View Full Version : line 6 DM4 of BOSS DS-1
jeroen rommens
14 juli 2004, 21:00
hallo iedereen ik ben van plan een van die 2 pedalen te kopen maar welke :???: en nog enkele vraagjes:
-hoeveel verschillende distortions zitten er op de DS-1?
-hoeveel kost de DM4?
-welke is betere kwaliteit?
zo dat was het dan hopelijk kunnen jullie hier op antwoorden
Alvast bedankt
Robbert
14 juli 2004, 21:12
Idd, appels en peren. De DS-1 is 1 distortion, een stompbox. De DM4 een multieffect.
Wil je voor de veelzijdigheid gaan, kies dan voor de Line 6.
een DS-1 is ook ongeveer 5 keer goedkoper dan een Line 6 DM-4. Als je een beginner bent (daar ga ik vanuit) kan je misschien beter eerst die DS-1 kopen. Na een half jaar ofzo kan je beter kijken welke kant je op wil met de distortion. Je zou dan een meer gerichtere keuze kunnen maken.
Idd appels met peren. Maar goed, als het tussen die 2 is zou ik zeggen: koop een 2dehands ds-1. Vind het niets verkoop je hem weer. Dan kun je alsnog die andere kopen.
Fuhgawz
15 juli 2004, 12:16
Yup, de DM-4 kost 2ehands ongeveer 250 euro als ik me niet vergis, daar de DS-1 voor ongeveer 40 euro te krijgen is. Als beginner zijnde heb je ook geen DM-4 nodig denk ik. Daarvoor is de DS-1 juist perfect. Een mooie tussenoplossing is de Digitech Hot Rod Distortion, als je toch iets sjiekers dan de DS-1 wil.
Kijk eens op http://www.marktplaats.nl voor pedalen. Dat bespaart je een hoop geld.
jaywalker
15 juli 2004, 18:57
aaan de ene kant kan je wel zien welke distortions, overdrijf pedalen je leuk vind, want dat ding van line-6 bied je bijna alles. 1 nadeel is dat het digitaal is :-D