PDA

View Full Version : gitaar kantelt



guitardude
14 juli 2004, 16:19
hallow
Ik heb een epiphone explorer en elke keer als ik staand ga spelen gaat de neck naar beneden wijzen en de body naar boven. Dit speelt niet echt lekker want ik moet de hele tijd de neck omhoog houden terwijl ik speel :-? Heeft er iemand misschien een oplossing hiervoor of tips.

Heb al de zoekfunctie gebruikt maar kon niks vinden.
alvast bedankt
greetz

AART
14 juli 2004, 16:22
je gitaar is hoogstwaarschijnlijk uit balans, misschien zitten er meer dan 2 knoppen voor je band aan de body, als dat niet het geval is moet je zorgen dat je gitaar weer in balans komt, ik zou niet weten hoe je dat moet doen dus je moet maar wachten op anderen met oplossingen.

dennuz
14 juli 2004, 16:31
Je moet de bevestiging aan de halskant verplaatsen naar de hals toe zodat het middelpunt (zwaartepunt) anders licht.
Even een nieuw gaatje boren.....
Heb ik ook moeten doen bij mijn Ibanez PS10 Iceman.
Probleem opgelost.
Succes!

AART
14 juli 2004, 16:33
wel van tevoren even uitproberen waar dat gaatje moet komen en niet in het wilde weg gaan boren, anders verneuk je je gitaar :wink:

guitardude
14 juli 2004, 16:42
hmmm ik wil het wel doen maar is er geen andere oplossing zonder aan me gitaar te boren. en zoniet is het dan niet makkelijker om de bevestiging aan achterkant te verplaatsen ( stuk meer ruimte) en het gat van de oude plaats moet ik neem ik aan met zon tube hout opvullen?

erg bedankt iedereen alvast

dennuz
14 juli 2004, 16:47
hmmm ik wil het wel doen maar is er geen andere oplossing zonder aan me gitaar te boren. en zoniet is het dan niet makkelijker om de bevestiging aan achterkant te verplaatsen ( stuk meer ruimte) en het gat van de oude plaats moet ik neem ik aan met zon tube hout opvullen?

erg bedankt iedereen alvast


Ja, natuurlijk gaat het om de bevestiging aan de achterkant (zie je niets van), het oude gat kun je opvullen, waarom eigenlijk, is maar een piepklein gaatje toch?

MightyMike
14 juli 2004, 16:51
Als de gitaar niet té zwaar uit balans is, kan je ook proberen je strap aan te passen... Een mogelijke manier is om een soort antislip laagje aan te brengen aan de binnenkant van de strap.

Probeer eerst even iets op de strap uit, vooralleer je beslist te gaan boren in je gitaar.

guitardude
14 juli 2004, 16:53
okeej bedankt allemaal ik ga het dan binnekort uitproberen. :-D
had et eigenlijk ook zelf kunnen bedenken :oops:

helleke
14 juli 2004, 17:30
Hier is al wel eens een topic over geweest hoor.

Aangeraden werd toen lichtere stemmechanieken waar ik t nog steeds niet mee eens ben.... :-D

guitardude
14 juli 2004, 17:34
jah ik bedoelde dat topic maar die kon ik niet terugvinden en lichtere stemmechanieken lijkt mij ook niet zon goed idee. heb er nu grover tuners op zitten en die zijn goed genoeg. :)

Swan
14 juli 2004, 17:50
je rechter arm op de body laten rusten, doe k ook bij mn Kelly

imlikeajungle
14 juli 2004, 18:13
en als dat antilsiplaagje moeilijk doet, haal dan ff een leren strap of zo, heb ik ook en mijn gitaar kan geen milimeter meer op... ben dus ook gewoon weer een kunststoffen ding gaan gebruiken :D

AART
14 juli 2004, 18:33
en als dat antilsiplaagje moeilijk doet, haal dan ff een leren strap of zo, heb ik ook en mijn gitaar kan geen milimeter meer op... ben dus ook gewoon weer een kunststoffen ding gaan gebruiken :D


lekker zweten met al dat kunstof :-D

ik heb een hekel aan gitaren die uit balans zijn, daarom prefereer ik ook strat-modellen :)

Luigi
14 juli 2004, 18:34
Je gitaar gaan "afzakken" doordat de balans niet goed is.
Met betrekking tot de gitaar zijn er al diverse oplossingen geopperd.
Wat misschien ook kan helpen is ervoor zorgen dat je gitaarband niet glijdt. Als je aan de onderzijde, ter hoogte van je schouder wat ruwer materiaal plakt (bv de ruwe kant van klittenband, een stukje suede of zeemleer, dubbelzijdig plakband :D ) zal hij minder glijden en blijft je gitaar iets beter in balans.

guitardude
14 juli 2004, 18:46
ik gebruik al een leren band :-D maar ik ga nu een antislip laag uitproberen. bedankt voor de tip :D

Anders Destium
14 juli 2004, 18:48
Je kunt ook een klitteband riem overwegen waar je je gitaar aanplakt, heb je eigenlijk ook geen gitaarband meer nodig :D

On-topic: als je je gitaar op een andere hoogte hangt zul je merken dat het probleem wat minder wordt.

guitardude
14 juli 2004, 20:02
jah dat merkte ik ook maar het helpt niet echt een anti slip stukje dus ik ga denk toch boren. maar ik ontdek net dat de schroeven van mijn floyd rose brug lichtelijk kapot zijn :-? 8) dus ik kan de brug niet meer verstellen weet er iemand of je deze gewoon bij een gitaarwinkel kan kopen :S of zijn het oniversele schorefen ( er moet trouwens een imbusje in)

Jim Marshall
15 juli 2004, 11:32
Ik lees alleen maar oplossingen met gitaarbanden maar het probleem is dat je gitaar zelf niet in balans is. Probeer eens met stukken loodstrip in de ruimte bij de potmeters of onder de brug (wel intapen met isolatietape)
of je gitaar weer in balans komt. Je gitaar wordt wel wat zwaarder maar dat is een kwestie van wennen. Loodstrip koop je bij de bouwmarkt.
Succes