PDA

View Full Version : Meer foto's van mijn "Martin D46"!!!



Picker
14 juli 2004, 22:34
Voor wie er nog niet genoeg van heeft en de opwellingen van afgrijselijke jalouzie kan weerstaan :razz: : ik heb nieuwe foto's van mijn "Martin D46" op het web gezet.

Het eerste plaatje vind je op http://www.eltjohaselhoff.com/haselhoff_guitar.htm
en door te klikken op de link More pictures of this beauty krijg je dan nog een hele riedel.

MP3tje moet nog komen. Deze gitaar klinkt fantastisch, maar als ik hem probeer op te nemen klinkt het nergens naar op een of andere manier. Nog even geduld dus...

Picker.

bert k
14 juli 2004, 22:56
Schaamteloos patsen, dat is het :-D Vertel eens, wat voor materiaal is die binding? Zo mooi wit, is dat hout?

En over dat opnemen, hoe heb je dat gedaan? welke microfoons, en heb je nog iets electrisch ingebouwd?

Aat
15 juli 2004, 08:22
Ben het helemaal met Bert eens, schaamteloos is het, om ons zo jaloers te maken. Maar je begrijpt dat ik toch even alle foto's heb bekeken, een waar staaltje vakmanschap, hoe lang ben je met deze oogverblindende schoonheid bezig geweest ??

ReinoutV
15 juli 2004, 08:39
Wauw, wat een mooi ding. Die inleg in de toets moet je ook wel een paar uurtjes zoet hebben gehouden ;). Erg mooi. Met een leuk condensator microfoontje als pickup systeem (zie de Maton TE signature) erin en je bent klaar :).

Picker
15 juli 2004, 12:06
Schaamteloos patsen, dat is het :-D Vertel eens, wat voor materiaal is die binding? Zo mooi wit, is dat hout?

En over dat opnemen, hoe heb je dat gedaan? welke microfoons, en heb je nog iets electrisch ingebouwd?

Nee, nog niets electrisch ingebouwd, maar ik denk dat ik ga voor de i-Beam van Baggs. De condensator mike in mijn Taylor valt me eerlijk gezegd wat tegen, en wat ik van de iBeam heb gehoord klonk echt prachtig.

bert k
15 juli 2004, 13:07
iBeam heb ik goeie dingen over gehoord. Ik heb in mijn Lakewood een passief systeem zitten van K&K, bevalt me erg goed. Voordeel is dat ik geen pre-amp of batterijen in mijn gitaar heb. K&K maakt ook een combi-systeem: contactmic en condensator, met externe pre-amp. 't Is alleen niet makkelijk te krijgen hier in Nederland. Check http://www.shorelinemusic.com/ daar staat veel info, ook over andere merken.

De mooiste opname krijg je natuurlijk alleen maar met externe microfoons.

Picker
15 juli 2004, 14:44
De mooiste opname krijg je natuurlijk alleen maar met externe microfoons.

Nou, ik krijg er vooralsnog ook hele lelijke opnames mee! :razz:
Goeie microfoon, goeie gitaar, toch niet om aan te horen... :???:

bert k
15 juli 2004, 15:10
Doe je toch iets fout :???: Maar ik meen het; verwacht geen verbetering van een intern systeem, die zijn alleen life prettig.
Kijk hier eens: http://www.studiohetpand.nl/mictest.htm daar hebben we een heel stel getest, inclusief het interne pickupje.

iam
15 juli 2004, 16:12
klinkt heel erg lekker moet ik zeggen
het klinkt erg 'warm'
nylonsnarig bijna!

zelf geschreven? (zou ik tabs kunnen krijgen? :oops: )

RS-Rik
15 juli 2004, 16:15
Dit is kunst.... das geen gitaar meer

Daniël_san
16 juli 2004, 12:35
Mooi gespeeld Bert!! Heb je er bladmuziek van?? :oops:

bert k
16 juli 2004, 12:55
Dankjewel :) Nee, ik heb geen bladmuziek, dat krijg je met zelfgemaakte dingetjes... En tabs heb ik ook niet, die kan ik niet zo goed lezen :oops: laat staan schrijven.
Die warme sound klopt wel, zo klinkt mijn gitaar, in tegenstelling tot bijv. Taylor, die veel helderder klinkt (Niet zo mijn smaak) Daar komt bij dat ik met hele korte nagels gespeeld heb, zeg maar vingertoppen. Dat klinkt dus ook een stuk doffer. Ik heb nu kunstnagels, geweldig!
Tenslotte, on topic, kan de microfoon een groot verschil maken in helderheid (kan je ook goed horen)

[edit] schemaatje heb ik wel:
5 6 3 3 4
/Dm Bb /Gm7 C C#dim/
5 6 3 3
/Dm Bb /Gm7 C /
1 1 0 0
/Fm7 Bb /Em7 A7 /

Getallen zijn de positie, en het tussenstukje is een open Dmineur met een dalende bas (min of meer). Have fun :)

Lion
24 juli 2004, 10:11
Opkomend gitaarbouwr Jan Zonjee in Utrecht werkt graag met de Nederlandse Verweij PM-systemen: http://www.verweijpmsystems.nl/. ik ken ze zelf niet, maar Zonjee is erg enthousiast

abbys
28 juli 2004, 14:41
ben naar dat deuntje aan het luisteren :o :o :o :o :o immens mooi

Svenson
12 augustus 2004, 23:57
...Ik heb nu kunstnagels, geweldig!...


Dude, je kan ook TE ver gaan :D

bert k
13 augustus 2004, 10:24
Haha, dat vind jij... Maar het zijn geen rose met glittertjes, hoor. In weze is het gewoon superlijm wat je erop smeert, versterkt met een lapje zijde. En als je het geluid hoort dan wil je nooit meer anders :D

abbys
14 september 2004, 23:52
liedje om het warm van te krijgen
en om een beetje groen va jaloezie te worden, kom nou, dit is onmogelijk :wink: :B :dance: