PDA

View Full Version : SRV's fuzz sound tijdens ACL



LordRiffenstein
14 juli 2004, 10:06
Zat gisteren nog maar eens te genieten van SRV's DVD Live in Austin, Texas met opnames van ACL (Austin City Limits). DVD bestaat uit 2 opnames en tijdens het laatste deel (latere opnames) gebruikt SRV een super vette fuzz. Je hoort nog steeds wat van zijn typische toon erdoor maar de fuzz klinkt buitengewoon.

Dus....welke fuzz? Kan iemand me er meer over vertellen?

Thanks,

Yoeri

The Thumb
14 juli 2004, 10:31
Dat klinkt niet verkeerd he? SRV gebruikte Dallas Arbiter Fuzz Faces, gemodificeerd door zijn amp tech Cezar Diaz. Later heeft Diaz deze mods verwerkt in zijn eigen fuzz pedaal: de Diaz Square Fuzz. Volgens Diaz heeft SRV de Square Fuzz ook nog zelf gebruikt, hij is wel de enige die dat beweert…

sash
14 juli 2004, 21:43
Indeed, Diaz Square Face met siliconen transistors.

In de SRV Box Set zit ook een dvd met de stukken van ACL die ze er niet in hebben gezet. Daar speelt ie onder andere Voodoo Child en OMG wat een sound!

LordRiffenstein
14 juli 2004, 22:10
Indeed, Diaz Square Face met siliconen transistors.

In de SRV Box Set zit ook een dvd met de stukken van ACL die ze er niet in hebben gezet. Daar speelt ie onder andere Voodoo Child en OMG wat een sound!

Mmm is dat die box met een aantal cd´s en een DVD?

sash
14 juli 2004, 22:19
Yes 3 cd's en een DVD. Alleen voor de DVD zou ik em al kopen. Echt bizar toffe live opnames op die CD's. Echt een aanrader.

LordRiffenstein
14 juli 2004, 22:22
Yes 3 cd's en een DVD. Alleen voor de DVD zou ik em al kopen. Echt bizar toffe live opnames op die CD's. Echt een aanrader.

DAMN, mijn verjaardag is net voorbij :cry: Zal ik hem zelf moeten kopen :-D

PeArLjAm
15 juli 2004, 00:16
Dat klinkt niet verkeerd he? SRV gebruikte Dallas Arbiter Fuzz Faces, gemodificeerd door zijn amp tech Cezar Diaz. Later heeft Diaz deze mods verwerkt in zijn eigen fuzz pedaal: de Diaz Square Fuzz. Volgens Diaz heeft SRV de Square Fuzz ook nog zelf gebruikt, hij is wel de enige die dat beweert…


edit: LOMP laat maar... (het is al laat :D ) Ik vroeg dus Siliconen of Germanium... heb er overheen gelezen ;)