PDA

View Full Version : nieuwe gitaar; Jackson RR-3



AxeGod
14 juli 2004, 19:31
test

AxeGod
14 juli 2004, 19:44
Ik heb onlangs mijn net nieuwe Marshall AVT-20 weer terug gekregen en werkt perfect, ben er erg tevreden over.
Maar nu wordt het tijd voor een nieuwe gitaar, jaja, de Jackson Randy Rhoads 8-)
Ik heb al een jaar lang over deze gitaar liggen dromen en kwijlen, maar nu heb ik dan het geld bij elkaar...
hoewel..
de RR-3 kost bij de meeste zaken ongv 1000 euro.. o.a. bij Westerhaven in Groningen.. Maar nu heb ik een site gevonden waar hij voor 599 pleuro op staat, namelijk: http://www.nederlandmuziek.com/html/body_electrisch16.html

Ben van plan hem hier te bestellen aangezien hij hier veel goedkoper is... maarrr.. weet iemand of er in dit exemplaar verschil zit met bv het exemplaar van Westerhaven voor 1000?? aan één kant vindt ik het namelijk nogal opvallend dat hij zo'n enorm stuk goedkoper is... weet iemand dat? ook nog meningen over deze gitaar?

Ik speel zelf dus Metal, op een Dean VX (229 euro van feedback) op een Marshall AVT-20.
(kon verder geen goed topic vinden over deze gitaar die me aansprak)
Mvg

Swan
14 juli 2004, 20:09
dit is de normale prijs.

Matsvansanten
14 juli 2004, 20:12
Hoi,

ik heb een tijdje geleden een RR-3 bespeeld en ik vond hem nog best wel warm klinken eigenlijk. Ook clean was ie best wel mooi qua geluid en niet echt heel metal achtig. Maargoed hets wel een vette gitaar 8-) Ik had er ook een besteld, helaas was deze met een gebroken neck aangekomen bij de winkel.(achteraf goed want nu heb ik 2ehands een Ibanez RG3120 gekocht, ben ik zelf toch iets meer in m'n nopjes mee :razz: ) De prijs van 599,- is voor zover ik weet een heel normale prijs. Dat moest ik er ook ongeveer voor betalen, volgens mij is die van 1000 euro gewoon te hoog geprijst. Waarschijnlijk zit er bijna geen verschil tussen die van 1000 bij die winkel en als jij hem gewoon besteld als het beide Jackson RR-3en zijn. (natuurlijk is er nooit een gitaar 100% hetzelfde, maargoed waarschijnlijk zijn ze wel gelijk). Verder is het volgens mij gewoon een prima gitaar en ik zou er gewoon voor gaan als het je droom is.

Mats

Swan
14 juli 2004, 20:16
n paar jaar geleden kostte de prof. Serie van jackson (waar de RR3 ook tot behoort) nog rond de 1000 euro (de soloist nog steeds btw) maar de prijzen zijn erg gedaald....die 600 euro is dus de normale prijs, je kan ook ff kijken op die duitse sites voor vergelijkingsmateriaal en prijzen,

erg goeie gitaren btw

ben???
14 juli 2004, 20:23
1000 euro is heel erg veel. ik heb net een jackson KE3 gekocht en die kosste me 700 euro door de swirl, want de prijs verschilt per kleur. de solid colors moeten voor zo'n 580-600 weg, de transparant met een flame maple top voor 620-650, en de graphics voor zo'n 690-710. kijk idd even bij duiste winkels, daar ben je waarschijnlijk het goedkoopst uit. Kijk maar op:
www.thomann.de
www.musicstore.de
www.musik-produktiv.de

Succes met je axe, ze spelen super, klinken super en zien er super uit!!!!

ben???
14 juli 2004, 20:23
1000 euro is heel erg veel. ik heb net een jackson KE3 gekocht en die kosste me 700 euro door de swirl, want de prijs verschilt per kleur. de solid colors moeten voor zo'n 580-600 weg, de transparant met een flame maple top voor 620-650, en de graphics voor zo'n 690-710. kijk idd even bij duiste winkels, daar ben je waarschijnlijk het goedkoopst uit. Kijk maar op:
www.thomann.de
www.musicstore.de
www.musik-produktiv.de

Succes met je axe, ze spelen super, klinken super en zien er super uit!!!!

AxeGod
14 juli 2004, 20:58
bedankt voor de reacties :P

Tja... ik weet verder ook niet echt meer iets te melden moet ik zeggen, ik ga er nu gewoon voor. Wil hem graag in het zwart hebben.

Denk dat ik enkel nog om een vergelijking kan vragen tussen mijn Dean VX en RR3... iemand?

Vexx
14 juli 2004, 20:58
1000 Euro voor een RR3??? Ik weet niet waar jij allemaal gekeken hebt hoor maar dat is inderdaad veeeeel te duur! Voor dat geld heb je een RR5 (die ik persoonlijk een stuk mooier vind, onder andere door de neckthru verbinding)

Zoals ben??? al zei, zou ik als ik jou was toch ook eens kijken op de Duitse sites: vooral Jacksons zijn daar nog al eens goedkoper!

Rubenios
14 juli 2004, 21:28
bovendien zuigt de rr3, kun je beter een rx10d scoren, en dan modden...

AxeGod
14 juli 2004, 21:53
waarom zuigt de rr-3 dan?

Rubenios
14 juli 2004, 22:01
omdat de rx10d betere routing options enzo heeft...

of je doet het gewoon zoals ik t doe:

http://members.chello.nl/j.smits68/rr1.JPG

Swan
14 juli 2004, 22:05
ik denk dat ie zn gitaar nog liever in dit leven heeft

ben???
14 juli 2004, 22:09
:-D

tjah, en t kost wat meer he! een rr3 zuigt absoluut niet, ik heb er een bespeeld bij de musikstore in keulen een tijd geleden en vond m bijzonder prettig.

Swan
14 juli 2004, 22:12
wel jammer dat die KV t enige string thru model is..op de DKMGT en SLSMG na dan

ben???
14 juli 2004, 22:19
uit de pro series is de soloist de enige neckthrough... verder zijn de meeste USA JACKSONS neckthrough, behalve de dinky. die is bolt-on.

bobby
14 juli 2004, 23:24
Als ik jou was, zou ik die RR3 in westerhaven laten hangen, hij is duur, ja, en je betaalt voor de finish, en de reversed head, en het feit dat hij uit japan komt, was wel een mooie gitaar, totdat ik hem probeerde, een klap op de tremolo, en hallo.. daar gingen de snaren.. weer opnieuw stemmen.. toen ging ik de floyd rose van dichtbij bekijken, geen officiele, maar een licensed, vind ik al 3 keer niks.. de humbuckers hetzelfde verhaal, licensed by seymour duncan.. speelbaarheid viel tegen.. vrij stroef.. beetje lagere actie kan dan natuurlijk helpen.. in het kort 999 euro is ie zeker niet waard.. gewoon een van 600 kopen, licensed shit eruit, echte duncans, en een echte floyd erop, lage actie, en hoppa.. je hebt een goeie metal-gitaar.. succes!

gerrekat
15 juli 2004, 09:05
waarom dan geen RR-5 heb je het geliojk allemaal vanaf de fabriek....


http://www.kellyindustries.com/guitars/jackson_rr5_guitar.html

zium
15 juli 2004, 09:25
waar zit die zaak van die website? ik zie t nergens staan op die site. ik wil een jackson king V maar ik bestel em liever niet zomaar ff via internet en al helemaal niet uit het buitenland

Swan
15 juli 2004, 11:37
uit de pro series is de soloist de enige neckthrough... verder zijn de meeste USA JACKSONS neckthrough, behalve de dinky. die is bolt-on.


joh..
ik zei ook STRING thru.

ben???
16 juli 2004, 02:24
Als ik jou was, zou ik die RR3 in westerhaven laten hangen, hij is duur, ja, en je betaalt voor de finish, en de reversed head, en het feit dat hij uit japan komt, was wel een mooie gitaar, totdat ik hem probeerde, een klap op de tremolo, en hallo.. daar gingen de snaren.. weer opnieuw stemmen.. toen ging ik de floyd rose van dichtbij bekijken, geen officiele, maar een licensed, vind ik al 3 keer niks.. de humbuckers hetzelfde verhaal, licensed by seymour duncan.. speelbaarheid viel tegen.. vrij stroef.. beetje lagere actie kan dan natuurlijk helpen.. in het kort 999 euro is ie zeker niet waard.. gewoon een van 600 kopen, licensed shit eruit, echte duncans, en een echte floyd erop, lage actie, en hoppa.. je hebt een goeie metal-gitaar.. succes!

duh... t hele punt van de jackson pro series is minder dure gitaren en dat gaat niet lukken met top notch hardware...

ben???
16 juli 2004, 02:24
Als ik jou was, zou ik die RR3 in westerhaven laten hangen, hij is duur, ja, en je betaalt voor de finish, en de reversed head, en het feit dat hij uit japan komt, was wel een mooie gitaar, totdat ik hem probeerde, een klap op de tremolo, en hallo.. daar gingen de snaren.. weer opnieuw stemmen.. toen ging ik de floyd rose van dichtbij bekijken, geen officiele, maar een licensed, vind ik al 3 keer niks.. de humbuckers hetzelfde verhaal, licensed by seymour duncan.. speelbaarheid viel tegen.. vrij stroef.. beetje lagere actie kan dan natuurlijk helpen.. in het kort 999 euro is ie zeker niet waard.. gewoon een van 600 kopen, licensed shit eruit, echte duncans, en een echte floyd erop, lage actie, en hoppa.. je hebt een goeie metal-gitaar.. succes!

duh... t hele punt van de jackson pro series is minder dure gitaren en dat gaat niet lukken met top notch hardware...

Rubenios
16 juli 2004, 08:12
of probeer een 2e hands rr1 op de kop te tikken dan ist gewoon meteen goed...

Swan
16 juli 2004, 11:55
en n stuk duurder, RR3 is ook gewoon goed.

gerrekat
16 juli 2004, 12:07
Nou een RR-1 is wel "ietsje" beter dan een RR-3

Swan
16 juli 2004, 12:11
joh

gerrekat
16 juli 2004, 12:18
Fijn dat je het met me eens bent!

Stitch
16 juli 2004, 15:54
Misschien zijn de specs wel wat beter, maar who cares als je er lekker mee kan rocken. Tenminste zo zie ik het he...alee persoonlijk natuurlijk. Is natuurlijk maar subjectief he....het hangt van zoveel dingen af, als de zon en de maan goed staan wil ik nog wel eens een riedel pingelen op mn squier :speed: Het kan maar zo voorkomen dat de specs beter zijn maar dat je het geluid en de bespeelbaarheid minder vind.


Waarom niet 2ehands eigenlijk?