PDA

View Full Version : 50th Anniversary strat



Bluesbreaker
15 juli 2004, 21:55
hey, ik kan misschien aan een 50th anniversary Fender Stratocaster komen
ik zat eerst te denken aan en American Vintage '57 reissue

wat adviseren jullie me?

The Thumb
15 juli 2004, 22:26
ik doe waarschijnlijk op korte termijn mijn ´62 reissue weg (met lindy fralins), ivm financiering van een Suhr...

die 50th anniversary, zijn dat die sunbursts met die flametops, gouden hardware etc?

Bluesbreaker
15 juli 2004, 22:28
die 50th anniversary, zijn dat die sunbursts met die flametops, gouden hardware etc?

nee, met gouden hardware is de deluxe strat, maar die waar ik aan kan komen is een standard

jammer trouwens dat je een 62 hebt, ik heb liever de 57 denk ik :)

The Thumb
15 juli 2004, 22:46
oh, volgens mij zij het dan gewoon die strats die rond 1996 zijn geproduceerd. zijn qua specs gelijk aan een american standard strat. als je dus een wat meer vintage sound zoekt zou ik je aanraden voor die ´57 ri te gaan

Bluesbreaker
15 juli 2004, 22:52
oh, volgens mij zij het dan gewoon die strats die rond 1996 zijn geproduceerd. zijn qua specs gelijk aan een american standard strat. als je dus een wat meer vintage sound zoekt zou ik je aanraden voor die ´57 ri te gaan

nee, ze worden op dit moment gemaakt in een gelimiteerde oplage

http://www.fender.com/products/show.php?partno=0102004

Snaar'n Bennie
15 juli 2004, 22:55
Ach, er zijn ook nog niet genoeg strat's... :razz:

Bluesbreaker
15 juli 2004, 23:04
Ach, er zijn ook nog niet genoeg strat's... :razz:

hier niet :D

Snaar'n Bennie
15 juli 2004, 23:30
Ach, er zijn ook nog niet genoeg strat's... :razz:

hier niet :D

Noe hej mie tuk!

Ik ben niet zo'n strat'n Bennie! Ik bedoelde dat er tig varianten en modellen bestaan. Zie door, euh, het bos de, gitaren niet meer! :razz:

Maar wees niet gevreesd! Jij mag van mij best wel een strat-fan zijn hoor! Scheelt wel weer dat ik zo schappelijk ben he?! :-D

jaywalker
15 juli 2004, 23:31
hey, ik kan misschien aan een 50th anniversary Fender Stratocaster komen
ik zat eerst te denken aan en American Vintage '57 reissue

wat adviseren jullie me?


NIET KOPEN!!!!

Als je hem koopt doe het dan alleen omdat hij over een aantal jaar geld waard is.

Ik heb er in Americanguitarstore op gespeeld en het was echt zaad. Ik heb verstand van strats en weet hij ze moeten klinken, maar deze gitaar is echt geen 1500 euro waard. De telecaster zelfde verhaal.

sash
16 juli 2004, 00:06
Mee eens met Jaywalker.

Standars zijn verschikkelijk! Duidelijk hun geld niet waard en veel slechter dan de American Vintages. Zo'n anniversary is al helemaal z'n geld niet waard.

The Thumb
16 juli 2004, 08:31
oh, volgens mij zij het dan gewoon die strats die rond 1996 zijn geproduceerd. zijn qua specs gelijk aan een american standard strat. als je dus een wat meer vintage sound zoekt zou ik je aanraden voor die ´57 ri te gaan

nee, ze worden op dit moment gemaakt in een gelimiteerde oplage

http://www.fender.com/products/show.php?partno=0102004

ik kan het dus echt niet meer bijhouden, dan weer een limited edition omdat fender 40/45/50 jaar bestaat, dan weer vanwege het 40/45/50 jarige bestaan van de strat, dan weer een limited edition omdat er even niets te vieren valt....

aan de specs te zien is het een gewone am series met cs elementen. Voor de elementen hoef je het niet te doen, dat is nou niet echt het onderdeel waarop fender excelleert. daarnaast is de feel van een am series heel anders dan die van een vintage ri...

en juist vanwege het aan de lopende band produceren van die lim eds stijgen die gitaren nauwelijks in waarde...

Bluesbreaker
16 juli 2004, 15:25
ok, dank jullie :)
dan zal het dus geen anniversary worden
het zal sowieso nog wel een tijdje duren voordat ik een Am Vint ri koop, de verkoper die me veel korting geeft is op vakante :D

2de hands is ook nog steeds een mogelijkheid, dus als iemand het liefst een '57 heeft liggen hoor ik het graag

Javaca
16 juli 2004, 15:30
Bij die 40-editie zou er een zeer beperkte oplage zijn (de bekende witte en verkleurende zilvere) die omhoog zou schieten in waarde. Maar omdat er zoveel vraag was naar de gitaar werd er een veel grotere oplage gemaakt. Gevolg: de waarde steeg niet maar daalde.

Bobbel
16 juli 2004, 16:31
die jij bedoelt vind ik niet zo mooi... want onder het tremolo mechaniek loopt het hout in een andere richting... ga eens hier naar toe: http://www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=0102004803

Maar deze vind ik mooier: http://www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=0112004803

dat goud is zo mooi...

maar wil je echt de bikkel zijn... bekijk dan deze is: http://www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=0151954803

Bluesbreaker
16 juli 2004, 16:38
haha, ja
die laatste is ook maar 3 keer zo duur :D
ik vind die deluxe ook niet mooi, dat goud vind ik niet echt passen bij een strat

maar dat van dat hout was me inderdaad ook al opgevallen in de fender catalogus maar zal dat bij elke gitaar zo zijn? lijkt me niet toch, elk stuk hout is anders

Bobbel
16 juli 2004, 16:40
volgens mij is dat bewust gedaan... want ik heb prive foto's gezien van winkels waar dat ook zo is... ja ik let e zelf ook erg op want deze staat ook nog op mijn verlanglijstje

The Thumb
16 juli 2004, 17:26
volgens mij is dat bewust gedaan... want ik heb prive foto's gezien van winkels waar dat ook zo is... ja ik let e zelf ook erg op want deze staat ook nog op mijn verlanglijstje

dat zou wel heel knap zijn, het hout van de body van iedere gitaar precies dezelfde grain geven. Het lijkt mij toch meer exemplarisch, als je bodies maakt uit 3 delen kun je nu eenmaal rare verspringingen zien.