PDA

View Full Version : goedkope hollowbody [Edit] Epi ES 335 dot vs Ibanez Artcore



Bluesbreaker
15 juli 2004, 18:33
gvd, weer niet goedgegaan
nouja, dan maar niet zo'n lang verhaal

ik wil een goedkope hollowbody, ik dacht zelf aan Ibanez Artcore of, en lijkt me beter een Epiphone es 335

andere goedkope suggesties zijn ook welkom :)

edit: 2dehands mag ook, als het er nog redelijk uit ziet

Swoon
16 juli 2004, 14:08
Ikzelf heb voor 200 euro ergens een Ibanez Artcore AFS75T gekocht.
Toen puur voor de looks eigenlijk. Het was echt niet duur, dus ik dacht, what the hell.

Ik heb die gitaar laten afstellen. (Humbuckers swaar omhoog -> vooral bridge.) Als ik ze ging ophalen bij de gitaarbouwer beweerde hij dat hij nog nooit voor zo'n geld zulke gitaar had gezien. Hij vond ze zelfs beter als bepaalde gibsons die hij over de vloer kreeg.

Ikzelf heb een Vigier Excalibur Custom. Maar eerlijk gezegd, sinds ik de artcore heb speel ik op niets anders. Ik prefereer dus een gitaar van 200 Euro boven mijn Vigier van 1250 Euro. Ook de afwerking is super voor een gitaar in die prijsklasse.

Ik vind ze echt goed... zeker voor wat ze kosten. (Je gaat me natuurlijk niet horen zeggen dat Gibsons of Gretsch slechter is.. )

My 2 cents,

Swoon

Bluesbreaker
16 juli 2004, 17:43
ik heb gisteravond even een artcore getest
voor dat geld vond ik er een idd prima geluid uitkomen, maar dat slagplaatje is wel heel erg niet mooi afgewerkt plastic (in tegenstelling tot de rest, dat is wel mooi afgewert plastic)

maar ik heb nog geen epi geprobeerd, dus ik weet het nog niet

Swoon
17 juli 2004, 04:34
Heb nog eens gekeken op de mijne. Ik vind er niets mis mee. Mss moet je er wat geluk mee hebben.

In ieder geval, laat eens iets weten wat de Epi zegt. Heb er zelf nog niet echt deftig op gespeeld. (Epiphones that is...)

Cya,

Swoon

Javaca
17 juli 2004, 19:24
ik heb gisteravond even een artcore getest
voor dat geld vond ik er een idd prima geluid uitkomen, maar dat slagplaatje is wel heel erg niet mooi afgewerkt plastic (in tegenstelling tot de rest, dat is wel mooi afgewert plastic)

maar ik heb nog geen epi geprobeerd, dus ik weet het nog niet

Dan vervang je de slagplaat toch?
Die dingen kosten bijna niets.

robzilla
17 juli 2004, 19:47
Wat vind je goedkoop? Ik vond de Epiphone Dot errug goed spelen! Speelt erg soepel en fijn. De afwerking is mooi en een Dot is natuurlijk sowieso mooi!

Bluesbreaker
17 juli 2004, 20:46
Wat vind je goedkoop? Ik vond de Epiphone Dot errug goed spelen! Speelt erg soepel en fijn. De afwerking is mooi en een Dot is natuurlijk sowieso mooi!

nouja, ik ga eerst een am vint ri strat kopen, en van het geld dat ik dan nog over heb wil ik graag een hollowbody kopen zodat ik ook een gitaar heb met akoestisch wat meer volume.

Ik denk dat ik na het kopen van die strat nog zo'n 300 a 400 euro overheb, maar ik kan de gitaar wel vrij goedkoop krijgen denk ik als ik ze tegelijk bestel.

iam
17 juli 2004, 20:53
je moet van die artcore ook geen fantastisch luider accoustisch geluid verwachten (de artcore die ik getest had was minder luid dan de tele thinline die ik testte :s)

Bluesbreaker
17 juli 2004, 20:59
je moet van die artcore ook geen fantastisch luider accoustisch geluid verwachten (de artcore die ik getest had was minder luid dan de tele thinline die ik testte :s)

hoeft ook niet enorm hard te zijn hoor, maar wel hoorbaar en met een betere klank dan een solidbody zonder versterker

de artcore waar ik op gespeeld heb klonk wel redelijk zonder versterking, niet geweldig maar dat ku j eer ook niet van verwachten denk ik

imlikeajungle
18 juli 2004, 13:08
Ik heb een DeArmond Starfire Special gehad, erg goede gitaren voor het geld, erg gewild ook sinds Fender DeArmond heeft opgekocht. Je ziet er regelmatig opduiken tweedehands, had de mijne 350 euro betaald zonder case, heb ze 450 verkocht met case:). Ze waren ooit +/- 1000 dollar.
Op http://archive.guitarplayer.com/archive/gear/bt0002.shtml staat een BenchTest met een Epi Dot.
http://www.ne.jp/asahi/daybreak/guitars/com-eg/eg2201.JPG
O ja, een Starfire heeft USA Made DeArmond pups en die waren errrrruuggg mooi...

Stratman70
18 juli 2004, 15:32
Ik heb net een Samick ES335 model van de andere gitarist van onze band overgekocht voor 175 euro. De hardware is van matige tot slechte kwaliteit, maar de afwerking en het houtwerk is ronduit fantastisch. Heerlijke hals en goede klank.

cortjakje
18 juli 2004, 18:03
Voor welk soort muziekstijl gebruik je deze gitaar?

Lacrymosa
18 juli 2004, 18:24
Ik heb een Ibanez ArtSTAR, das dus et volwassen broertje van de Artcore serie

ik moet zeggen dat het echt mijn lievelings gitaar is, afwerking is top, en de sound is echt super (58)

heb ook op de artstars gespeeld, ze zijn wel iets minder, vooral kwa sound, maar voor die prijs mag je echt niet klagen, voor dat geld zijn het echt super gitaren

CheerS!!

Stratman70
18 juli 2004, 18:50
Voor welk soort muziekstijl gebruik je deze gitaar?

Tja, dat moet ik eigenlijk nog zien uit te vinden. :D Ik vond het gewoon een coole gitaar en vooral voor dat geld.

Bluesbreaker
3 augustus 2004, 21:33
Heeft nog iemand ervaring (positieve/negatieve) met een Epiphone ES 335 DOT of een Ibanez Artcore?

Ik ga komende week even naar de muziekwinkel om mn versterker te laten repareren en wil dan meteen even vragen voor hoeveel ik de strat en een van deze twee gitaren kan krijgen.

The Thumb
4 augustus 2004, 00:39
Bluesbreaker, 2 welgemeende adviezen:

1. beide door jou genoemde hollowbodies heb ik bespeeld en ik moet zeggen, ze klinken tamelijk vlak/karakterloos. Een beter alternatief zou ik een 2dehands Ibanez AS-80 vinden (ergens uit begin 90 eind 80). Qua prijs scheelt het niet zoveel.

2, Ik zou niet zomaar een Fender reissue bestellen, de onderlinge verschillen zijn te groot.

In ieder geval succes ermee.

guvnor
4 augustus 2004, 09:25
Ik heb vorige week nog een 2e hands AS80 gezien. Wordt voor geadverteerd op tweedehands.nl en staat in Zierikzee. Heb van die man een andere hollowbody gekocht, een Aria Pro II FA70TR...

Dirk_Hendrik
4 augustus 2004, 10:24
De ervaring die ik met een Artcore had was dat ik het een erg OK instrument vond maar niet verschrikkelijk bijzonder. Dat gezegd hebbende kan ik me niet voorstellen dat ze voor het geld zo'n instrument kunnen bouwen. Verschrikkelijke bang for the buck dus!

Harry
4 augustus 2004, 10:51
Ik heb een DeArmond Starfire Special gehad, erg goede gitaren voor het geld, erg gewild ook sinds Fender DeArmond heeft opgekocht. Je ziet er regelmatig opduiken tweedehands, had de mijne 350 euro betaald zonder case, heb ze 450 verkocht met case:). Ze waren ooit +/- 1000 dollar.
Op http://archive.guitarplayer.com/archive/gear/bt0002.shtml staat een BenchTest met een Epi Dot.
http://www.ne.jp/asahi/daybreak/guitars/com-eg/eg2201.JPG
O ja, een Starfire heeft USA Made DeArmond pups en die waren errrrruuggg mooi...

als je zo'n gitaar kunt kopen kun je die epi's en ibbi's wel vergeten. Dit is absoluut een fantastische gitaar. Uiteraard heb ik er zelf ook een, en ik heb ze nog nooit voor bovenstaande bedragen gezien. Ze worden alleen maar duurder likt het. 350 euro is dus helemaal geen ene drol voor een gitaar als deze. 450 met koffer trouwens ook niet.

Bluesbreaker
4 augustus 2004, 17:29
2, Ik zou niet zomaar een Fender reissue bestellen, de onderlinge verschillen zijn te groot.


ik bestel niet zomaar een Fender reissue, maar ik laat de winkel er een bestellen zodat ik hem kan proberen.

Maar hou zou ik dan aan een zo goed mogelijke moeten komen? De Fender importeur zal er niet blij mee zijn als ik naar ze toe ga om zo veel mogelijk vergelijken om vervolgens de beste mee te nemen.

Dirk_Hendrik
4 augustus 2004, 23:13
De Fender importeur zal er niet blij mee zijn als ik naar ze toe ga om zo veel mogelijk vergelijken om vervolgens de beste mee te nemen.

Waarom niet? Hun doel is toch gitaren verkopen?

Bluesbreaker
4 augustus 2004, 23:19
De Fender importeur zal er niet blij mee zijn als ik naar ze toe ga om zo veel mogelijk vergelijken om vervolgens de beste mee te nemen.

Waarom niet? Hun doel is toch gitaren verkopen?

dat klop, maar zullen ze zelf toegeven dat er kwaliteitsverschil tussen verschillende gitaren van precies hetzelfde type zit?