PDA

View Full Version : Actieve Elementen in een Ibanez SZ520



Dugie
14 juli 2004, 00:40
Heeft iemand al zelf een actief element in zijn SZ520 gestoken?

Ik denk erover naar aanraaden van enkelen hier en op offstage van deze te kopen maar had wel graag een EMG-81 brug element gehad.

Iemand hier ervaring mee? is de gitaar bewerkt moeten worden om de batterij er bij in te krijgen?

andere tips?

Wickeh
14 juli 2004, 11:12
Ja er moet het een en ander aan gebeuren, er moeten extra potmeters en een schakelaartje bij dacht ik. Das boren in je gitaar als je pech hebt en das niet leuk. Moet je maar ff op google'n zal vast iets over te vinden zijn. Overigens waarom neem je een 81 en niet 85 in je brug?

EmgMaster
14 juli 2004, 11:39
hoeft geen schakelaartje bij, extra pots hoeft ook niet, maar andere wel maar die worden meegeleverd met de pickup, dus er hoeft niet geboord te worden, als je de batterij in de control ruimte kwijt kan

AART
14 juli 2004, 11:54
zoals emg-master al zegt idd, andere potmeters(maar die krijg je er dus bij) en als je genoeg ruimte hebt bij de elektronica past de batterij daar nog wel bij. een actief element hoef je trouwens niet te aarden dacht ik, dus dat scheelt alweer in het solderen(nouja, een heel draadje :) )

Wickeh
14 juli 2004, 12:03
Had ik 't toch fout, sorry :D.

Dugie
14 juli 2004, 18:12
Thx voor het antwoord,

En op google vind je wel veel over het verzetten van Elemeneten, maar ik heb niets gevonden (in een verstaanbare taal) over de sz520