PDA

View Full Version : Wie heeft hier zelf zijn gitaar gebouwd?



Mitchel_12000
3 mei 2002, 19:57
Lijkt me wel grappig om eens te weten wie hier allemaal een zelfbouwgitaar heeft, van wat voor hout, wat voor elementen, enz.

Mitchel_12000
3 mei 2002, 21:06
Om te beginnen zal ik eerst mijn gitaartje beschrijven.

Ik heb een Gitaar gebouwd met een body van Elzen hout. De Hals bestaat uit Mahonie met een toets van Esdoorn (vreemde combinatie maar klinkt wel lekker). Ik heb er 2 humbuckers in zitten. Metallic blauw. De vorm doet een beetje denken aan een SG.

aadplagiaat
3 mei 2002, 21:40
Jaren geleden heb ik een Hofner hals overgenomen van iemand en die gelijmd op een eigengemaakte body. Deze body heb ik nagemaakt van een Les Paul, maar heb een dual cutaway gemaakt zodat-ie een beetje op een SG lijkt. Het hout is twee lagen mahony elke laag is +/- 2cm dik. De contouren van de body heb ik schuin weggesneden zodat er geen scherpe hoeken meer aanzitten. Eerst had ik hem felroze metallic gespoten met een flying-v achtige slagplaat. Later heb ik hem overgespoten met creme-witte lak. Nu ligt-ie weer zonder elementen op mijn kamer. Ik ga 'm opnieuw in de lak zetten (eerst alle oude lak eraf) en denk dat 't weer een gewaagd kleurtje gaat worden. Oh ja elementen:
Brug: Seymour Duncan The MAG
Hals: Gibson P90
Tussen: Gibson mini humbucker.
GOTOGUT stemmechanieken (gold)
Brug: Schaller (weet niet meer welk type).

Matje
4 mei 2002, 16:30
Op 2002-05-03 21:06, schreef Mitchel_12000:
Om te beginnen zal ik eerst mijn gitaartje beschrijven.

Ik heb een Gitaar gebouwd met een body van Elzen hout. De Hals bestaat uit Mahonie met een toets van Esdoorn (vreemde combinatie maar klinkt wel lekker). Ik heb er 2 humbuckers in zitten. Metallic blauw. De vorm doet een beetje denken aan een SG.


Klinkt mooi.Kan je geen foto laten zien?Ik ben wel benieuwd.

Mitchel_12000
4 mei 2002, 21:17
Hallo Matje,

Bedankt voor je compliment. Ik kan helaas geen foto ervan op het forum zetten want ik heb geen digitale camera, en ik zou niet weten hoe ik een foto op dit forum moet zetten. Ik ben wel trots op mijn eerste bouwsel, al zie ik wel een aantal "foutjes" zitten waarmee ik bij mijn volgende gitaar weer rekening mee kan houden. Heb je zelf ook een gitaar gebouwd? Het is aan te raden, maar kijk uit, het is verslavend. Als je er 1 hebt gemaakt, wil je er meer maken. En bovendien worden ze dan steeds duurder (ook wel beter trouwens).