PDA

View Full Version : line 6 DM4 of BOSS DS-1



jeroen rommens
14 juli 2004, 21:00
hallo iedereen ik ben van plan een van die 2 pedalen te kopen maar welke :???: en nog enkele vraagjes:
-hoeveel verschillende distortions zitten er op de DS-1?
-hoeveel kost de DM4?
-welke is betere kwaliteit?

zo dat was het dan hopelijk kunnen jullie hier op antwoorden

Alvast bedankt

Swan
14 juli 2004, 21:03
appels en peren

Robbert
14 juli 2004, 21:12
Idd, appels en peren. De DS-1 is 1 distortion, een stompbox. De DM4 een multieffect.

Wil je voor de veelzijdigheid gaan, kies dan voor de Line 6.

BartL
15 juli 2004, 00:41
een DS-1 is ook ongeveer 5 keer goedkoper dan een Line 6 DM-4. Als je een beginner bent (daar ga ik vanuit) kan je misschien beter eerst die DS-1 kopen. Na een half jaar ofzo kan je beter kijken welke kant je op wil met de distortion. Je zou dan een meer gerichtere keuze kunnen maken.

Antal
15 juli 2004, 01:21
Idd appels met peren. Maar goed, als het tussen die 2 is zou ik zeggen: koop een 2dehands ds-1. Vind het niets verkoop je hem weer. Dan kun je alsnog die andere kopen.

Fuhgawz
15 juli 2004, 12:16
Yup, de DM-4 kost 2ehands ongeveer 250 euro als ik me niet vergis, daar de DS-1 voor ongeveer 40 euro te krijgen is. Als beginner zijnde heb je ook geen DM-4 nodig denk ik. Daarvoor is de DS-1 juist perfect. Een mooie tussenoplossing is de Digitech Hot Rod Distortion, als je toch iets sjiekers dan de DS-1 wil.
Kijk eens op http://www.marktplaats.nl voor pedalen. Dat bespaart je een hoop geld.

jaywalker
15 juli 2004, 18:57
aaan de ene kant kan je wel zien welke distortions, overdrijf pedalen je leuk vind, want dat ding van line-6 bied je bijna alles. 1 nadeel is dat het digitaal is :-D