PDA

View Full Version : Metronoom...



InVein
3 mei 2002, 16:48
Wat gebruiken voor metronoom gebruiken jullie? Misschien denk dat ik er zelf eens een wil aanschaffen, dus zijn er goede/handige metronomen te krijgen voor een beetje schappelijke prijs (dan denk ik aan 50 euro)??

Pee
3 mei 2002, 17:32
kijk eens naar korg, ze hebben digitale metronomen voor lage prijs.

zelf heb ik zo een met een ijzeren staafje die heen en weer beweegt, allez zo'n een ouderwetse van taktell

pimmetje
3 mei 2002, 18:19
Ik heb zelf ook zo'n mechanisch ding met zo'n nerveus staafje wat maar heen en weer blijft tikken... het grote voordeel daarvan vindt ik dat-ie 't zonder batterijen of adapter doet.

Die electronische zijn ook prima. Hebben vaak als voordeel hun formaat en vaak ook nog snufjes als stille modus. Dan kan je 'm gemakkelijk meenemen naar optredens voor nummers die HEEL nauw luisteren qua tempo.

ArpeggioKing
4 mei 2002, 11:39
ik heb zelf laatst een metronoom gekocht van Korg, erg handig dingetje, digitaal, gaat tot 210bmp en heeft ook een lichtje dat aangeeft hoe snel hij gaat. Ik heb m gekocht voor 56 euro

Ic3gl0vE
8 mei 2002, 21:30
Roland E64 keyboard of Cubase VST5
maar die dingen zijn wel iets over de €50 :wink:

Bates15
8 mei 2002, 23:56
5 euro ofzo. Iets van Korg. Digitaal, lijkt op een creditcard. Of de TD-10 van Roland, daar zitten ook leuke drum loops op. Kost een paar duizend gulden toen nog.

Moonchild
9 mei 2002, 00:11
jah je kan op zich ook gewoon een drumcomputer kopen, kan je meteen ee stuk meer

InVein
9 mei 2002, 16:22
Ja dat lijkt me ook wel een goede optie, maar ik denk dat ik eerst maar eens voor een Load-Box van Koch ga kijken zodat ik mijn versterker wat kan temperen en aangezien ik een arme student ben komt die metronoom dan ooit nog wel eens.......want ik geloof dat Koch ook niet een van de goedkoopste merken is :wink: