PDA

View Full Version : Carl Martin pedalen



Nocki
14 juli 2004, 08:41
Hoi.

die carl martin pedals. zijn die een beetje in de zelfde maat. ik zie dat ze kwa breedte vershillen maar in de hoogte??? zitten de in en ouputs op de zelfde maat zodat ik een male/male plug kan gebuirken of moet het toch weer met kabeltjes???

iemand een idee?

stel dat ik er een stuk of 4 zou willen dan moeten ze netjes in mn pedal board kunnen liggen met male/male jacks.

Nocki

Rutger
14 juli 2004, 09:36
CM heeft pedalen met ingebouwde voeding, maar ook een serie zonder. De eerste zijn 6 a 7 cm hoog, de tweede zon 3 centimeter. t Hangt er dus vanaf welke pedalen je wilt. De pedalen zonder voeding zijn over het algemeen distortionpedalen. Kijk maar ff op hun site, dan kun je het zien. de jack in/outs zitten in de breedte allemaal op dezelfde plek.

BartL
14 juli 2004, 11:29
Als je pedalen hebt als de hot drive n boost, delayla, contour n boost, chorus XII (ofzo), en de rest van de grote pedalen hebben allemaal dezelfde maat. Dus dit zou geen probleem zijn.

Mitch
14 juli 2004, 13:00
En om je volledige vraag te beantwoorden: input/output jacks zitten op dezelfde hoogte.
Hoog zijn: Hot Drive 'n Boost, Compressor, ChorusxII, Two Faze, Trem 'o Vibe, Delayla.
Laag (en met externe 9Vvoeding) zijn: Heavy Drive, Rock Drive, Boost Kick.

Zeker de modulatiepedalen zijn aanraders. Super transparant en kunnen zeer subtiel zijn.

marc_o
15 juli 2004, 13:48
Nocki, als je de hot drive and boost 2 eens wilt proberen, ik heb er 1 en woon 10 minuten bij je vandaan. Wellicht dat ik 'm verkoop ook, dus je kijkt maar.

Nocki
15 juli 2004, 18:36
ja dat zou ik wel eens willen. mischien kunnen we eens bellen. 0641250010

NOcki

marc_o
17 juli 2004, 02:19
Heb 't genoteerd, bel je ergens van de week wel.

BartL
27 september 2004, 00:28
Wat is het verschil tussen de Carl Martin HDB eerste serie en de MK2?
Ik heb de MK2 eens gehad, en wil er wel weer eentje. (Nee, die Marc in zijn sig heeft staan is al lang verkocht :) )

heeft de tweede serie gewoon meer gain? of zijn er meer verschillen?

Antal
27 september 2004, 01:10
Zijn ooit wel meer topics over geweest geloof ik. Volgens mij heeft de MK2 alleen iets meer gain.

BartL
27 september 2004, 09:05
Ik vond alleen posts die over het verschil gingen tussen de mkII en mk3.

Mitch
27 september 2004, 13:15
Mk. 1 heeft minder gain dan 2 en heeft een iets andere toon. Niet interessant om naar op zoek te gaan. Mk 2 heeft een wat donkerder toon dan een TS en meer gain, maar niet echt mooi, hij klinkt gewoon beter op laag tot middelmatig gain. De 'anniversary' mk. 3 is al weer wat opener, maar ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat alle CM drives anders van opzet gaan worden binnen nu en een jaar.
Waarom zoek je specifiek de HDnB ?

BartL
27 september 2004, 16:40
Ik heb de MK2 eens gehad en die beviel goed. Zowel de boost als de drive (met weinig gain).

En nu ik echt zoiets nodig denk te hebben, wil ik er weer eentje zoeken. Maar ik was dus benieuwd naar de verschillen.

Mitch
27 september 2004, 23:08
Probeer de 3 eens uit. Is iets opener.

Buurman
28 september 2004, 20:05
Wat is het verschil tussen de Carl Martin HDB eerste serie en de MK2?
Ik heb de MK2 eens gehad, en wil er wel weer eentje. (Nee, die Marc in zijn sig heeft staan is al lang verkocht :) )

heeft de tweede serie gewoon meer gain? of zijn er meer verschillen?

Hier staat het verschil goed uitgelegd:

http://www.stevesmusiccenter.com/CarlMartinHotDriveNBoost.html

Speel al jaren met de MK II. Heb de MK I er ook bij gehad, maar bleef steevast op de MK II trappen. Heb voor mijn "clean-met-randje" uiteindelijk gekozen voor een Red Snapper. De MK II benadrukt de lagere frequenties meer, klinkt daarom vetter en voller. Heeft inderdaad wat meer gain dan de MK I, die wat meer in het middengebied blijft steken. Toch een te gek pedaal.

Carl Martin is een ondergewaardeerd merk. Ik speel voornamelijk met hun effecten. Geen ruis, degelijk, transparant. Eigenaardig dat bijna geen enkele overdrive-producent een drive met boost in één pedaal uitbrengt.

Ben zeer benieuwd naar hun nieuwe PlexiTone...

Harry
28 september 2004, 21:07
die in Marc zijn sig te koop staat heb ik nu :)

BartL
28 september 2004, 21:38
Jup, had 'ie me verteld...wil je hem al kwijt? 8-)

Harry
29 september 2004, 14:35
nee joh, ben net weer zo lekker aan het klooien :wink:

BartL
29 september 2004, 14:39
Jammer :-D

schizo910
29 september 2004, 19:49
Eigenaardig dat bijna geen enkele overdrive-producent een drive met boost in één pedaal uitbrengt.

Ik heb nog een oude Boss Dual Overdrive liggen, deze had dat wel eigenlijk één pedaal met een crunchy overdrive en een lead, je kunt kiezen uit 3 standen, 1 gebruik je alleen de eerste, 2e stand de tweede 3e stand schakel je tussen beide; in dit geval kun je het pedaal niet uitzetten, maar daarvoor kun je dan weer een apparte remote switch inpluggen. Ze worden nu niet meer gemaakt. Het was een geel ding (zoals alle Boss overdrives) maar ik heb hem kaal geschuurd nadat er steeds meer krassen opkwamen. Hij zit niet meer in mijn gig-rig maar gebruik hem zo nu en dan bij het maken van opnames.

http://neoparadox.msk.ru/bossdual.jpg

BartL
29 september 2004, 22:49
Het woord 'boost' in jouw quote komt neer op volume-boost, niet op een gain boost zoals de Boss SD-2 is...denk ik :-?

Edit: No offence :)

Mitch
30 september 2004, 13:32
Kijk eens goed naar de dubbele controls.....(pot + ring)