PDA

View Full Version : welke bas? (axl peleman)



jos zonder pet
13 juli 2004, 23:30
kan iemand mij vertellen op welke bas axl peleman in het programma 'aan tafel' speelt? niet de musicman die hij soms bij heeft maar een andere,zwarte...ik heb er nog niet echt een fatsoenlijke blik op kunnen werpen en vindt ook nergens een foto ervan maar mss zijn hier trouwe 'aan tafel' kijkers die het weten!
(voor de onwetende nederlander 'aan tafel' is een belgisch tv-programma)

Phyrexian
14 juli 2004, 10:50
Ik weet niet of het die zwarte bas is, maar hij speelt soms ook op een Gibson bass dacht'k...

Berten
14 juli 2004, 10:50
Ik dacht een danelectro..............

theloniousmonkeyman
17 juli 2004, 12:49
Inderdaad een cheapo Danelectro.
Niet de Longhorn (shortscale, bizar model) maar dat andere model wat ze oorspronkelijk uitgebracht hadden

www.vanafvandaag.tk
27 juli 2004, 10:09
pas op he ;-) Noem mijn gitaar niet bizar ;-)

Ok, ok, onconventioneel is ie wel.. maar speelt fantastisch en klinkt super! ik heb er nu ook nog flatwounds opliggen en je hebt een uniek geluid!

theloniousmonkeyman
27 juli 2004, 19:50
I know...
Tijdens cd opnames heb ik ooit de Danelectro Longhorn reissue bijna voor alles (8 v/d 12 nrs) gebruikt terwijl ik ook bv. een '63 L-serie P bass (3nrs), '74 Rickenbacker 4001 (1nr), Guild Starfire, recentere usa Fender J bass ter beschikking had. Niet alleen voor de prijs zijn het ongelooflijk goeie bassen maar zelf als je ze vergelijkt met 2000 a 3000€ bassen..
Alleen spijtig dat ze zo plastiekerig, cheap aanvoelen

Volgens mij heeft dat MDF hout :roll: in combinatie met de Lipstick p/ups een zeer magische werking. Raar maar waar
Spijtig dat het ondertussen al een publiek geheim is, vandaar dat ze zo moeilijk te vinden zijn.