PDA

View Full Version : By demand: Rebecca.mp3



Barret Wallace
14 juli 2004, 11:43
Ik had op het bassieforum toen dit forum downtown was een improvisatie opgenomen over de backingtrack spirit (thanks gj). Hij schijnt nogal goed ontvangen te schijn toen dus post ik em ook maar hier.

Het is in 2 takes opgenomen eerst dat eerst rustige stuk daarna dat stuk met de volumeknop voluit.

Clique:

http://members.lycos.nl/mrpressure/rebecca.mp3

Adios (OO)


Shak

maisy
14 juli 2004, 11:58
rebecca?? :wink:

je weet wat ik er van vind 8)

Swan
14 juli 2004, 12:14
hij blijft geniaal :-D
t coolste er aan vind ik t "spaarse" gebruik van het overdreven geshred, en bouwt ergens naartoe op :dance:

Stratman70
14 juli 2004, 12:21
@Stratman70 pff zit niet telkens over Rebecca te zeuren ze wil je toch niet

Maar serieus: het beste werkje die ik tot nu toe van je heb gehoord. Alles klopt aan het nummer, niks te veel, niks te weinig. Maar die backing helpt daar natuurlijk ook erg in mee.

Negative K3 fan
14 juli 2004, 14:50
mja ik vind het wel erg leuk, maar het eind???? er zit geen eind aan (tenminste op de versie die ik hier op de comp heb).

slayurrr
14 juli 2004, 15:34
The best!!!!!!!!!!!!!!! 8-) 8-) 8-) 8-)

maisy
14 juli 2004, 16:00
mja ik vind het wel erg leuk, maar het eind???? er zit geen eind aan.

zucht .. mooi hè.. eeuwige liefde :-D

Wickeh
14 juli 2004, 17:24
Zit veel gevoel in, klinkt lekker warm en goeie keuze van de synths in de background. Af en toe vind ik er een bijna Mediterranische sfeer in zitten. Mooi gedaan Barret!

Robbert v.d. Hanenberg
14 juli 2004, 17:29
He Shakeel,

Vet gedaan jongen!
Lekkere track om over te soleren ook natuurlijk!
Mooie gitaarlijnen. 2 stemmig gedeelte is pakkend!
Probeer nog meer te werken aan je vibrato en timing/ frasering! 8-)

Barret Wallace
14 juli 2004, 18:01
Hey thanks all

@Maisy yeah rebecca it is. :)

@ Swan thanks ja ik probeerde wel een beetje naar een climax te werken 8)

@Negk3 thanks, geen idee

@slayurrr pwnage reactie thanks 8-)

@Wickeh Thanks ! ( synths zijn van de backing btw ;) ) je zou dus beter kunnen zeggen '' goeie nootkeus van de gitaar bij de synth '' :razz:

@Robbert v.d. Hanenberg

Thank you! Deze opname is inmiddels alweer 7 maanden oud en heb in de tussentijd veel geoefend als ik nu terugluister hoor ik idd dat de timing op sommige punten screwed is en vibrato niet helemaal lekker ;) Topkritiek thanks again 8-)

Gert-Jan
14 juli 2004, 19:43
Ik had op het bassieforum toen dit forum downtown was een improvisatie opgenomen over de backingtrack spirit (thanks gj). Hij schijnt nogal goed ontvangen te schijn toen dus post ik em ook maar hier.




Hey Barret,

Deze track nodigt ook uit voor 'clean' spel. Lekker hoor. 8-)

Ik mag mijn versie toch wel ff posten hier????

http://www.gjvanwijk.nl/spirit.mp3 :wink: :wink:

CU

Barret Wallace
14 juli 2004, 19:44
Ik had op het bassieforum toen dit forum downtown was een improvisatie opgenomen over de backingtrack spirit (thanks gj). Hij schijnt nogal goed ontvangen te schijn toen dus post ik em ook maar hier.




Hey Barret,

Deze track nodigt ook uit voor 'clean' spel. Lekker hoor. 8-)

Ik mag mijn versie toch wel ff posten hier????

http://www.gjvanwijk.nl/spirit.mp3 :wink: :wink:

CU

Of course die van jou is veeeeeel toffer man 8-)

Robbert v.d. Hanenberg
15 juli 2004, 02:05
Gert-Jan,

Vet gedaan! Mooi gitaarspel!
Ik heb voorheen ook 'n aantal andere stukken van je beluisterd en ik weet niet of 't toeval is, maar je tone/vibrato is er in dit stuk VET op vooruit gegaan.
Je vroegere stukken waren niet verkeerd, begrijp me goed, maar dit stuk heeft door je gegroeide toon veel meer KARAKTER!
Volgens mij heb je behoorlijk aan je vibrato gewerkt en dat werpt dus echt wel z'n vruchten af! 8-)

Stitch
15 juli 2004, 10:54
Hij schijnt nogal goed ontvangen te schijn toen dus post ik em ook maar hier.


....zodat je nog een keer op de schouder geklopt kan worden??...


Ontopic:

blijft natuurlijk lekker :)

Swan
15 juli 2004, 11:39
STFU stitch heel t board loopt er constant om te zeiken

maisy
15 juli 2004, 12:13
Hij schijnt nogal goed ontvangen te schijn toen dus post ik em ook maar hier.


....zodat je nog een keer op de schouder geklopt kan worden??...


zoals de topictitel al aangeeft post Barret dit op verzoek en niet om op de schouder geklopt te worden..

al is dat uiteraard wel mooi meegenomen, neem ik aan :-D

Stitch
15 juli 2004, 15:17
vooooooruuuuuuuuut dan maar weer

Stratman70
15 juli 2004, 16:23
Of course die van jou is veeeeeel toffer man 8-)

Dat kun je wel stellen ja. Niet dat ik die van barret nu opeens niet meer mooi vind, maar die van GJ is eigenlijk wel heel mooi gedaan. Heb al wel gemerkt dat je je gitaar iets te ver weg in de mix laat uitkomen GJ, iets meer naar de voorgrond had van mij wel gemogen. Maar mijn pet is af!!! Mooie tone en zeer stemmingsvol! En da's niet om je kont te likken: ik kan muziek verder gescheiden zien en daar gaat het uiteindelijk toch om: om de muziek!

Die eerste (cleane) gitaartonen horen dus bij de backingtrack. En ik allemaal denken dat Barret dat ook zelf had gedaan. :evil: :wink:

Br@mbo
15 juli 2004, 17:08
GJ : uw zelfbeheersing wordt ten zeerste gewaardeerd

ik ga niet weer een flamewar opcleanen, dus KOEST

Barret Wallace
15 juli 2004, 17:11
+ 1 Idd zo zie je maar weer wie er telkens begint..


@Stratman ik weet wel degelijk dat Gj, hanenberg, boudewijn, Bosch etc. etc. veel beter zijn qua improvisatorisch vermogen. Ik vind dit juist tof en raak hier dagelijks geinspireerd door. Je moet niet vergeten dat ik pas 18 ben en 3,5 jaar speel. Ik heb nog tijd zat. Hoe oud ben jij eigenlijk stratman? ( dan kan ik je replies misschien beter begrijpen :) )

Kjiratsiekoedel
15 juli 2004, 17:30
ik wil ook weleens wat proberen over deze backing, heeft iemand hem nog?

Barret Wallace
15 juli 2004, 17:40
Ik ben de link kwijt waar ik em gevonden had maar ik kan em je wel via msn sturen?

Gert-Jan
15 juli 2004, 18:18
Voor de liefhebbers

http://www.lescheetham.com/JAM/jam.HTM

thijsov
15 juli 2004, 18:48
barret, mooi nummer, lekkerder dan al dat (super)snellere werk

keep going :)

schaap
15 juli 2004, 18:54
Tof nu heb ik Gj zn versie ook, en de backing opnieuw :)
GJ heeft wel een heel andere aanpak zeg, wel even wennen :)
Vind em niet per se beter eigenlijk, GJ werkt alleen niet meteen naar zo´n climax op als Shakeel doet, maar die van GJ is ook langer. Wel zeer mooie tone erin zeg, jouw vingers zijn goud waard. :cool: Zou ze liever in omgekeerde volgorde hebben gehoord, want ben die van Shakeel zo gewend dat ik die van GJ af en toe wat langdradig vindt.... Maar dat is dus de schuld van Shakeel :evil: :P
Nogmaals beiden bedankt, altijd goed om te hebben in mn playlist. 8-)

Stratman70
15 juli 2004, 18:55
+ 1 Idd zo zie je maar weer wie er telkens begint..
jajajajaja...tuurlijk engeltje! :-?



@Stratman ik weet wel degelijk dat Gj, hanenberg, boudewijn, Bosch etc. etc. veel beter zijn qua improvisatorisch vermogen. Ik vind dit juist tof en raak hier dagelijks geinspireerd door. Je moet niet vergeten dat ik pas 18 ben en 3,5 jaar speel. Ik heb nog tijd zat. Hoe oud ben jij eigenlijk stratman? ( dan kan ik je replies misschien beter begrijpen :) )
Voor iemand die 3,5 jaar speelt, speel je erg goed (naar MIJN maatstaven) ik speel namelijk al 100 jaar en beheers totaal niet die technieken die jij al wel bezit, daar hebben we het eerder over gehad, je weet hoe ik over jouw spel denk. Maarrr...ieder zijn ding natuurlijk! Ik wil ook geen afbreuk doen aan jouw nummer want dat denk jij wellicht gelijk, maar kwam die "demand" niet van mij af? Dat zegt toch hopelijk al genoeg! Maar ik ben het met je eens dat die van GJ wel beter is, dat mag ik toch hopelijk nog wel zeggen, of niet?

Dus "zo zie je maar wie er hier telkens begint" slaat gewoon nergens op. Er is niks aan de hand!

Gert-Jan
15 juli 2004, 19:07
Dat 'als eerste beginnen' sloeg op die niet te evenaren humor (G(ay)J)die Br@mbo al heeft verwijderd. Jij snapt niet veel he?

Br@mbo
15 juli 2004, 19:36
oke , hierbij is die kleuterdiscussie over 'hij is begonnen' ten einde.

ik dank jullie voor de inbreng, nu weer een streepje muziek

Swan
15 juli 2004, 22:06
Je moet niet vergeten dat ik pas 18 ben en 3,5 jaar speel. Ik heb nog tijd zat. Hoe oud ben jij eigenlijk stratman? ( dan kan ik je replies misschien beter begrijpen :) )


zou dat eigelijk ook wel graag willen weten...die 70 is je geboortejaar oid?

FNaRK
15 juli 2004, 22:35
ik heb in een ver verleden ook eens een poging gedaan met deze backing track ... meer ook om CoolEdit eens goed uit te proberen :-D

anyway... omdat er toch al meerdere versies zijn gepost, hier de mijne:
http://home.kabelfoon.nl/~hoed/roadkill/spirit.mp3

schaap
15 juli 2004, 22:40
anyway... omdat er toch al meerdere versies zijn gepost, hier de mijne: http://home.kabelfoon.nl/~hoed/roadkill/spirit.mp3
Vind em niet echt slecht, goede melodielijn, het is niet hard.
:lol: Wel beetje simpel enzo, maar goed gebruik van de backing.
En geile toon, met welke gitaar had je dit opgenomen ?

jaywalker
15 juli 2004, 23:48
damn wat een zaad nummer. Je zuigt behoorlijk BW

Gert-Jan
16 juli 2004, 16:52
Stoer 8-) 8-)

Barret Wallace
16 juli 2004, 18:04
Je moet niet vergeten dat ik pas 18 ben en 3,5 jaar speel. Ik heb nog tijd zat. Hoe oud ben jij eigenlijk stratman? ( dan kan ik je replies misschien beter begrijpen :) )


zou dat eigelijk ook wel graag willen weten...die 70 is je geboortejaar oid?

Hehe zoals ik al verwacht had hij negeert vragen die over z'n leeftijd gaan altijd.. De vraag is waarom :???:

Anyway thanks schaap en thijsov

@Roadkill simpel, maar ''effectief'' en vet gedaan !

Stratman70
16 juli 2004, 20:51
Je moet niet vergeten dat ik pas 18 ben en 3,5 jaar speel. Ik heb nog tijd zat. Hoe oud ben jij eigenlijk stratman? ( dan kan ik je replies misschien beter begrijpen :) )


zou dat eigelijk ook wel graag willen weten...die 70 is je geboortejaar oid?

Hehe zoals ik al verwacht had hij negeert vragen die over z'n leeftijd gaan altijd.. De vraag is waarom :???: Anyway thanks schaap en thijsov

@Roadkill simpel, maar ''effectief'' en vet gedaan !

Doe toch niet zo schijnheilig en dom jongen. Of ik nu jonger of ouder zou zijn: je zou het altijd tegen me gaan gebruiken, want je wil nu eenmaal graag ruzie met me maken, dat blijkt uit alles. Maar daar trap ik, helaas voor jou, mooi niet in kereltje! Heb het gewoon eens over de muziek.

Hopende hiermee je vraag beantwoord te hebben!

Swan
16 juli 2004, 21:13
goedzo JP de MP, maar draai nu eens niet om de vraag heen, er is niets om je voor te schamen, we nemen alles in goede vertrouwen tot ons.

Barret Wallace
16 juli 2004, 21:14
+1

schaap
16 juli 2004, 21:22
Als ik nou +69 doe, hebben we dan zn leeftijd ? :cool:

MonkeyFace
19 juli 2004, 23:11
uhhhm.. gedraagt GJ zich (op advies van Br@mbo), doen een lading anderen het niet... Ik ga niemand verdedigen, noch ga ik naar leeftijden vragen. Op het moment gedragen een aantal mensen hier zich als kinderen van 6. Als je als een kind van 6 een beetje ruzie wilt maken om niks, doe dat dan ergens anders... Anders heeft Br@mbo straks een 24/7 taak om hier flamewars op te schonen...

point made...