PDA

View Full Version : In love with the blues



JorisBos
14 juli 2004, 23:50
Cubase track

De volle 3 minuten :D Graag commentaren over voor compositie.

Zang : Me
Gitaren(en) : Me
Drums : Me
Bas : Me

http://www.floatingcorner.nl/songs/ilwtb.mp3 (2,3 mb)

Let niet op de drums op het einde, dat kan ik nie hoor, raggen op een drumstel met MIDI ;)

Stratman70
15 juli 2004, 09:33
Gave compositie: funky blues met een groove. het klinkt allemaal erg goed. Ik begrijp niet wat je bedoeld met die drums op het einde, volgens mij klinkt dat toch gewoon goed?

Kjiratsiekoedel
15 juli 2004, 10:33
Om een vage reden doet dit me denken aan Boris,

Kortom: KeEp ThE sOuL aLiVe!!

JorisBos
15 juli 2004, 10:43
Ik zat er over na te denken de zang in het begin wat zachter te zetten of wat te moduleren (distortion ofzo) waarna het inkomen van de drums en bas was vetter overkomt.

En een jimmi hendrix Foxy Lady gitaartje aan het begin.. maar dat moet ik nog ff proberen vanmiddag.

Luc-O
15 juli 2004, 10:43
Hey Joris, Lekker man!!! goeie stem, lekkere (gitaar)partijen, enige minpuntje vind ik de tekst, beetje cheesy... Anyway, keep 'm comin' !!! :B

Stitch
15 juli 2004, 10:51
He klinkt hartstikke lekker maar zoals al opgemerkt een beangstigend hoog boris gehalte.

Kjiratsiekoedel
15 juli 2004, 12:09
Joris => Boris ('t rijmt!!!)

Je hebt ook wat michael jackson kreuntjes erin zitten, en die heeft boris ook weer. en verder funkig (nieuw woord)=> ook beetje boris

JorisBos
15 juli 2004, 12:14
Omg, dan is boris meer Joris, ik zing verdorie al een hele tijd zo.. maja, ik speel gitaar en hij niet :)

thijsov
15 juli 2004, 15:47
lekker nummer, maar wat speel je precies met gitaar, want mijn drummer wil ook deze stijl spelen, maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen :cool:

JorisBos
15 juli 2004, 21:40
Heb een nieuwe versie gemaakt, nieuwe solo en beter einde ;)

thijsov: wat bedoel je precies? hoe je de stijl speelt? Als je vragen hebt kun je me altijd ff toevoegen aan hotmail, als je wilt kan ik het wel voor je uitschrijven. mail me ff op joris@jorisbos.nl

jaywalker
15 juli 2004, 23:53
Nice

Je hebt best goeie stem eigenlijk. Je doet me heel erg denken aan Big Bo (bluesgitarist/zanger die op jazz/bluesfestivals vaak komt)

ReinoutV
16 juli 2004, 09:01
Klinkt lekker: less is more!! Je stem heeft wel soul, alleen zou ik het mooier vinden als ie wat helderder is, hij klinkt nu een beetje te AM-radio achtig. Als je begrijpt wat ik bedoel :). Je gitaarsound vind ik wel aardig, maar hij klinkt mij nog iets te harsh, iets te veel alsof je speakers het niet aan kunnen, alsof alleen daar de distortion vandaan komt.

Wel een hele leuke solo: lekker dynamisch. Dat rustige stukje is echt heel gaaf hierin! Lekker einde ook :).

Bouke
27 juli 2004, 19:46
HeyBoris Jos! :D

Ik kan nu pas reageren omdat ik een paar weekjes in France met wielrenners aan het spelen was..

Klinkt lekker, lekker open en overzichtelijk. Boris heeft goed naar je geluisterd :D Inderdaad zitten er wat gelijkenissen in, maar aangezien ik Boris ook een erg goeie zanger vind, is dat helemaal geen probleem. Ik vond sowiezo al dat je goed zingt en het wordt steeds beter.

Leuk gitaarwerk weer, mooie tone, tekst vind ik maar zo zo, beetje te simpel denk ik. Ik vind dat persoonlijk het moeilijkst aan het liedjes maken. Soms knal je in eens iets leuks op papier en soms lukt het gewoon niet.

Keep it up bro!

Bouke