PDA

View Full Version : Bach - Largo (pdf en mp3)



delphiro
16 juli 2004, 10:30
In het kader van 'bewerk eens een stuk van een ander instrument voor gitaar' (goede theorie oefening al hoefde ik gelukkig niks te transponeren :razz: ) heb ik uit een Bach Sonata een stuk gekozen. Typisch Bach met hele mooie stemvoeringen.

Ik ben alleen nog niet zo heel tevreden over de opname dus de kans is groot dat er vanavond een nieuwere versie staat :-D

bladmuziek (pdf):
http://home.zonnet.nl/delphiro/pdf/bwv1005_03_largo.pdf

opname:
http://www.xstaze.nl/mp3/largo.mp3

Gegroet,
Rob

Br@mbo
16 juli 2004, 10:53
delphidude, eigenlijk ben ik echt blij dat ik geregeld een stukkie klassiek van jou zie voorbijschuiven. tklinkt zoals gewoonlijk netjes...
ik wil dit ook kunnen, maar ik heb ff de pdf bekeken en ik geef et maar op :p

keep up the good work !

Negative K3 fan
16 juli 2004, 13:39
jammer dat je er geen nummertjes bij heb gezet, daar ben ik toch wel heel erg gehacht aangeraakt en het duurt veel langer om het dan door te krijgen dan met nummertjes.

m^rton
16 juli 2004, 15:54
Klinkt best goed.
En leuk dat je de bladmuziek erbij hebt gemaakt. Maar hoe doe je dat zo mooi maken? Is dat een functie van acrobat?

bert k
16 juli 2004, 22:49
Prachtig! Mooi gespeeld vooral. Voor welk instrument was dit oorspronkelijk?

Weet je wat een mooi Bach-stuk is? De cello suites. Ik heb ze 1 keer in een gitaarbewerking gehoord en het is werkelijk huiveringwekkend. Op cello is het voornamelijk een melodie, maar op gitaar kan je alle tonen laten doorklinken, zodat zich prachtige accoorden vormen. Wow...

Gert-Jan
17 juli 2004, 08:05
Grandioos!!!

Ik maak regelmatig DVD presentaties. Dit stuk muziek gaat zeker in de map 'Zeer bruikbare achtergrondmuziek'. In die map staan overigens alleen maar 'grote' muzikanten.

Sfeervol!

Mooie opnamekwaliteit. Waarschijnlijk speel je ook op een zeer verantwoord stuk hout :-D :-D

IMHO mag je iedere dag zoiets posten (maar dat zal wel iets te veel tijd vergen vrees ik).

Thx

delphiro
17 juli 2004, 09:01
thx allemaal :)

even wat antwoorden

@nk3 -> nummertjes zijn voor mietjes :lol: .. maar serieus ik ben niet zo snel met tabs en vind het (voor mij) onhandiger dan dit systeem. Misschien moet er eens software komen die noten om kan zetten in tabs!

@m^rton -> Dit komt uit 'Finale', een softwarepakket speciaal voor dit soort doeleinden. Verder gebruik ik vaak 'lilypond' onder linux aangezien ik Finale telkens bij een bevriend iemand moet gebruiken. Kopen is mij even te duur!

@bertk -> Het is origineel voor viool geschreven dus er moesten een paar basnootjes bij verzonnen worden. Die cello suites zijn zeker erg mooi! Ken je de (beruchte) Chaconne Dmoll? Die is wel zo verschrikkelijk mooi (en moeilijk) Dat is mijn meerjarenproject (tot ik bejaard ben waarschijnlijk
:razz: ).

@Gert-Jan -> das een groot compliment ook al noem je het achtergrondmuziek (waar het natuurlijk eigenlijk ook best wel erg geshcikt voor is.. knappe jongen die zich aan de rustige Bach stukjes stoort ) :-D

Gert-Jan
17 juli 2004, 11:20
@Gert-Jan -> das een groot compliment ook al noem je het achtergrondmuziek (waar het natuurlijk eigenlijk ook best wel erg geshcikt voor is.. knappe jongen die zich aan de rustige Bach stukjes stoort ) :-D

Mmm, klinkt idd ietwat minderwaardig. ZEKER niet zo bedoeld. Ik ben erg kieskeurig in de begeleidingsmuziek bij presentaties. De sfeer van de muziek draagt zeker bij aan het grote geheel. Dus je mag het echt als groot compliment zien.

Negative K3 fan
17 juli 2004, 13:03
@nk3 -> nummertjes zijn voor mietjes :lol: .. maar serieus ik ben niet zo snel met tabs en vind het (voor mij) onhandiger dan dit systeem. Misschien moet er eens software komen die noten om kan zetten in tabs!

@bertk -> Het is origineel voor viool geschreven dus er moesten een paar basnootjes bij verzonnen worden. Die cello suites zijn zeker erg mooi! Ken je de (beruchte) Chaconne Dmoll? Die is wel zo verschrikkelijk mooi (en moeilijk) Dat is mijn meerjarenproject (tot ik bejaard ben waarschijnlijk
:razz: ).

Ik bedoel niet tabs, maar nummertjes van welke linkerhand vingers je moet gebruiken bij de noten (dat heb ik bij al mn notenschrift dingen zitten).

En chaconne is zo'n mooi nummer, werkelijk waar... Heb er een complete gitaarversie van op mp3, ook een orkest versie, een cello versie en een viool versie, de een nog mooier dan de ander.

the joshua tree
17 juli 2004, 13:28
@nk3 -> nummertjes zijn voor mietjes :lol: .. maar serieus ik ben niet zo snel met tabs en vind het (voor mij) onhandiger dan dit systeem. Misschien moet er eens software komen die noten om kan zetten in tabs!

@bertk -> Het is origineel voor viool geschreven dus er moesten een paar basnootjes bij verzonnen worden. Die cello suites zijn zeker erg mooi! Ken je de (beruchte) Chaconne Dmoll? Die is wel zo verschrikkelijk mooi (en moeilijk) Dat is mijn meerjarenproject (tot ik bejaard ben waarschijnlijk
:razz: ).

Ik bedoel niet tabs, maar nummertjes van welke linkerhand vingers je moet gebruiken bij de noten (dat heb ik bij al mn notenschrift dingen zitten).

En chaconne is zo'n mooi nummer, werkelijk waar... Heb er een complete gitaarversie van op mp3, ook een orkest versie, een cello versie en een viool versie, de een nog mooier dan de ander.

Dat vind ik altijd bekrompen, dan bepaalt een andere gitarist voor jou hoe je je handen moet houden. Ik speel altijd gewoon wat ik zelf het lekkerst en handigst vind.

Schitterend gespeeld trouwens!, maar totaal niet mijn stijl.

delphiro
17 juli 2004, 14:23
Gert Jan, ik vond het ook al een groot compliment hoor.. echt waar 8-)

en NK3, ik heb hetzelfde als 'the joshua tree'. Het kan soms handig zijn maar veelal beperk je daardoor dingen die voor andere handen / speeltechniek veel makkelijker zijn.

Overigens hoorde ik gisteravond dat er al bladmuziek van te koop was :o

Ik ben dus net in A'dam geweest en heb de hele zwik gekocht. 18 euro voor drie complete suites (12 stukken waaronder deze largo) bewerkt door Manuel Barrueco (ook niet de minste!). Met vingerzettingen.. dat wel. Dat ga ik van de vakantie eens heel goed oefenen (weer een meerjarenproject!).

Overigens vond ik ook de complete bladmuziek van 'de vier seizoenen' (Vivaldi) voor 3 gitaren (bewerkt door A'dams gitaartrio).. Dus nog een project erbij :razz:

Ik heb gewoon geen tijd meer om te werken!

Luc-O
17 juli 2004, 15:28
Hey Delphiro,
Errug mooi gedaan, niets is mooier dan Bach op een klassieke gitaar. (Ken je die 'Lautensuite'?, waanzinnig!) Ik heb zelf ook een jaar of zeven klassiek gespeeld en ik weet hoe moeilijk het is om dat hout en dat nylon mooi te laten klinken, jij slaagt met vlag en wimpel! Mooie dynamiek ook. Als ik dit hoor begint het wel weer te kriebelen om dat ding weer eens uit zijn hoes te halen... :noob:

Negative K3 fan
17 juli 2004, 15:41
en NK3, ik heb hetzelfde als 'the joshua tree'. Het kan soms handig zijn maar veelal beperk je daardoor dingen die voor andere handen / speeltechniek veel makkelijker zijn.

Met die nuummertjes erbij kan ik het stuk een stuk sneller leren spelen, meestal heeft de componist ookw el enige aandacht bedacht aan die vingerzettingen (brouwer ofzo) en als iets me niet aanstaat dan doe ik het gewoon zelf anders, daar is toch niks bekrompends aan?

Verder is het voor beginners (zoals ik) goed juiste vingerzettingen aan te geven om verkeerde technieken af te leren, of ghet meteen goed te leren.

slayurrr
17 juli 2004, 18:27
delphiro:

http://forumspam.articblue.nl/post_related/yay/images/0319.jpg

"Top man"

the joshua tree
17 juli 2004, 20:27
en NK3, ik heb hetzelfde als 'the joshua tree'. Het kan soms handig zijn maar veelal beperk je daardoor dingen die voor andere handen / speeltechniek veel makkelijker zijn.

Met die nuummertjes erbij kan ik het stuk een stuk sneller leren spelen, meestal heeft de componist ookw el enige aandacht bedacht aan die vingerzettingen (brouwer ofzo) en als iets me niet aanstaat dan doe ik het gewoon zelf anders, daar is toch niks bekrompends aan?

Verder is het voor beginners (zoals ik) goed juiste vingerzettingen aan te geven om verkeerde technieken af te leren, of ghet meteen goed te leren.

Nee zoals je het zo zegt niet. Maar het leek een beetje zo alsof je een stuk niet eens gaat spelen zonder nummertjes.

Harald
19 juli 2004, 10:55
Mooi gedaan!

De luitsuite in E majeur is nog in de ijskast?

delphiro
19 juli 2004, 12:10
De luitsuite in E majeur is nog in de ijskast?

Ha die Harald!

Die luitsuite vind ik heel mooi maar ik heb hem zooo vaak gehoord (en deels gespeeld) dat ik liever iets nieuws ga leren.

Ik ben nu bezig met de een mooi stuk uit een vioolstuk (BWV1001). Het is het laatste snelle deel met heel veel lange arpeggio's en snelle 'loopjes'. Echt zo'n stuk waar je de metronoom voor moet gebruiken om het constant te kunnen houden. En ook echt zo'n stuk waardoor je Yngwie een enorme loser gaat vinden.. Bach maakt tenminste arpeggio's waar structuur in zit, geweldig is dat, gewoon prachtige melodiëen in arpeggio vorm stoppen.

Het kan even gaan duren voor ik hem opneem. Barrueco heeft de bladmuziek bewerkt en wat voor hem niet moeilijk is is voor mij bijna onmogelijk :-D Op zijn CD neemt ie 'm ook met een waanzinnig tempo. In eerste instantie hoor je dat niet eens maar als je dan zelf eens gaat spelen merk je hoe enorm knap dat is! Maar ja, dat is ook wel een meestergitarist natuurlijk.

nounounou
21 juli 2004, 18:28
walgelijk slecht geluid en heel onzeker gespeeld

Embryoyo
22 juli 2004, 19:45
:lol:

Gert-Jan
22 juli 2004, 22:12
walgelijk slecht geluid en heel onzeker gespeeld

Ja, en lik me reet is ook een wals. Ben benieuwd naar jouw eerste post.

Negative K3 fan
22 juli 2004, 22:24
walgelijk slecht geluid en heel onzeker gespeeld
lik me reet is ook een wals.

lol :D

Stratman70
23 juli 2004, 09:37
walgelijk slecht geluid en heel onzeker gespeeld

Nounounou Barret toch.... :lol:

Br@mbo
23 juli 2004, 11:24
Stratman70, waar haal jij je bewijzen voor je stomme insinuaties?
Barret is een stoute jongen, dus Barret = nounounou... ?

Volgens mijn IP checks is nounounou geen alter ego maar gewoon een irritant ventje.

Stratman70
23 juli 2004, 11:33
nounounou Br@mbo toch....

gelijk iedereen uitmaken voor stomme,stoute en/of irritante ventjes... tssss

denk aan je hart kerel... :lol: :wink:

Br@mbo
23 juli 2004, 11:35
dan heb ik het nog niet over jou gehad :D

maar, hophop, weer on topic kindertjes

Stratman70
23 juli 2004, 11:41
:D yep back on topic: ik blijf zoiets razend knap vinden en geniet er erg van om dit te beluisteren. Sowieso vind ik Bach wel mooi.

nounounou
23 juli 2004, 16:47
bah bah en nog eens bah hihi :-D

Embryoyo
23 juli 2004, 20:15
Mee eens! :-D

Luc-O
23 juli 2004, 20:33
Onderbouwen jongens, onderbouwen!

defecto
25 juli 2004, 11:42
Wow! Zo zal ik nooit kunnen spelen! :( De geluidskwaliteit is ook erg hoog en er zit een erg mooie (bijna prachtige.. :P) akoestiek in.. Ligt dat aan de opname ruimte of aan een kwaliteits mic??

Br@mbo
25 juli 2004, 12:41
Wow! Zo zal ik nooit kunnen spelen! :( De geluidskwaliteit is ook erg hoog en er zit een erg mooie (bijna prachtige.. :P) akoestiek in.. Ligt dat aan de opname ruimte of aan een kwaliteits mic??

ik denk ook voor een groot deel aan zn kostelijk stukje brandhout ...

AcousticFreak
30 september 2004, 23:36
That's it!! Ik ben Delphiro fan!! :lol: