PDA

View Full Version : Welke amp adviseren jullie?



Matsvansanten
15 juli 2004, 20:08
test

Wormaap
15 juli 2004, 20:08
Een ENGL :D

Matsvansanten
15 juli 2004, 20:10
owkee ik ben me al een tijdje een beetje aan het orienteren op een nieuwe amp, maar aangezien ik heeel weinig van versterkers weet vraag ik het maar aan jullie. Ik ben dus eigenlijk een opzoek naar een combo, eigenlijk wel het liefst een buizen en met een budget van iets van 700-800 euro. Ik zat zelf te denken aan misschien een Brunetti Maranello, wat vinden jullie van deze?

Hebben jullie nog suggesties of ervaringen met versterkers van deze prijsklasse?

groet, Mats

EmgMaster
16 juli 2004, 07:15
Ga vooral tweedehands zoeken, er is zoveel te vinden, voor hele mooi prijsjes. Neem een Engl Thunder ofzo, of een peavey 5150 combo.
Ga eens kijken op www.gitaarmarkt.nl of www.marktplaats.nl ofzo

Baker
16 juli 2004, 08:50
wat voor muziek wil je ermee spelen?
maakt nogal uit.

Matsvansanten
16 juli 2004, 09:59
uhm nou ik wil eigenlijk een amp die lekker kan scheuren maar het belangrijkste vind ik dat ie clean ook heel mooi klinkt (aangezien je de distortion ook wel uit pedaaltjes kan halen.....) En jah ik speel eigenlijk voornamelijk rock (vai, toto, GnR etc. :lol: )

Mats

gerrekat
16 juli 2004, 10:01
Mesa mark III lijkt me wel iets voor je dan.....

of een ENGL Thunder of Screamer...

Matsvansanten
16 juli 2004, 10:02
zijn die te vinden voor 700-800 (2ehands dan, 2ehands vin ik trouwens prima :-D )

gerrekat
16 juli 2004, 10:09
weet het niet moet je wel mazzel hebben denk ik....

de combo's willen wel eens in die regionen gaan....kijk maar :-D

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3733930166&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

er staat er 1 op gitaarmarkt misschien kun je er wat af lullen, de Thunder combo van ENGL zit nieuw zo rond de 800 dacht ik ook ZEER de moeite waard..

de Mark III kan overigens ook makkelijk metal aan a la metallica mocht je dat willen!

slayurrr
17 juli 2004, 23:28
engl

Wicked Willy
18 juli 2004, 16:32
Twintone?

imlikeajungle
18 juli 2004, 16:36
wat een leuke uitgebreide, goed gedocumenteerde antwoorden krijg je hier toch!

bluegate
18 juli 2004, 20:49
Lastig om te antwoorden, goede buizen versterkers zijn nu eenmaal niet goedkoop.
Zelfs 2e hands is het lastig en zul je heel snel je aan budget zitten.

Je gaf aan Vai, Toto & GnR.
Vai: Carvin Legacy (volgens velen niet en gebruikt hij Bogner)
Toto: Custom Audio Electronics & VHT
GnR: Marshall

Met jouw budget kom je uit bij Marshall of een Legacy (2ehands).
Heb je de versterker nu nodig?
Ik zou zelf doorsparen of andere zaken verkopen om een groter budget te krijgen zodat je echt kunt kiezen wat je wilt ipv iets kopen omdat dat hetgene is dat je kunt betalen.

ieme
18 juli 2004, 22:46
Ik zat zelf te denken aan misschien een Brunetti Maranello, wat vinden jullie van deze?


Brunetti, goeie keuze! ik heb er 1 gehad, daarna verkocht aan Hoofd van dit forum, hij is er ook super tevreden over (heeft ie me verteld!) Ik denk dat ik er ooit wel weer eens 1 ga kopen! is leuk ding!

NielDxe
19 juli 2004, 12:57
Absoluut een ENGL nemen man! RB signature misschien ??!?!