PDA

View Full Version : Seymour Duncan PAF



Antal
15 juli 2004, 20:02
Ik zit er aan te denken om een nieuw element in de brugpositie van mijn Les Paul Studio te zetten. Nu zit ik zelf te denken aan een PAF replica. Ik wilde ook graag een 4 conductor versie, zodat ik ook naar single coil kan schakelen. Dus de Gibson kopie valt af.

Nu zit ik er aan te denken om een Seymour Duncan '59 model te kopen. Hier (http://www.seymourduncan.com/website/products/humbuckersdescr.shtml#59153Model) vond ik het volgende hier over:


'59™ Model
see | hear | specs | dimensions sh-1 | dimensions tb59-1b | dimensions 7-string version
SH-1/ TB59-1b -- The most important thing about the vintage Patent Applied For pickup was its warm, smooth tone and sustain that was unlike anything heard before. The SH-1 is built with the same kind of enameled wire, nickel-plated studs, and balanced coil windings that humbucker inventor Seth Lover used in his first pickups. It looks and sounds just like a '59. Available in black, zebra (cream & black), reverse zebra and white as well as the following colors at no extra charge -- red, red & black, pink, green, light blue, dark blue & yellow.
Single conductor cable is standard, four conductor is available upon request. With traditional or Trembucker spacing. Also for 7-string guitars, available in black only.

Kan iemand uitleggen wat precies het verschil is tussen een 'SH-1' en een 'TB59-1b' Is de ene gewoon de brug en de andere de neckuitvoering? Hoe zit dat precies? Want dat wil ik wel graag weten voor ik hem ga bestellen.

Verder nog mensen die ervaring hebben met dit element, of die alternatieven weten? Ik speel voornamelijk classic rock.

Negative K3 fan
15 juli 2004, 23:10
bruggen op gitaren verschillen, je hebt bruggen waarbij de snaren dichter bij elkaar zitten (gibsons) en bruggen waarbij de snaren verder van elkaar afstaan (fender, floyd rose blabla). TB staat voor trembucker en heeft de polepieces (de ronde magneetjes) verder uit elkaar staan zodat de snaren er recht overheen lopen op goitaren met een bredere brug.

Voor jouw LP heb je dus een SH nodig en niet de TB.

Antal
16 juli 2004, 14:22
Ok, thanks....

Verder mensen nog ervaringen of alternatieven?

Negative K3 fan
16 juli 2004, 16:24
alternatieve van seymour duncan zijn bijvoorbeeld de Seth lover, Custom Custom, Alnico pro 2 voor de wat meer vintage georienteerde tone.

munkie
18 juli 2004, 21:43
De Paf is prima voor ehh... het paf geluid :D Wil je wat meer beuken kan je denken aan de JB. Ik vind dat je met een dynamische amp met de JB ook wel het paf geluid kan krijgen gewoon door de volume knop wat dicht te draaien. Ik ben overigens niet zoŽn fan van enkelspoels geschakelde humbuckers, iel geluidje en het gaat brommen.

Groetjes Freek.

Thijssie
19 juli 2004, 13:16
Ik zit er aan te denken om een nieuw element in de brugpositie van mijn Les Paul Studio te zetten. Nu zit ik zelf te denken aan een PAF replica. Ik wilde ook graag een 4 conductor versie, zodat ik ook naar single coil kan schakelen. Dus de Gibson kopie valt af.

Nu zit ik er aan te denken om een Seymour Duncan '59 model te kopen. Hier (http://www.seymourduncan.com/website/products/humbuckersdescr.shtml#59153Model)

Verder nog mensen die ervaring hebben met dit element, of die alternatieven weten? Ik speel voornamelijk classic rock.

Hoi,

Ik heb nu een paar weken een Seymour Duncan Pearly Gates in de Hals- en een Dimarzio PAF Pro in de brugpositie zitten van mijn LP Standard. Beiden elementen zijn single te schakelen.

De Pearly Gates is ook een PAF kloon, die is alleen wat vinniger / brutaler.

De PAF Pro is heel "transparant" maar toch heel "vol en rond". Ik vind alleen de output wat tegenvallen, die is een stuk minder dan de SM PG en ik het dat liever andersom gehad. Maar het is zeker een aanrader als je "classic rock" speelt.

Ik heb de PG ook nog single coil gehad maar dan wordt hij echt heel scherp, je mist dan body die je wel hebt bij een "echte single coil". Ik heb echter geen idee of dat met iedere humbucker zo is.