PDA

View Full Version : EMG-elementen, wat voor een?



Mitchel_12000
3 mei 2002, 21:02
Hey mensen,

Ik ben een gitaar aan het bouwen maar heb totaal geen verstand van elementen. Ik heb gehoord dat EMG-elementen zeer goed zijn. Wat voor types heb ik nodig als ik een lekkere distortion wil hebben maar ook mooi clean kan spelen. Dus een voor de nek en een voor de brug. Hebben jullie suggesties?

Alvast bedankt,
Michiel

srv-man
3 mei 2002, 22:18
EMG´s zijn fantastisch! Maar niet iedereen houdt ervan. In ieder geval heb je nooit meer last van brom en ruis.
Ik zou de Steve Lukather set aanraden: de 85 scheurt lekker en kan ook clean nog goed en de SLV´s zorgen voor het opgevoerde stratgeluid. Luister naar ome Steve en huiver...
Wil je nog meer power ga dan naar de 81 (Zakk Wylde).. Ach wat zit ik te lullen, check de EMG site, daar staat alles duidelijk op!

Moonchild
3 mei 2002, 23:37
EMG is toch allemaal actief?
ik weet niet, ik heb het niet zo op actieve elementen, al die extra electronica enzo...

je kan ook goed geluid krijgen zonder actief te zijn, en dat bewijzen mijn DiMarzio Evolutions keer op keer :grin:

Mitchel_12000
4 mei 2002, 21:39
Hoi Moonchild,

Hebben die dimarzio's een lekkere distortion maar ook een mooi clean geluid? Ik moet je namelijk gelijk geven wat extra electronica betreft. Bovendien heb ik dan twee 9volt batterijtjes nodig. Lijkt me alleen maar lastig. Misschien moet ik toch gaan denken over seymour duncan of dimarzio's. Wat kan ik het beste gebruiken denken jullie? Ik hou van een warme sound.

Lacrymosa
4 mei 2002, 21:55
Waarom heb je 2 batterijen nodig??
Je kan gewoon alles op 1 batterij zetten hoor.

Ik zit er trouwens zelf ook over te denken om EMG 85's in mn gitaar te gaan zetten.
Maar het ligt er geheel aan wat voor muziek je met je gitaar wil gaan spelen en wat voor soort elementen (Singlecoil, Humbucker, P90, etc.) je wil.

CheerS!!