schijtdingen

ik ben de flame war begonnen :)

nirvana
16 juli 2004, 16:35
with the lights out its less dangerous, here we are now entertain us

Bobbel
16 juli 2004, 16:36
meen je dat serieus :o fender het beste , door dit te zeggen roep je heel wat over je af hier (wavht maar tot roadkill dit leest :-D ),ze zijn niet slecht maar het beste.... liever 1 gibson dan 5 fenders voor mij.

neej tuurlijk... gibson is super... ik ben helemaal weg van de SG... maar voor de rest... een maat van mij heeft een les paul dubble cutaway en hij viel een keer om... gelijk een hap uit die gitaar... dus door 1 keer te laten vallen mist er gelijk een stukje uit de body... nou dat lijkt me niet normaal... neem nou Pete Townsed gitarist van The Who super gitarist speelt altijd gibson... en maakt ze altijd kapot na het optreden... 1 klap en de gibson was kapot en toen speelde hij op een strat en probeerde hem kapot te meppen... nou na 10 meppen was ie nog niet kapot... die dingen zijn sterk hoor... maar wil je een sterke gitaar neem dan een Parker... niet kapot te krijgen :D

nirvana
16 juli 2004, 16:40
meen je dat serieus :o fender het beste , door dit te zeggen roep je heel wat over je af hier (wavht maar tot roadkill dit leest :-D ),ze zijn niet slecht maar het beste.... liever 1 gibson dan 5 fenders voor mij.

neej tuurlijk... gibson is super... ik ben helemaal weg van de SG... maar voor de rest... een maat van mij heeft een les paul dubble cutaway en hij viel een keer om... gelijk een hap uit die gitaar... dus door 1 keer te laten vallen mist er gelijk een stukje uit de body... nou dat lijkt me niet normaal... neem nou Pete Townsed gitarist van The Who super gitarist speelt altijd gibson... en maakt ze altijd kapot na het optreden... 1 klap en de gibson was kapot en toen speelde hij op een strat en probeerde hem kapot te meppen... nou na 10 meppen was ie nog niet kapot... die dingen zijn sterk hoor... maar wil je een sterke gitaar neem dan een Parker... niet kapot te krijgen :D

hoe sterker de gitaar hoe beter de gitaar? er is wel meer dan dat!

Bobbel
16 juli 2004, 16:42
neej tuurlijk... maar een beetje degelijkheid is niet weg... ik vind die gibson van mijn maat erg mooi... maar ik schrok wel dat er naar 1 keer vallen al een stukje uitmist...

wietse
16 juli 2004, 16:44
als je het zo bekijkt dan zijn de beste gitaren goedkope chinese en koreaanse kopieen , daar kan je wel een hockey wedstrijd mee spelen en daarna nog een optreden doen :-D .
gibson is inderdaad wat breekbaarder , daarom zie je ook geen gerelicte gibsons eigenaren daarvan zijn er zuinig mee.

nirvana
16 juli 2004, 16:44
neej tuurlijk... maar een beetje degelijkheid is niet weg... ik vind die gibson van mijn maat erg mooi... maar ik schrok wel dat er naar 1 keer vallen al een stukje uitmist...

dat komt omdat die gibson meer weegt, en het zal ook wel afhangen van de manier waarop hij viel. Als ik mijn fender tele op de betonne vloer laat vallen is er ook een stuk uit hoor. Ik heb trouwes vroeger nog een mustang gehad en die was ook wel een paar stukjes kwijt (maar daar zat ik wel voor een stukje tussen)

Bobbel
16 juli 2004, 16:47
die gibson van hem stond op de grond tegen de amp aan en viel opzij... dus hij stond al op de grond...

AART
16 juli 2004, 20:08
fluffy hier van het forum heeft er dacht ik precies zo een, lijken me leuke dingetjes :)
denk alleen niet dat ze nog gemaakt worden, moeilijk om er aan te komen dus.

Negative K3 fan
16 juli 2004, 20:21
meen je dat serieus :o fender het beste , door dit te zeggen roep je heel wat over je af hier (wavht maar tot roadkill dit leest :-D ),ze zijn niet slecht maar het beste.... liever 1 gibson dan 5 fenders voor mij.

neej tuurlijk... gibson is super... ik ben helemaal weg van de SG... maar voor de rest... een maat van mij heeft een les paul dubble cutaway en hij viel een keer om... gelijk een hap uit die gitaar... dus door 1 keer te laten vallen mist er gelijk een stukje uit de body... nou dat lijkt me niet normaal... neem nou Pete Townsed gitarist van The Who super gitarist speelt altijd gibson... en maakt ze altijd kapot na het optreden... 1 klap en de gibson was kapot en toen speelde hij op een strat en probeerde hem kapot te meppen... nou na 10 meppen was ie nog niet kapot... die dingen zijn sterk hoor... maar wil je een sterke gitaar neem dan een Parker... niet kapot te krijgen :D

en je punt? een schilderij heb je ook zo kapot, maar die zijn nog wel knetterduur.

Vexx
16 juli 2004, 21:51
Ik vind het argument van een goede gitaar is een stevige gitaar totaal gelul. Het gaat toch om het speelcomfort, en het geluid?? :???: :???: :???:

Als je een nieuwe computer gaat kopen, dan koop je toch ook niet de computer die het overleeft als je hem op de grond laat lazeren, maar de computer die het beste presteert / beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft?

Tuurlijk is de degelijkheid van een gitaar wel belangrijk, maar een Gibson is naar mijn mening niet extreem gevoelig hoor: je moet er wel voorzichtig mee omgaan, maar dat is met meer dingen zo.

Ps. Had je vriend geen gitaarstandaard?? :???: (ik wou dat de mensen die nog achter de noodzaak van zo'n ding moeten komen, geen dure, mooie gitaren kopen)

bert k
16 juli 2004, 21:55
Als je een gitaar laat donderen ben je gewoon lompe boer :evil:

bat
16 juli 2004, 22:53
En bedankt. Soms kun je daar namelijk weinig aan doen.

marc_o
17 juli 2004, 02:25
enuh... kwaliteit is het zeker... vergeet niet het is een Fender... de kwaliteit van een Fender is het hoogst wat er is in de hele gitaar industrie... neem nou gibson... die hebben een gelijmde hals... "zo" door de midden en vaak van zacht hout gemaakt... maargoed...


hehehehe, jij gaat hier veel vrienden maken....

:)

Bobbel
17 juli 2004, 02:42
Jullie denken zeker dat ik anti gibson ben en dat ik stevigheid het belangrijkste vind... nou dat is niet waar... kijk ik vind Fender het fijnst... maar ik heb op gibsons gespeelt (SG, Les Paul, Flying V) en die zijn ook zeer goed... ik ben erg weg van de SG... ik heb ook nog een tijd zitten twijfelen tussen een Mustang en een SG... maar omdat ik al een Jaguar en een Jag-Stang heb dacht ik... dan maak ik het rijtje compleet... En over die stevigheid... ik vind het een belangrijk punt... maar bij lange na niet het belangrijkst... maar de reden waarom ik het belangrijk vind is het feit dat ik een keer mijn gitaar bij een auto ongeluk ben kwijt geraakt (kapot) en daarom vind ik stevigheid zeer fijn als dat een gitaar ook heeft... heeft een gitaar het niet maar speelt hij gewoon lekker dan zou ik hem nog nemen... maar gewoon thuis laten...
En marc-odijk... jou op merken over dat ik hier veel vrienden ga maken slaat als kut op Dirk want... ik ben de Gibson fans hier niet aan het kleineren ofzo...

Vexx
17 juli 2004, 10:24
Jullie denken zeker dat ik anti gibson ben en dat ik stevigheid het belangrijkste vind... nou dat is niet waar... kijk ik vind Fender het fijnst... maar ik heb op gibsons gespeelt (SG, Les Paul, Flying V) en die zijn ook zeer goed... ik ben erg weg van de SG... ik heb ook nog een tijd zitten twijfelen tussen een Mustang en een SG... maar omdat ik al een Jaguar en een Jag-Stang heb dacht ik... dan maak ik het rijtje compleet... En over die stevigheid... ik vind het een belangrijk punt... maar bij lange na niet het belangrijkst... maar de reden waarom ik het belangrijk vind is het feit dat ik een keer mijn gitaar bij een auto ongeluk ben kwijt geraakt (kapot) en daarom vind ik stevigheid zeer fijn als dat een gitaar ook heeft... heeft een gitaar het niet maar speelt hij gewoon lekker dan zou ik hem nog nemen... maar gewoon thuis laten...
En marc-odijk... jou op merken over dat ik hier veel vrienden ga maken slaat als kut op Dirk want... ik ben de Gibson fans hier niet aan het kleineren ofzo...

Dan is het goed... :D

ieme
17 juli 2004, 11:19
kom je de gitaarzaak binnen, mag ik die fender en gibson eens testen!?!?
Vervolgens begin je wild om je heen te slaan en de sterktste gitaar loop je mee naar de kassa en zegt: heeft u deze ook ik het rood?

Vexx
17 juli 2004, 13:08
kom je de gitaarzaak binnen, mag ik die fender en gibson eens testen!?!?
Vervolgens begin je wild om je heen te slaan en de sterktste gitaar loop je mee naar de kassa en zegt: heeft u deze ook ik het rood?

:-D :-D :-D

marc_o
17 juli 2004, 20:01
En marc-odijk... jou op merken over dat ik hier veel vrienden ga maken slaat als kut op Dirk want... ik ben de Gibson fans hier niet aan het kleineren ofzo...

rustig vriend, niet direct huilen.
Ik schaar mezelf niet onder gibson, fender of wat dan ook voor fans...
Met zo'n opmerking vraag je hier om reacties.

als kut op dirk.hmmm, die kende ik trouwens nog niet. Evengoed, hartelijk welkom op het forum.

marc_o
17 juli 2004, 20:01
En marc-odijk... jou op merken over dat ik hier veel vrienden ga maken slaat als kut op Dirk want... ik ben de Gibson fans hier niet aan het kleineren ofzo...

rustig vriend, niet direct huilen.
Ik schaar mezelf niet onder gibson, fender of wat dan ook voor fans...
Met zo'n opmerking vraag je hier om reacties.

als kut op dirk.hmmm, die kende ik trouwens nog niet. Evengoed, hartelijk welkom op het forum.

Fluffy
22 september 2004, 21:13
ik heb er inderdaad 1 war aart al zei.

nou die dingen worden niet meer gemaakt alleen in '69

als je geluk heb duiken ze soms nog wel eens op op de amerikanaase ebay

ze zijn volgens mij ook gereissued in japan( met matching headstock) ergens, maar dat zal nu ook wel gestopt zijn

dejohan
22 september 2004, 22:27
ik heb er inderdaad 1 war aart al zei.

nou die dingen worden niet meer gemaakt alleen in '69

als je geluk heb duiken ze soms nog wel eens op op de amerikanaase ebay

ze zijn volgens mij ook gereissued in japan( met matching headstock) ergens, maar dat zal nu ook wel gestopt zijn

Yep ze zijn vorig jaar gestop met de reissue. Misschien dat er bij sommige online shops nog in stock liggen.

Op Ebay (Duitsland) kan je soms nog wel ouwe Mustangs vinden. Prijzen vallen mee (ivm vb een Strat uit die tijd ofzo).

Bobbel
22 september 2004, 23:12
ik heb er inderdaad 1 war aart al zei.

nou die dingen worden niet meer gemaakt alleen in '69

als je geluk heb duiken ze soms nog wel eens op op de amerikanaase ebay

ze zijn volgens mij ook gereissued in japan( met matching headstock) ergens, maar dat zal nu ook wel gestopt zijn

Yep ze zijn vorig jaar gestop met de reissue. Misschien dat er bij sommige online shops nog in stock liggen.

Op Ebay (Duitsland) kan je soms nog wel ouwe Mustangs vinden. Prijzen vallen mee (ivm vb een Strat uit die tijd ofzo).

Hmm... bedankt... deze reactie (en hulp) heeft lang op zich laten wachten... maar ik ben er zeer zeker mee opgeschoten... bedankt!

thomaster
23 september 2004, 01:42
gibson is inderdaad wat breekbaarder , daarom zie je ook geen gerelicte gibsons eigenaren daarvan zijn er zuinig mee.

nee, dat is gewoon omdat ALLEEN fendergitaren er OOK verrot en gebruikt nog STEEDS goed uit zien

Sliver
23 september 2004, 10:57
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=46647&item=3749956400&rd=1&ssPageName=WDVW#ebayphotohosting

michielv
23 september 2004, 12:23
kom je de gitaarzaak binnen, mag ik die fender en gibson eens testen!?!?
Vervolgens begin je wild om je heen te slaan en de sterktste gitaar loop je mee naar de kassa en zegt: heeft u deze ook ik het rood?

:-D :-D :-D

+1!

:lol:

Bobbel
23 september 2004, 14:09
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=46647&item=3749956400&rd=1&ssPageName=WDVW#ebayphotohosting

dankjewel!... maar hij is niet helemaal zoals ik bedoel... de head moet in ieder geval dezelfde kleur als de body hebben :D... (wat ben ik een zeikerd he)

Anavrin
23 september 2004, 14:24
ff off-topic: damn, ik kijk net op je site, en wordt gewoon jaloers van al die Nirvana-platen + cd's. Ik heb trouwens zelf die 2e boxset ook (nr. 2180)...
Ik ben dan weer meer van de cd's en van de boeken en artikelen, ipv van het vinyl. Ik heb welgeteld 1 singletje van Nirvana op vinyl, en dat is Smells Like Teen Spirit (voor 1 euro overgekocht van een klasgenote van m'n vriendin, want zij had er 3, via e-bay of zo, gekocht voor 3 euro).

Bobbel
23 september 2004, 15:04
ff off-topic: damn, ik kijk net op je site, en wordt gewoon jaloers van al die Nirvana-platen + cd's. Ik heb trouwens zelf die 2e boxset ook (nr. 2180)...
Ik ben dan weer meer van de cd's en van de boeken en artikelen, ipv van het vinyl. Ik heb welgeteld 1 singletje van Nirvana op vinyl, en dat is Smells Like Teen Spirit (voor 1 euro overgekocht van een klasgenote van m'n vriendin, want zij had er 3, via e-bay of zo, gekocht voor 3 euro).

bedankt... ik heb geen geld... maar wel spullen :wink:

Bobbel
23 september 2004, 15:04
ff off-topic: damn, ik kijk net op je site, en wordt gewoon jaloers van al die Nirvana-platen + cd's. Ik heb trouwens zelf die 2e boxset ook (nr. 2180)...
Ik ben dan weer meer van de cd's en van de boeken en artikelen, ipv van het vinyl. Ik heb welgeteld 1 singletje van Nirvana op vinyl, en dat is Smells Like Teen Spirit (voor 1 euro overgekocht van een klasgenote van m'n vriendin, want zij had er 3, via e-bay of zo, gekocht voor 3 euro).

bedankt... ik heb geen geld... maar wel spullen :wink:

jorrit
23 september 2004, 15:23
ik vind ze heerlijk spelen... shortscale halzen zijn de beste... netzo als de jaguar en de jag-stang... die heb ik allebij... en vooral de jag-stang lijkt er heel veel op en die speelt super...

enuh... kwaliteit is het zeker... vergeet niet het is een Fender... de kwaliteit van een Fender is het hoogst wat er is in de hele gitaar industrie... neem nou gibson... die hebben een gelijmde hals... "zo" door de midden en vaak van zacht hout gemaakt... maargoed...


whahahahahaha lol....

Fluffy
23 september 2004, 16:30
ik vind ze heerlijk spelen... shortscale halzen zijn de beste... netzo als de jaguar en de jag-stang... die heb ik allebij... en vooral de jag-stang lijkt er heel veel op en die speelt super...

enuh... kwaliteit is het zeker... vergeet niet het is een Fender... de kwaliteit van een Fender is het hoogst wat er is in de hele gitaar industrie... neem nou gibson... die hebben een gelijmde hals... "zo" door de midden en vaak van zacht hout gemaakt... maargoed...


whahahahahaha lol....

ik ben het eens met jorrit,

die gitaar wil je vast alleen hebben omdat kurt hem had, nou ik heb die dus en een jaguar uit '62. het is een wereld van verschil, de mustang is zoo kut tegenover de jaguar. en dat schort scale zal ook wel precies zijn wat ik net zijn, zo geweldig is fender helemaal niet hoor. maarja...

rest my case

voor die gitaar moet je dus echt vaak rondkijken op ebay.com

Bobbel
23 september 2004, 22:46
ik vind ze heerlijk spelen... shortscale halzen zijn de beste... netzo als de jaguar en de jag-stang... die heb ik allebij... en vooral de jag-stang lijkt er heel veel op en die speelt super...

enuh... kwaliteit is het zeker... vergeet niet het is een Fender... de kwaliteit van een Fender is het hoogst wat er is in de hele gitaar industrie... neem nou gibson... die hebben een gelijmde hals... "zo" door de midden en vaak van zacht hout gemaakt... maargoed...


whahahahahaha lol....

ik ben het eens met jorrit,

die gitaar wil je vast alleen hebben omdat kurt hem had, nou ik heb die dus en een jaguar uit '62. het is een wereld van verschil, de mustang is zoo kut tegenover de jaguar. en dat schort scale zal ook wel precies zijn wat ik net zijn, zo geweldig is fender helemaal niet hoor. maarja...

rest my case

voor die gitaar moet je dus echt vaak rondkijken op ebay.com

Kurt Cobain is wel de laatste rede waarom ik een Mustang zou nemen... ik vind hem gewoon verschrikkelijk mooi en ik vind shortscale geweldig spelen...