PDA

View Full Version : Zelfbouw amp project



Negative K3 fan
13 juli 2004, 22:39
Ok, ik doe VWO en in de zesde (examen) klas moet iedereen een zng. profielwerkstuk doen, een groot werkstuk (80 uur per persoon) dat aansluit bij je zng. profiel vakken (bijvoorbeeld scheikunde en biologie, natuurkunde en wiskunde, cultuur shit of economie). Ik heb dus natuurkunde wiskunde scheikudne blabla en ik dacht dat ik voor natuurkunde wel eens wat hobby in de praktijk kon brengen> zelf een amp bouwen naar een schema en evt. misschien zelfs modden.

Kost geld, maar deze vakantie heb ik veel gewerkt/ga ik veel werken, ik ga ook op vakantie, maar zelfs van het geld wat ik overhoud moet het nog lukken. Dus wat ik wil is gewoon een amp nabouwen van schema en daar moet ook een aparte cab bij omdat het voor het PWS natuurlijk niet interessant is dat ik 30 uur besteed aan een mooie behuizing ofzo, dat heeft dus lage prioriteit.

Ik zag een tijdje terug zon boek staan op gitaarmarkt wat aan mn neus is voorbij gegaan, inside tube amps, dit leek me een heel aardig boek (mede door op internet gelezen commentaren etc). Welke amp ik moet bouwen, geen idee, in dat boek zou er 1 staan, een Fender champ stelt natuurlijk ook niets voor (bij wijze van spreken), of zon ding van ax84...

Ik doe het project samen met een niet gitarist maar wel een redelijk harde werker, dus de amp zal uiteindelijk ook naar mij gaan waarschijnlijk. Wat me leuk lijkt is gewoon een goede clean amp waar ik misschien zelfs een beetje kan AB-en met mn 5150 combo(die ik dan voor RAWK en crunch kan gebruiken en waar waarschijnlijk in een later stadium een head+cab versie voor in de plaats komt, of een (modded) jcm800 half stack). Dat betekent dus dat ik de amp best wel serieus wil gaan nemen en waarschijnlijk dus ook na het werkstuk mee verder klooien of dat soort dingen.

dus, vooral een amp met mooie clean voldoende headroom, daar zit al een redelijk probleem want al de genoemde ampjes zijn vand ei el84/6V6 dingen en die hebben niet zo extreem veel headroom, dus misschien dat ik ze kan 'modden' naar 6L6's waarvan ik er nog 2 (werkende) heb liggen.

Wat ik wil ebreiken met dit topic:
-info/tips/ervaringen horen over het algeheel, van te voren
-cab info
-prijsindicatie(s)
-plaatsen waar ik het best kan kopen (ik zat zelf te denken aan tube-town)
-literatuur
-mod-info
-andere mensen van dienst zijn die ook zelf willen bouwen.
-vul maar aan...

waarom ik dit in vintage versterkers post is volgens mij vrij voordehandliggend.