PDA

View Full Version : Echolette M40 aarden?



Amp
15 juli 2004, 18:36
Hallo,

Ik ben sinds gisteren de trotse bezitter van een Klemt Echolette M40 buizenversterker. Vandaag verloopje gemaakt (van jack naar DIN3) om er daadwerkelijk een gitaar in te kunnen prikken, en even gespeeld met de 8" speaker van mijn trouwe Fender Champ aan de speakeruitgang van de Echolette.. Klinkt waanzinnig!
Enige maar is eigenlijk dat er een brommetje in het geluid zit. Nu is het zo dat de voedingskabel en de Echolette niet een normale Euro-stekker hebben, maar een tweepolige, ongeaarde variant daarop. Lijkt mij dat daar de brom uit moet komen. Ik heb ook al even gekeken bij de Harmony-Central reviews, en daar staat bij 1 van de reviews ook vermeld dat iemand de aansluiting heeft vervangen door een normale euro-stekker, waardoor de versterker geaard werd, en dat scheelde nogal in brom en ruis.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen? Is dat simpelweg de mannetjes-connector uit de Echolette slopen, daar een Euro-connector chassis-deel in zetten, en de derde pin aan het chassis verbinden?

Een foto van de amp:
http://www.woost.nl/images/jesse/Klemt%20Echolette%20M40.jpg