PDA

View Full Version : Joshvd berg



guhlenn
14 juli 2004, 14:26
Jji hebt goede smaak, mijn smaak! maaruh, ik zoek een cab dat ik echt FLINK kan belasten. ben de laaste tijd veel op aan het nemen en ik emrk dat mij speakers (vogens mij de greenbacks of de jcm800 variant, weet het niet zeker iig 70 watt) Zwaar lijden. Nou vraag ik me af fo die 5150 of de tv kast van marshall het beter uti houdt bij standje 6-8 op een 100 watt bak. Het geluid van die tv kast vindt ik ecth gewelidg, 5150 ken ik niet. NMaar goed mijn huidige cab is ook prima, het gaat ecth om hoog volume. Nou lijken die greenbacks prima wat dat betreft maaar ik horo veel verhalen dat die het niet echt trekken... Dưa know more?

Glenn

Negative K3 fan
14 juli 2004, 14:31
Jji hebt goede smaak, mijn smaak! maaruh, ik zoek een cab dat ik echt FLINK kan belasten. ben de laaste tijd veel op aan het nemen en ik emrk dat mij speakers (vogens mij de greenbacks of de jcm800 variant, weet het niet zeker iig 70 watt) Zwaar lijden. Nou vraag ik me af fo die 5150 of de tv kast van marshall het beter uti houdt bij standje 6-8 op een 100 watt bak. Het geluid van die tv kast vindt ik ecth gewelidg, 5150 ken ik niet. NMaar goed mijn huidige cab is ook prima, het gaat ecth om hoog volume. Nou lijken die greenbacks prima wat dat betreft maaar ik horo veel verhalen dat die het niet echt trekken... Dưa know more?

Glenn

als ze 70 watt (per stuk) zijn dan lijken het me vintage 30 speakers, 70 watt per speaker is anders behoorlijk veel voor een 100 wat top, vergeet niet dat een 100 watt amp op 6-8 slechts 10-30 watt afgeeft aan de speakers... Een TV kast is totaal maar 100 watt (4 greenbacks a 25 watt) die 5150 kast heeft sheffields, en kan belast worden met 300 watt.

Weet je overigens wel zeker dat het aan de speakers ligt en niet aan de amp? Dat de output transformer het op hogere volumes niet meer bij elkaar kan houden ofzo...

LordRiffenstein
14 juli 2004, 14:47
vergeet niet dat een 100 watt amp op 6-8 slechts 10-30 watt afgeeft aan de speakers.

HUH?

Ik dacht dat een versterker veel meer piekvermogen heeft en dus ook bij standje 8 behoorlijk meer kan geven dan 100w op piek momenten.

Of ben ik helemaal fout? :-?

guhlenn
14 juli 2004, 15:00
lennart haalt volume en vernmogen door mekaar. IMHO. Piek vermogen zal hoger liggen, maar als je m'n vraag goed leest zoek ik iets dat dus makkelijk vele uren kan maken en dus niet opgeeft. Dat doen die 70n watters WEL. Vandaar dat ik iets anders zoek dat volhoudt bij deze volumes. Nee 't is niet de transformator (???) 't zijn de speakers. Ze worden wat fuzzy en "ver weg" na een half uurtje spelen...

Nou lijken die sheffields me echte krachtpatsers. En van de standaards marshall cabs hou ik niet (schelle k*t cabs, LOL)

Negative K3 fan
14 juli 2004, 15:09
vergeet niet dat een 100 watt amp op 6-8 slechts 10-30 watt afgeeft aan de speakers.

HUH?

Ik dacht dat een versterker veel meer piekvermogen heeft en dus ook bij standje 8 behoorlijk meer kan geven dan 100w op piek momenten.

Of ben ik helemaal fout? :-?

ok, stel dat hij dan in een piek 50 watt ofzo afgeeft, dan nog zit je met een 280 watt cab redelijk 'safe'.

guhlenn
14 juli 2004, 15:13
lennart,

goed lezen helpt

piekt meer dan 100 watt staat er echt. maar nogmaals; het gaat hier niet om de technische details maar om real world praktische ervaring.

Negative K3 fan
14 juli 2004, 15:27
piekt meer dan 100 watt staat er echt. maar nogmaals; het gaat hier niet om de technische details maar om real world praktische ervaring.

zelfs met meer dan 100 watt pieken heb je aan een 280 watt cab meer dan genoeg!!!!!!11111

guhlenn
14 juli 2004, 15:41
waar. heb je ervaring met een 100 watt amp op standje 6-8 in een opname setting? ik zou het dan zeer waarderen wanneer je die met me zou delen.

guhlenn
14 juli 2004, 15:43
waar. heb je ervaring met een 100 watt amp op standje 6-8 in een opname setting? ik zou het dan zeer waarderen wanneer je die met me zou delen.

Thijssie
15 juli 2004, 12:41
als ze 70 watt (per stuk) zijn dan lijken het me vintage 30 speakers

V30's zijn 60w.



70 watt per speaker is anders behoorlijk veel voor een 100 wat top, vergeet niet dat een 100 watt amp op 6-8 slechts 10-30 watt afgeeft aan de speakers... Een TV kast is totaal maar 100 watt (4 greenbacks a 25 watt) die 5150 kast heeft sheffields, en kan belast worden met 300 watt.

Wat een complete bullshit :evil:

Er zijn versterkers waar je met de master op 5 de eindbuizen al aan het vervormen krijgt!

Dat is bij iedere versterker anders....


Hoe kom je in hemelsnaam aan dit soort onzin :cry:

guhlenn
15 juli 2004, 14:35
Vermoeiend, ik weet. :roll: En downright wrong, als je het mij vraagt. Maar goed. Jij wel ervaring met deze situatie?

josh.vandenberg
15 juli 2004, 16:53
Die 70 watt speakers uit de jcm 800 periode kunnen best we G 12 M70 speakers zijn.De greenbacks klinken fantastisch in een TV kast.Ik zelf vind dat de greenbacks op hele hoge volumes,er niet echt mooier op worden.

5150 speakers kunnen die volumes makkelijk hebben.Die G12 M70 ook wel.

Thijssie
15 juli 2004, 17:11
Maar goed. Jij wel ervaring met deze situatie?


Nee geen ervaring, ik heb mijn 100w marshall altijd op 50w staan en heb pas 3 of 4 keer op een plek gespeeld waar hij op 100w helemaal los kon. :D


Maar ik vind het dubbele wattage van je versterker aanhouden voor je speakers wel een goed uitgangspunt, dus als jij (gezonde) 70w of 65w speakers in je cab hebt zitten, moeten die het gemakkelijk aan kunnen.

guhlenn
16 juli 2004, 12:57
tsja, ik ken de theorie. Maar helaas zijn mijn speakers dus oud (het zijn immers oude jcm800 's.. .LOL) En dat schijnt nogal uit te maken., iets wat bevestigd wordt door mijn opnames. Ze klinken live nog steeds als DE shit hoor. Maar bihj opnames verlies ik wat "leven"(lees; hoog). Ik zal de 5150 kast eens proberen. Stom ik heb een maand of twee geleden door geld gebrek een geweldige deal moeten opgeven; de kast, jaartje oud, voor 400,- . :cry:

Jammer. That's life. Nu heb ik weer geld. :P