PDA

View Full Version : Probleem met m'n schakelaar



Megalodon
3 mei 2002, 04:09
Als ik de schakelaar naar achteren trek om zo een zo scherp mogelijke leadsound te krijgen pakt ie 'm soms niet goed. Hij doet het dan wel, maar is niet gevoelig genoeg zeg maar. Als ik die schakelaar dan ff heen en weer sjor doet ie het wel. Ligt het aan de schakelaar of aan het achterste element?

Dirk_Hendrik
3 mei 2002, 08:25
Waarschijnlijk toch de schakelaar. Beetje contactspray kan wonderen doen. Tenminste, als je het aandurft om zelf aan je gitaar te sleutelen. Anders kan een eenvoudige reparateur wonderen doen met dezelfde contactspray.

ekkerman
3 mei 2002, 08:34
is dat zo'n k%#@$*&te 5 standen schakelaar ?
had ik ook op mijn planken maar allemaal vervangen door micro switches die veel minder open en gevoeliger zijn voor stof hetgeen kraak en slechte geleiding veroorzaakt !

Andrewski
3 mei 2002, 12:42
Heb 2 gitaren gehad met zo'n drieweg "gibson" schakelaar. Allebei KUT, met kontaktspray verholpen, hier hoef je niet mee naar een reparateur die ook allen die spra gebruikt en er nog geld voor rekent!
Trouwens, Maverick gitaren hebben dit probleem al standaard!!!!!!!!!

Noctiis
3 mei 2002, 12:47
ik heb het 1 keer gehad bij mn Yamaha, maar dat kwam omdat dat ding 25 jaar oud is, en dan gebeuren er nou eenmaal wel eens rare dingen :grin:
Maar inderdaad, het is een feit dat de meeste van die dingen niet erg denderend in elkaar zitten. Daar zouden gitaarbouwers eens wat aan moeten doen!

"Leerlingen kunnen niet lezen. Dat is geen belediging van de leerling, dat is alleen de vaststelling van een feit."
(even een lollige opmerking die me bijbleef van de middelbare school. Quote van dr. Goossen van Economie op het Rietveld Lyceum te Doetinchem)

pimmetje
3 mei 2002, 13:04
Schoonmaken (en als-ie echt heel erg vergoord is) vervangen zal misschien nodig zijn. Die contactspray werkt een flink aantal keren prima, maar na een tijdje kan 't zijn dat je vrij vaak je gitaar moet bijvullen met die troep.

Als 't echt ergerlijk vaak wordt, dan moet je toch echt even schroeven, poetsen en eventueel solderen (of wegbrengen).

Mijn strat begon namelijk na een flink aantal ronduit ranzige optredens (wat omgeving betreft dan) bijna iedere week om een dosis spray vragen)

Rwin
3 mei 2002, 16:05
Trouwens, Maverick gitaren hebben dit probleem al standaard!!!!!!!!!


haha ja klopt... maar dan zullen ze wel japanse schakelaars hebben...
USA zijn veeeel beter.. gaan iet kraken/storen etc.

Megalodon
3 mei 2002, 19:15
Wat voor spray is dat precies en waar koop ik dat? Gewoon bij een gitaarshop? Hoe duur?

pimmetje
4 mei 2002, 12:16
Gewoon naar de plaatselijke electronica-winkel gaan en om een klein busje contactspray vragen. De prijs weet ik niet precies, maar ik denk dat je voor een eurootje of 5 wel gebakken zit.

stinkhippie
4 mei 2002, 12:46
kruip-olie!