PDA

View Full Version : Jullie Mening over Line 6 Spider II



Squier4ever
14 juli 2004, 21:12
Eeej mensen,

Ik heb sinds 2 maanden een Line 6 Spider II 112 met 75 Watt vermogen.
Ik vind dit echt een geweldige amp, er zitten zoveel sjieke models en alles in.
Nu wou ik eens weten, heeft iemand ook ervaring met deze amps en wat vinden jullie ervan ???

Ook al vinden jullie hem niej leuk dat is geen reden voor mij om hem weg te doen!!! :-D :-D

Swan
14 juli 2004, 21:15
hij past goed bij je naam.

BLOK182
14 juli 2004, 21:21
Ben benieuwd hoelang je met die naam gaat rondlopen... :wink: Nee maarre die spider lijkt me wel lachen hoor, voor het geld, ik geloof niet dat het een slecht ding is. Leuk om iemand uit de buurt op het forum te zien trouwens, ik woon in Blerick ;-) Maar ik ken nog wel een paar mensen in Velden ja haha

ieme
14 juli 2004, 21:56
Hoe kun je je naam nou SQUIER4EVER maken! wie bedenkt dat? djeez! t zijn leuke beginnersgitaren maar daar blijft het ook bij! blijf jij voor altijd beginner? of begin jij steeds op nieuw? :P haha nee joh wat een nick!

ijff
14 juli 2004, 22:49
Ik heb laatst de Spider II even getest naast een Flextone III... en dat kan je maar beter niet doen. De kwaliteitsverschillen zij al zo groot tussen die 2. Had volgens mij vooral met de speaker te maken overigens.

Alhoewel ik de Flextone zelf nog bijna gekocht had ben ik toch zonder de amp naar huis gegaan. Ik heb maar een paar lekkere sounds nodig.. op zich was de Flextone bruikbaar.
Reden dat ik hem niet gekocht heb: inruilwaarde!!!

De techniek gaat nog steeds zo hard vooruit dat als je nu een nieuwe Line6 koopt.. deze over 2 jaar geen drol meer opbrengt.

Ik heb dus maar gekozen voor een 2ehands buizenbakkie.. kan ik over 5 jaar misschien zelfs weer met winst verkopen!

MightyMike
15 juli 2004, 10:38
De Spider 2 reeks is een geweldig ding voor die prijs en is ideaal voor beginners en "gitaristen met een beperkt budget". Om die tweede reden had ik hem gekocht. :lol:

Toen ik dit ding voor het eerst uitprobeerde was ik echt onder de indruk, zo sterk zelfs dat ik meteen de 212 gekocht heb. Tijdens repetities had ik echter een beetje problemen om door de mix te komen. Gelukkig heeft de 212 uitgangen voor een cabinet en door de speakers van mijn ENGL Standard cab is het mix-probleem grotendeels verholpen. De kwaliteit van de speakers is volgens mij niet in verhouding met die van de software.

De effecten op de Spider zijn bijna onbruikbaar, maar de verschillende amp-modellen werken dan weer wel uitstekend. Afgezien van dat ene beruchte Insane-kanaal zijn ze stuk voor stuk zeer bruikbaar.

Tenslotte nog dit : Bij praktisch elke negatieve review van de Spider 2 lees ik dezelfde twee opmerkingen :

1) Het is geen lampenversterker. Het is natuurlijk bon ton om deze stelling te verkondigen. Verder slaat dit natuurlijk nergens op. Ik heb al op lampenversterkers gespeeld die veel minder klonken dan de Spider.

2) Hij is enkel goed als oefenversterker voor thuis. Niet dus. Integendeel zelfs : dit ding is luid. Zelfs de 112 kan je in een gewoon rijhuis niet harder zetten dat 1,5.

Conclusie : ideaal als eerste "echte" versterker of als budget-oplossing.

Squier4ever
15 juli 2004, 11:54
Eej Mightymike,

JE hebt gelijk ik heb mijn 112 thuis op 2 staan als ik een kanaal heb ingeschakelt ( chanel volume vol open), als ik gwoon met de models zit te kloten staat het channel volume vol open, en master op 3 bij cleanere chanels en op 2 bij overdriven chanels. Maar toen ik in de winkel was zegt die vent zo: Ja hij gaat hard hoor maar en draaide um vol open: oorbesgerming nodig hoor :-D:-D

@ iedereen die mijn naam afzeikt: Ik moet toch wat :-D :-D
@ iedereen die zegt dat het ding over een paar jaar nix meer waard is: dat zal waarschijnlijk wel zoo zijn, alhoewel het nog steeds een geweldig ding bljift

Squier4ever
15 juli 2004, 11:55
Eej Mightymike,

JE hebt gelijk ik heb mijn 112 thuis op 2 staan als ik een kanaal heb ingeschakelt ( chanel volume vol open), als ik gwoon met de models zit te kloten staat het channel volume vol open, en master op 3 bij cleanere chanels en op 2 bij overdriven chanels. Maar toen ik in de winkel was zegt die vent zo: Ja hij gaat hard hoor maar en draaide um vol open: oorbesgerming nodig hoor :-D:-D

@ iedereen die mijn naam afzeikt: Ik moet toch wat :-D :-D
@ iedereen die zegt dat het ding over een paar jaar nix meer waard is: dat zal waarschijnlijk wel zoo zijn, alhoewel het nog steeds een geweldig ding bljift

Squier4ever
15 juli 2004, 11:57
Oja,
ook dat ene insane model is wel grappig, net als de sweep echo half open, de delay en tremolo, flanger en chorus vind ik ook wel oke. phaser ben ik niet zo weg van

Kjiratsiekoedel
15 juli 2004, 12:04
als je 2e hands probeert te kopen, dan zakt je inruilwaarde al veel minder.

Ik heb een flextone 1+groot floorboard voor in totaal €550, hij brengt nu wel minder op, maar is niet echt dramatisch in prijs gezakt

Squier4ever
15 juli 2004, 14:08
en wat dan nog, je hebt er toch lol aan gehad.
dus dat maakt ook een hoop goed.
trouwens voorlopig verkoop ik deze bak niet, tis een heerlijke oefenversterker die bij optredens ook hard kan. en tja er zit een mesa in, een aantal marshalls en nog veel meer dure amps, het buizengeluid zit erin, wat wil je nog meer?? (behalve een echte buizenbak)
Ik vind het nog steeds een superamp

Squier4ever
15 juli 2004, 14:09
en wat dan nog, je hebt er toch lol aan gehad.
dus dat maakt ook een hoop goed.
trouwens voorlopig verkoop ik deze bak niet, tis een heerlijke oefenversterker die bij optredens ook hard kan. en tja er zit een mesa in, een aantal marshalls en nog veel meer dure amps, het buizengeluid zit erin, wat wil je nog meer?? (behalve een echte buizenbak)
Ik vind het nog steeds een superamp

Squier4ever
15 juli 2004, 14:09
en wat dan nog, je hebt er toch lol aan gehad.
dus dat maakt ook een hoop goed.
trouwens voorlopig verkoop ik deze bak niet, tis een heerlijke oefenversterker die bij optredens ook hard kan. en tja er zit een mesa in, een aantal marshalls en nog veel meer dure amps, het buizengeluid zit erin, wat wil je nog meer?? (behalve een echte buizenbak)
Ik vind het nog steeds een superamp

MightyMike
15 juli 2004, 14:47
en tja er zit een mesa in, een aantal marshalls en nog veel meer dure amps, het buizengeluid zit erin, wat wil je nog meer?? (behalve een echte buizenbak)

Dat is niet waar. Bij de Spider 2 is Line 6 afgestapt van het idee om versterkers te gaan kopieren. Alle modellen zijn weliswaar gebaseerd op een aantal klassieke versterkers, maar hebben toch een volledig eigen sound. Waar het kanaal op de Spider 1 nog "recto" heette, is dat nu "metal" geworden. Beide metal-kanalen lijken in de verste verte niet op een Mesa Rectifier.

Squier4ever
15 juli 2004, 15:52
Oow nouw k las laats in een tijdschrift dat er bijv een mesa inzit, en de zakk wylde sound, wat ik trouwens wel vind kloppen, een heldere distortion sound, typisch marshall (metal groene LED). ook het laatste insane model vind ik erg vetjes.

Squier4ever
15 juli 2004, 15:53
@ blok182 : wie ken je in velden???

Maybe ken ik hen ook wel :P
Btw die samples op jullie site klinken wel heftig :-D

ieme
15 juli 2004, 16:14
@ iedereen die mijn naam afzeikt: Ik moet toch wat :-D :-D
@ iedereen die zegt dat het ding over een paar jaar nix meer waard is: dat zal waarschijnlijk wel zoo zijn, alhoewel het nog steeds een geweldig ding bljift

Geweldig ding?

ieme
15 juli 2004, 16:19
en tja er zit een mesa in, een aantal marshalls en nog veel meer dure amps, het buizengeluid zit erin


Lijkt me sterk, laatst eens de binnenkant van zo'n ding gezien! geen mesa en geen meerdere marshalls, ik denk ook niet dat dat zou passen hoor!!! :razz: :razz:

ikzelf heb wel eens over verschilldende line6 spullen gespeeld, t is leuk, maar hij doet toch echt onder voor de echte goede buizenversterkers!
Tuurlijk heb je voor een fractie van een buizenamp als guytron, mesa, framus, engl, marshall, HOOK, custom audio, framus enz een modeling amp, wat prijs/kwaliteit aangaat is het zeker beter maar wie voor kwaliteit gaat gaat voor een "echte" versterker!

RRRobin
15 juli 2004, 19:49
kan iemand mij trouwens vertellen wat er aan de spider is veranderd op t uiterlijk na toen die van versie 1 naar 2 is gegaan? :P
of althans, praktische veranderingen, want die verkooppraatjes kenne we nu wel ;)

MightyMike
16 juli 2004, 09:48
De Spider 1 was eigenlijk speelgoed... Ik heb er vroeger nog op gespeeld en het was te vergelijken met de kwaliteit van de low-end digitale multi-effect-pedaaltjes. De Spider 2 is een volwaardige versterker geworden en is echt kwaliteit voor zn geld.

De grootste verschillen :

1) Het aantal watts is met 50% verhoogd.
2) De kwaliteit van de software is adembenemend sterk verbeterd. Sommige van de modellen zijn echt goed.
3) Er zitten 12 amp-modellen in ipv 6
4) De speakers zijn Celestions nu, tov één of ander Line6 huismerk.
5) Er zijn een aantal effecten bijgekomen.

MightyMike
16 juli 2004, 09:58
Oow nouw k las laats in een tijdschrift dat er bijv een mesa inzit, en de zakk wylde sound, wat ik trouwens wel vind kloppen, een heldere distortion sound, typisch marshall (metal groene LED). ook het laatste insane model vind ik erg vetjes.



Zonder dit neerkijkend te willen laten klinken : Heb je ooit al eens op een Mesa Rectifier gespeeld? Of op een JCM800? De Spider komt in de verste verte nog niet in de buurt van voorgenoemde versterkers. En dat kan ook niet. En dat hoeft ook niet. Waar Mesa's en high-end Marshalls professionele versterkers zijn, is de Spider gericht op amateurs (in de goede zin van het woord).

Vergelijk het met de squier uit je nick. Ik heb er zelf zo één thuis en ik vind dat best een geweldig ding voor z'n geld. Ik heb daarnaast echter ook een USA Strat staan, en het verschil is hemelsbreed.

Squier4ever
16 juli 2004, 10:43
Nee ik heb idd nog niet op de genoemde amps gespeeld. maarja de models vind ik nog steeds errug ok. En de squier strat is idd een leuk dingetje, maar ik ben toch veel meer een Les Paul mens, daar ben ik dus ook voor aan het sparen. Trouwens als het met onze band wat serieuzer word als alleen wat gejam wil ik een halfstack erbij kopen. Maybe wel gewoon de Spider II halfstack. Ziet er toch wat stylisher uit :P

MightyMike
16 juli 2004, 11:09
Tja, door een 2x12 of 4x12 klinkt de Spider gewoon het beste. Over de Spider 2 cabinet heb ik nog niet al te veel goeds gehoord. Koop die stack dus niet zonder te testen...

RRRobin
16 juli 2004, 12:07
De Spider 1 was eigenlijk speelgoed... Ik heb er vroeger nog op gespeeld en het was te vergelijken met de kwaliteit van de low-end digitale multi-effect-pedaaltjes. De Spider 2 is een volwaardige versterker geworden en is echt kwaliteit voor zn geld.

De grootste verschillen :

1) Het aantal watts is met 50% verhoogd.
2) De kwaliteit van de software is adembenemend sterk verbeterd. Sommige van de modellen zijn echt goed.
3) Er zitten 12 amp-modellen in ipv 6
4) De speakers zijn Celestions nu, tov één of ander Line6 huismerk.
5) Er zijn een aantal effecten bijgekomen.

k thnx :)

ieme
16 juli 2004, 12:42
Nee ik heb idd nog niet op de genoemde amps gespeeld. maarja de models vind ik nog steeds errug ok. En de squier strat is idd een leuk dingetje, maar ik ben toch veel meer een Les Paul mens, daar ben ik dus ook voor aan het sparen. Trouwens als het met onze band wat serieuzer word als alleen wat gejam wil ik een halfstack erbij kopen. Maybe wel gewoon de Spider II halfstack. Ziet er toch wat stylisher uit :P

Squier maakt GEEN les pauls, dus dat squier for ever...... hmmm

dejohan
16 juli 2004, 13:56
Hoe kun je je naam nou SQUIER4EVER maken! wie bedenkt dat? djeez! t zijn leuke beginnersgitaren maar daar blijft het ook bij! blijf jij voor altijd beginner? of begin jij steeds op nieuw? :P haha nee joh wat een nick!

Wat een gelul. Ik vind het duizend maal cooler als iemand op een squier geweldig origineel kan spelen dan zo'n loser met teveel geld die een gitaar van 2000€ koopt en denkt dat je dan automatisch een goede gitarist bent.

Ik vind squier4ever een supercoole nick. Eens iets wat anders dan al die kerels hier waarvan het enige doel is om een nog duurdere gitaar te kopen om dan op een fucking internetforum een draad te kunnen openen om te bluffen met hun aanwinst, waar bij dan iedereen georchestreerd 'mooi' moet roepen.

MightyMike
16 juli 2004, 14:03
Wat een gelul. Ik vind het duizend maal cooler als iemand op een squier geweldig origineel kan spelen dan zo'n loser met teveel geld die een gitaar van 2000€ koopt en denkt dat je dan automatisch een goede gitarist bent.

Amen! Er lopen zo net iets te veel "16-jarigen met een Gibson Les Paul Custom With-Bells-On-It-Edition" rond.

Squier4ever
16 juli 2004, 15:08
danku danku

IndiepoprockJesse
17 juli 2004, 13:50
ja goed, ik heb ook een LP, maar ik zg altijd maar, het maakt niet uit welke gitaar je bespeeld.. als je evil goed kan spelen horen mensen dat toch wel.. of je op een squier speelt of op een lp, maakt geen fuk uit, de vetste gitaristen speelde vroeger op afgeragde gitaartje, ritchie havens heeft ook een meesterlijke show op woodstock gegeven met een akoestisch gitaartje dat er uit zag alsof het vier jaar in de goot heeft liggen rotten, dus ik vind squier4ever een toffe naam.. houden zo..

Braindead
17 juli 2004, 19:40
Hoe kun je je naam nou SQUIER4EVER maken! wie bedenkt dat? djeez! t zijn leuke beginnersgitaren maar daar blijft het ook bij! blijf jij voor altijd beginner? of begin jij steeds op nieuw? :P haha nee joh wat een nick!

Wat een gelul. Ik vind het duizend maal cooler als iemand op een squier geweldig origineel kan spelen dan zo'n loser met teveel geld die een gitaar van 2000€ koopt en denkt dat je dan automatisch een goede gitarist bent.

Ik vind squier4ever een supercoole nick. Eens iets wat anders dan al die kerels hier waarvan het enige doel is om een nog duurdere gitaar te kopen om dan op een fucking internetforum een draad te kunnen openen om te bluffen met hun aanwinst, waar bij dan iedereen georchestreerd 'mooi' moet roepen.



Helemaal mee eens!!!
Lekker houden die naam!!!
Er zijn bovendien ook heel goede Squiers gemaakt!!! De mensen die bij Squier aan rukgitaartjes denken hebben zich er gewoon niet voldoende in verdiept.
Schijt op ze !!!! allemaal

Squier4ever
18 juli 2004, 14:24
Harde woorden over een nick terwijl het topic over SPiders ging :P

ben???
18 juli 2004, 14:32
Nee ik heb idd nog niet op de genoemde amps gespeeld. maarja de models vind ik nog steeds errug ok. En de squier strat is idd een leuk dingetje, maar ik ben toch veel meer een Les Paul mens, daar ben ik dus ook voor aan het sparen. Trouwens als het met onze band wat serieuzer word als alleen wat gejam wil ik een halfstack erbij kopen. Maybe wel gewoon de Spider II halfstack. Ziet er toch wat stylisher uit :P

Squier maakt GEEN les pauls, dus dat squier for ever...... hmmm

squier maakt wel les pauls.

Squier4ever
18 juli 2004, 22:37
http://www.squierguitars.com/gear/gear.php?node_id=2261

en of er hier LP's staan net als SG's en nog wat anderen.
eerst rondkijken voor je wat sgreeuwt makker!

BlackSun
19 juli 2004, 12:46
omg...sGreeuwt? :o

MightyMike
19 juli 2004, 12:52
Haha....

Correcte spelling is op dit forum blijkbaar geen prioriteit :wink:

Michael AE
19 juli 2004, 13:16
Haha....

Correcte spelling is op dit forum blijkbaar geen prioriteit :wink:

Interpunctie ook niet, kennelijk. :razz:

RRRobin
19 juli 2004, 17:07
BreEzAH 4 LiFe ! :cool: :-D

is sarcastisch bedoelt he ;)

Angel
19 juli 2004, 18:12
Line6-amps suck!!
line6-effecten ooh lord!!

RRRobin
19 juli 2004, 18:43
line6-effecten ooh lord!!

is dat positief? :D

Angel
19 juli 2004, 18:47
Yep, ben weg van de effecten, maar die amps :chicken:

Squier4ever
21 juli 2004, 15:20
Ik vind de amps anders ook Oh Lord hoor,
ik weet niet of je wel eens een 147 Head hebt gehoord, maar dan ben je definitief bekeert dat zeg ik je toch.

Squier4ever
21 juli 2004, 15:20
Ik vind de amps anders ook Oh Lord hoor,
ik weet niet of je wel eens een 147 Head hebt gehoord, maar dan ben je definitief bekeert dat zeg ik je toch.