PDA

View Full Version : Epiphone Firebird VII



Voidhead
14 juli 2004, 18:50
mofo

Voidhead
14 juli 2004, 18:51
Jo,

na het lezen van sash' topic heb ik een gas aanval gekregen op die firebird. Maarja, zon gibson custom firebird gaat mn budget te boven, dus ik vroeg me af wat jullie vinden van de epiphone firebird VII..

http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=29&CollectionID=3

ik vind hem er wel mooi uit zien, maar is het ook wat? Misschien dat iemand er meer over weet te vertellen.

kokteejl
14 juli 2004, 19:02
nice :)

Vind dat die gitaar nogal wat overdreven stijl/klasse heeft...maar ieder zijn smaak éh..

Ik weet er in Aalst eentje liggen, het is wel niet zo'n speciale, maar zwart met witte slagplaat, kost 460 daar, en de prijs zal wel niet zo verschillen met die van in Nederland zeker?

Static-M
14 juli 2004, 19:08
Ik zag vandaag twee epi firebirds in t echt maar die headstock is wel lomp groot zeg...

Jeroenvanhulsteijn
14 juli 2004, 19:09
die gitaar is laatst een keer op marktplaats ofzo geweest. ik vind hem wel geil. maar kzou niet weten hoe het klinkt. tzal toch niet slecht zijn? je kan er altijd betere pickups in proppen.

Hendrix
14 juli 2004, 20:46
Epiphones zijn ook gaaf en de Firebird lijkt sprekend op de Gibson.

Nicias
14 juli 2004, 21:47
ziet er idd wel gelikt uit. Wat voor stijl muziek speel je? metal?

sash
14 juli 2004, 22:00
Jo,

na het lezen van sash' topic heb ik een gas aanval gekregen op die firebird. Maarja, zon gibson custom firebird gaat mn budget te boven, dus ik vroeg me af wat jullie vinden van de epiphone firebird VII..

http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=29&CollectionID=3

ik vind hem er wel mooi uit zien, maar is het ook wat? Misschien dat iemand er meer over weet te vertellen.


Oeeeeh ERG mooi! Wat kost ie?

Voidhead
14 juli 2004, 22:48
ik heb ergens gelezen 450 euri. Maar goed ik weet niet of het wat is, zou de kwaliteit erg onderdoen voor the '' real '' thing?

anyway ik speel voornamelijk (hard)rock, blues , dus ik denk dat ie daar wel geschikt voor is.

sash
14 juli 2004, 23:38
Hij is daar erg goed geschikt voor.

Hij zal zeker wel onderdoen voor the real thing, maar ik denk dat de prijs/kwaliteit verhouding boven verwachting zal zijn. Epiphones zijn ondanks de vele flames erg goede gitaren, zeker de wat onbekendere.

PeArLjAm
14 juli 2004, 23:52
Hij is daar erg goed geschikt voor.

Hij zal zeker wel onderdoen voor the real thing, maar ik denk dat de prijs/kwaliteit verhouding boven verwachting zal zijn. Epiphones zijn ondanks de vele flames erg goede gitaren, zeker de wat onbekendere.

Ik heb laatst een epi LP in mijn handen gehad. Ik heb me laten vertellen door die man uit die winkel (NL muziek) , overigens ook degene van wie ik mijn marshall heb gekocht, dat sommige Epiphones nu in Tsjechie IPV korea worden gebouwt. En dat zijn HELE goede gitaren voor het geld. Supermooie flame, goed hout, mooi geluid etc... Maar dan moet je dus wel het goede examplaar in je handen hebben.

Harry
15 juli 2004, 14:08
je moet ze uitzoeken, de kans is erg groot dat je er eentje vindt waarvan de prijs/kwaliteitverhouding beter is dan bij de echte.
Dus gewoon meerdere uitproberen, naast een echte (of meerdere) Gibsons.

Vexx
15 juli 2004, 15:11
Ik heb laatst een epi LP in mijn handen gehad. Ik heb me laten vertellen door die man uit die winkel (NL muziek) , overigens ook degene van wie ik mijn marshall heb gekocht, dat sommige Epiphones nu in Tsjechie IPV korea worden gebouwt. En dat zijn HELE goede gitaren voor het geld. Supermooie flame, goed hout, mooi geluid etc... Maar dan moet je dus wel het goede examplaar in je handen hebben.

Zijn dat niet de Elitist Epi's? Die zijn namelijk bijkans even duur als een Gibson... Neemt niet weg dat het vette gitaren zijn..

nirvana
15 juli 2004, 18:31
Ik vind deze studio wel lekker! http://www.gibson.com/products/gibson/xfactor/images/dsfschch_sm.jpg

Heeft iemand hem, en wilt hij ruilen tegen een amerikaanse telecaster :D ?

Squier4ever
16 juli 2004, 11:23
Sorry bro,

Ik vind het echt een hondslelijk ding,
neem dan een Les Paul, explorer of Flying V.
die hebben echt stijl :-D

PeArLjAm
16 juli 2004, 11:26
Ik heb laatst een epi LP in mijn handen gehad. Ik heb me laten vertellen door die man uit die winkel (NL muziek) , overigens ook degene van wie ik mijn marshall heb gekocht, dat sommige Epiphones nu in Tsjechie IPV korea worden gebouwt. En dat zijn HELE goede gitaren voor het geld. Supermooie flame, goed hout, mooi geluid etc... Maar dan moet je dus wel het goede examplaar in je handen hebben.

Zijn dat niet de Elitist Epi's? Die zijn namelijk bijkans even duur als een Gibson... Neemt niet weg dat het vette gitaren zijn..

nee dat waren gewoon de epi LP standards van een eurotje of 500, dus niet die dure elite dingen.

PeArLjAm
16 juli 2004, 11:28
Ik heb laatst een epi LP in mijn handen gehad. Ik heb me laten vertellen door die man uit die winkel (NL muziek) , overigens ook degene van wie ik mijn marshall heb gekocht, dat sommige Epiphones nu in Tsjechie IPV korea worden gebouwt. En dat zijn HELE goede gitaren voor het geld. Supermooie flame, goed hout, mooi geluid etc... Maar dan moet je dus wel het goede examplaar in je handen hebben.

Zijn dat niet de Elitist Epi's? Die zijn namelijk bijkans even duur als een Gibson... Neemt niet weg dat het vette gitaren zijn..

Nee dat waren gewoon de epi LP standards van 500 euro. Zeker weten niet de elite modellen. Waar worden die eigenlijk gemaakt?

schwalbe
16 juli 2004, 11:43
Ik heb een daytone firebird-copy en die is enigzins kopzwaar; daar zou ik ook op letten als je gaat kijken naar de epiphone.

Negative K3 fan
16 juli 2004, 13:22
Ik heb laatst een epi LP in mijn handen gehad. Ik heb me laten vertellen door die man uit die winkel (NL muziek) , overigens ook degene van wie ik mijn marshall heb gekocht, dat sommige Epiphones nu in Tsjechie IPV korea worden gebouwt. En dat zijn HELE goede gitaren voor het geld. Supermooie flame, goed hout, mooi geluid etc... Maar dan moet je dus wel het goede examplaar in je handen hebben.

Zijn dat niet de Elitist Epi's? Die zijn namelijk bijkans even duur als een Gibson... Neemt niet weg dat het vette gitaren zijn..

Nee dat waren gewoon de epi LP standards van 500 euro. Zeker weten niet de elite modellen. Waar worden die eigenlijk gemaakt?

Japan dacht ik, met amerikaanse HW.

jouke
21 februari 2013, 22:22
Ik heb een echte gibson firebird gehad ergens in de jaren '90, instabiele hals, tijdens een trip naar de US ook één geprobeert, instabiele hals, heb nu twee epi's, zie daar een stabiele hals, the sound, geweldig, gebruik ze naast een gibson les paul classic en een fender telecaste '65, de epi kan de concurrentie aan

Bassa
21 februari 2013, 22:34
Dit topic is bijna tien jaar oud.............

Ace 1.15.19
22 februari 2013, 00:37
Volgens mij is het de maand van de über bumps.

guitarkid
23 februari 2013, 19:03
Dit topic is bijna tien jaar oud.............

Ach, sommige Tele's zijn 60 jaar oud! ;)

Squier4ever
23 februari 2013, 23:24
Sorry bro,

Ik vind het echt een hondslelijk ding,
neem dan een Les Paul, explorer of Flying V.
die hebben echt stijl :-D

Ondanks de bump leuk om te zien hoe men veranderd.... Vind firebirds echt geniaal cool tegenwoordig, vooral de pelham blauwe.