PDA

View Full Version : Sovtek amp



istari
14 juli 2004, 18:10
daarnet was ik in mijn gitaarshop, en zag ik dat er een Sovtek lampen head te koop stond. Een ouw beestje van eind jaren 70 schijnt het (I don't have a clue, made in russia staat er op). Heb em uitgetest, klonk helemaal niet slecht met een pedaaltje voor (TS808 voorgezet)

iemand ervaringen met die amp?

hij stond te koop voor 325 euro

http://www.astring.com/mig-60.jpg

AART
14 juli 2004, 18:37
ziet er oerdegelijk uit :)

(wat wil je ook met de sovjet produkten :cool: )

mathe
14 juli 2004, 20:37
Een ouw beestje van eind jaren 70 schijnt het

Die Sovtek MIG60 is gemaakt halverwege de jaren '90.

Ik heb er toendertijd weleens op gespeeld en was er niet enorm van onder de indruk. Het was niet slecht maar ook niet echt super. En daar was de prijs dan ook naar want als ik me goed herinner waren ze minder dan Hfl900 (ca 400 Euro) nieuw.
Ik kan me herinneren dat deze versterker vrij veel gain had en waarbij de voorversterker makkelijk te oversturen was (iets waar ik niet zo gek op ben).

Ik vind 325 Euro wat aan de hoge kant trouwens.

Marc

istari
14 juli 2004, 22:26
thanx voor de info

treblemaster
16 juli 2004, 09:57
Hier staan aardig wat recensies:
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Sovtek/Mig_60-01.html

Nu moet je die wel met een korreltje zout nemen, maar toch...om een beetje een beeld te krijgen.

Ik ben er zelf een tijdje naar op zoek geweest, omdat je er erg goed een rauwe punk sound uit schijnt te halen (en omdat ze vrij goedkoop zijn ;)).
Ik kon ze toen niet vinden en heb nu een andere top gekocht.

andy
24 juli 2004, 01:19
Ik ga mee met Mathe. Te duur.
Het was een goedkope amp en ik vond het ding helemaal naar niks klinken. Toen ik hem halverwege de jaren 90 testte, speelde ik over London City Amps. In vergelijking daarmee vond ik die Sovtek een regelrechte krasbak.

Nog even over de prijs. Volgens mij lag die nieuw idt nog lager dan de 900 gulden. Er staat mij 695 piek bij.

bat
24 juli 2004, 20:33
Hij was volgens mij inderdaad dichter bij de 500 dan de 1000 gulden. Had destijds ook interesse. Amp is van halverwege de 90ties.

deldike
17 augustus 2004, 22:46
jullie moeten natuurlijk niet vetgeten dat er sinds "de invoering" van guldens euros zijn gemaakt he?!


www.vopos.nl

andy
18 augustus 2004, 10:53
Maar dan is 325 euro toch nog altijd omgerekend 650 guldens. Erg veel voor een matige amp.

Ben jij trouwens een van de gitaristen van de Vopo"s, van nummers als Menten en Zwolle???
Dan heb ik jullie in de begin jaren wel een paar keer gezien. :wink:

Mitch
22 augustus 2004, 16:48
Dateren wordt inderdaad makkelijk als er "Made in Russia" op staat. "Made in the USSR" is een ander verhaal :wink:

johantipker
22 augustus 2004, 21:47
Een ouw beestje van eind jaren 70 schijnt het

Die Sovtek MIG60 is gemaakt halverwege de jaren '90.

Ik heb er toendertijd weleens op gespeeld en was er niet enorm van onder de indruk. Het was niet slecht maar ook niet echt super. En daar was de prijs dan ook naar want als ik me goed herinner waren ze minder dan Hfl900 (ca 400 Euro) nieuw.
Ik kan me herinneren dat deze versterker vrij veel gain had en waarbij de voorversterker makkelijk te oversturen was (iets waar ik niet zo gek op ben).

Ik vind 325 Euro wat aan de hoge kant trouwens.

Marc




Probeer 'm te krijgen voor max 250 en laat m dan tunen door een goede ampdoctor, in hoofddorp zit Sjors Konings en die trekt je t vel niet over de oren (ik heb z'n nummer alleen niet meer), london city kan na een revisie ook te gek zijn, in originele staat kunnen ze wel levensgevaarlijk zijn.