PDA

View Full Version : Impro - Jam : Robbert Hanenberg



Robbert v.d. Hanenberg
14 juli 2004, 19:42
He jongens,

Heb deze jam vorige week opgenomen voor 'n Franse site.
Beetje fusion-achtige improvisatie.

Hier is de link:http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000135269_000007692_proj.mp3

Groeten,

Robbert

Gert-Jan
14 juli 2004, 19:48
Tering, wat weet jij toch ongeloveloos veel gevoel in je spel te knallen. Frustrerend gewoon. Wel mooi hoor!!! 8-)

Barret Wallace
14 juli 2004, 19:49
Hey Robbert klinkt weer supervet, mooie toon ook :) 8-)

(die sweep bij 1.00 heb je daar toevallig een tab van :oops: )


Keep up the good work,


Shak

Stratman70
14 juli 2004, 19:54
Schitterend! Al moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik nog betere dingen van je heb gehoord, die me meer konden boeien. Maar dan nog: dit is klasse hoor. Inderdaad met gevoel gespeeld, iets wat mij altijd erg aanspreekt en die tone hè.... erg mooi hoor!

Luc-O
14 juli 2004, 20:45
Robbert,

Over mooie tone gesproken... SUPER geluid, beetje á la Richie Kotzen op 'Electric Joy' (diegene die die plaat niet kent: HALEN) waanzinnig als je zo'n impro neer kunt zetten (ik hoorde twee keer een 'out of key', maar dat kan ook je bedoeling zijn geweest)
Petje af!

Robbert v.d. Hanenberg
15 juli 2004, 01:06
Gert-Jan: Bedankt voor je te gekke reply!

Shakeel : Zal 'm morgen even voor je op tab zetten! (hij is niet gesweept maar getapt)

Stratman: Thanks, inderdaad iets of wat afwijkend van mijn eerdere posts, maar dit soort werk trekt me nogal de laatste tijd.

Luc: Thanks! Dat "out of key" of "outside" loopje was inderdaad zo bedoeld. Heb ook 'n take die meer de jazz/ fusion kant opgaat maar vond deze in z'n totaliteit toch 't sterkst.

Maiden Michiel
15 juli 2004, 09:34
Dude, is het nou Robbert Hanenberg of v/d Hanenberg?

Klinkt weer erg lekker, iets rustiger dit keer, mooi gedaan. Erg mooie tone inderdaad man!

Tymon
15 juli 2004, 13:20
Ook beinvloed door Holdsworth? :D Ik vind het goed klinken!!! Als ik enige suggesties mag geven: je timing kan wel ietsje spontaner/speelser en wat langzamer legato-werk is misschien ook niet verkeerd.

Tymon

the_only_mordred_fan
15 juli 2004, 15:49
hee Te gek man !

kun je mij die tab ook sturen aub ?

maartenvanderpoll@12move.nl

heel erg bedankt alvast.

gr.

Maarten

Robbert v.d. Hanenberg
15 juli 2004, 21:35
Michiel: ...."van den Hanenberg" eigenlijk...thanks voor je reply weer!

Tymon: Bedankt! Holdsworth, Brett garsed, Greg Howe...vooral de laatste 2 de laatste tijd.

Shakeel, Maarten, Joshua Tree(email):

Heb de arpeggio rond 1.00 min. even op tab gezet. Het is 'n Cmaj7 arpeggio.
Hij is niet gesweept maar getapt.
Let op open snaren(bijgeluiden) en gebruik niet te veel gain.( Ik gebruik in deze jam weinig gain met n tikkie compressie...hals-element, single coil))


Arpeggio Cmaj7 (1.00 min.)


---------------------------------------------T----------------------------

e----------------------------------15-19-20-19-15---------------------------
b--------------------------------T----------------------T-----------------------
g-----------------------16-17-21--------------------21-17-16----------------
d------------------T-17-------------------------------------------17-T--------
a--------14-15-19--------------------------------------------------19-15-14-15
e-12-15-------------------------------------------------------------------------

----1--2--1--2-------2-1---2-----1--4-------4---1-------2--1--------2---1--2---

1=wysv.
2=middelv.
3=ringv.
4=pink

Succes!

Robbert v.d. Hanenberg
15 juli 2004, 22:52
??...bovenstaand bericht wordt wel HEEL laat geplaatst. 1 uur later of zo! :???:

Barret Wallace
15 juli 2004, 23:02
Hey Robbert thanks a lot voor die tab 8-)

Btw Greg Howe is idd erg vet luister de laatste tijd veel naar de cd Extraction ( samen met chambers en wooten) die is geniaal :cool:

PS: ja forum doet raar.. soms staan berichten er helemaal niet, soms verdwijnen hele topics. :-?

Maiden Michiel
16 juli 2004, 09:33
Die overgang naar 17-16 vind ik lastig. Is die 17 gewoon aangeslagen of gehammered ofzo?

Robbert v.d. Hanenberg
16 juli 2004, 16:42
Michiel: Ja, die wordt idd gehamerd. Probeer erop te letten dat je je vinger niet als als 'n soort "pull-off" van de snaar trekt (open snaar).

Gebruik dit soort vormen vaak voor de meer "uitgebreide en gealtereerde arpeggio's".
Heb nog 'n korte etude gepost waarin ik deze arpeggio-vormen ook gebruik.

Hier is de link:http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000135269_000007728_proj.mp3

Robbert

Barret Wallace
16 juli 2004, 18:08
Tof 8-)

Hehe nooit aan gedacht eigenlijk dat een cmaj7 arpeggio gewoon in E mineur past ....stom van me d'oh :stop:

Bosch
16 juli 2004, 19:27
Ik ben dol op jams en dit is een hele mooie. 8-) Van mij had de gitaar harder gemogen. Je hebt dynamiek in je spel alleen met de huidige mix valt de solo structureel "in" de backing, terwijl die meer op de voorgrond had gemogen: zodat de hardere stukjes meer uitkomen, (zoals de viberato bij 0:39).

Robbert v.d. Hanenberg
17 juli 2004, 15:49
He Wouter,

Bedankt! Ben 't met je eens. De gitaar had idd wel wat harder in de mix gemogen...net iets te zacht nu.

nounounou
21 juli 2004, 18:30
WAANZINNIG WAANZINNIG WAANZINNIG WAANZINNIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1




VETTE SOUND WERK ALLEEN WAT AAN JE VIBRATO

Beste nounounou, gelieve in het vervolg niet proberen op te vallen door alles in caps te posten. Lees ook even de algemene gedragsregels even....

krizz
21 juli 2004, 20:37
IIRC is die backing van de Richie Kotzen masterclass... :D

Iig tof gespeeld! 8-)

nounounou
22 juli 2004, 12:00
WAANZINNIG WAANZINNIG WAANZINNIG WAANZINNIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1




VETTE SOUND WERK ALLEEN WAT AAN JE VIBRATO

Beste nounounou, gelieve in het vervolg niet proberen op te vallen door alles in caps te posten. Lees ook even de algemene gedragsregels even....

weet niet wat je bedoeld maar dit is toch een open bron heb je een voorkeur of zo !!! geef toch mijn mening hoor

en zo negatief is het toch niet

FrankS
11 september 2004, 15:32
Wow jezus wat gaaf!!! Dit vind ik echt super!!! Dit was een bestaande backingtrack I assume? Of heb je dat ook zelf gemaakt? Klinkt bekend ergens..

Die dynamiek in je spel vind ik te gek overkomen hier! En wederom erg veel feel!! Ken je Centrifugal Funk btw? :)

groeten,

Frank

krizz
11 september 2004, 16:13
Dat is de Richie Kotzen backing die ook op die franse website staat (guitarheroes?) waarover op ZM is gesproken (marcel volgens mij). :wink:

Dat zijn allemaal backings uit het engelse blad 'guitarist' dacht ik.

FrankS
11 september 2004, 16:24
Dat is de Richie Kotzen backing die ook op die franse website staat (guitarheroes?) waarover op ZM is gesproken (marcel volgens mij). :wink:

Dat zijn allemaal backings uit het engelse blad 'guitarist' dacht ik.
Ow ja lol, die heb ik zelf ook hier haha. Thnx ;)