PDA

View Full Version : Waar ENGLs testen? Of toch iets anders?



Bins
13 juli 2004, 21:50
Sinds de andere gitarist van de band een 5150 heeft gekocht, ben ik naarstig op zoek naar een nieuwe amp. Ik krijg uit mijn H&K wel een vergelijkbare sound, maar het is nu echt overduidelijk dat die "buizen ballen" echt missen.

Een 2ehands 5150 zou leuk zijn, maar ik ben ook erg nieuwsgierig naar de ENGLs. In mijn prijsklasse (tot 1000 eur) zou ik voor de fireball of de thunder kunnen gaan. Screamer is ook ee optie, maar veelzijdigheid heb ik helemaal niets aan. Scheur is belangrijk, en als er dan nog iets wat een beetje op clean lijkt uit kan komen (evt met gitaarvolume terug), dan is alles goed.

Ik weet dat een aantal van jullie wel bekend zijn met ENGL, dus ik hoop dat ik hier wijzer kan worden (bij Dirk Witte en Feedback R'dam waren geen ENGLs in tha house, vandaar). Ik heb een klein mp3-tje gemaakt met de "tone" waar ik een beetje naar op zoek ben (ja, ik verveelde me):

http://home.student.uva.nl/brian.goossen/tonesample.mp3

Wat ik nu wil weten is:
-Kan ik dit geluid met een thunder/screamer/fireball krijgen?
-Waar kan ik deze amps naast elkaar testen?
-Is er misschien een andere amp die ik over het hoofd zie? (behalve 5150)

Thanks.

P.S. Posten gaat kut, dus ik hoop dat hij er niet 6x staat dalijk...

BLOK182
13 juli 2004, 21:57
Fireball is dan wel interessant, scheur is BRUUT (net als de powerball :wink: ). Maar waar je ze in de buurt naast elkaar kan zetten...ik weet dat Beyers ze allemaal heeft staan, maar das alleen uit Venlo dichtbij:-)

Negative K3 fan
13 juli 2004, 22:17
scheur op jouw clipje kan ook goed worden bereikt met een marshall. Gewoon zon goede oude JCM800, 1 kanaal, boost pedaal ervoor, pure rawk. Die dingen klinken zelfs zonder boost pedaal al fucking heavy, op de meeting had ik echt zoiets van w00t. jcm800 zijn ook erg populaire mod dingen, er zijn tientallen (relatief simpele) mods te vinden overal op het internet.

andy
13 juli 2004, 22:41
Groningen is zeker erg ver, maar bij muziekzaak Westerhaven hebben ze vaak Engl"s op voorraad. www.westerhaven.nl

Maar ik sluit me bij Lennart aan, dat je geen Engl nodig hebt om het geluid op je sounclip te bereiken.

ieme
13 juli 2004, 22:42
Sinds de andere gitarist van de band een 5150 heeft gekocht, ben ik naarstig op zoek naar een nieuwe amp. Ik krijg uit mijn H&K wel een vergelijkbare sound, maar het is nu echt overduidelijk dat die "buizen ballen" echt missen.

Een 2ehands 5150 zou leuk zijn, maar ik ben ook erg nieuwsgierig naar de ENGLs. In mijn prijsklasse (tot 1000 eur) zou ik voor de fireball of de thunder kunnen gaan. Screamer is ook ee optie, maar veelzijdigheid heb ik helemaal niets aan.
Wat ik nu wil weten is:
-Kan ik dit geluid met een thunder/screamer/fireball krijgen?
-Waar kan ik deze amps naast elkaar testen?
-Is er misschien een andere amp die ik over het hoofd zie? (behalve 5150)




Waarom ga je niet voor een 2dehands Blackmore, moet lukken voor 900/1000 euro

Wormaap
13 juli 2004, 23:09
Ik vind persoonlijk de Fireball zo'n beetje de beste amp die je tot 1200 piek kan krijgen :D
'K heb'm zelf getest tegen de Peavey XXX en de Marshall DSL100 Watter (ben even het typenummer kwijt) wat op zich toch wel aardige paradepaardjes zijn, en ik ben met mijn vuurballetje naar huis gegaan, dat ding eet Peavey voor't ontbijt :)

BartL
13 juli 2004, 23:12
Jcm2000 DSL50

Bins
13 juli 2004, 23:42
Bedankt voor de reacties.

Over de JCM 800: Ik heb een paar keer met een 900 opgetreden, en hoewel er een vette sound inzit, zit er ook een soort "schelheid" in, die ik er niet uitkrijg. Nou hoor je vaak dat de 900 minder "ballen" heeft dan de 800, dus dat zou het dus kunnen zijn, maar ik heb ook een keer opgetreden met een JMP uit 1971-79 (vergeten) met een od pedaal ervoor en een loadbox, en hier had ik het ook, terwijl JMP's toch echt de shizzle moeten zijn. Begrijp me niet verkeerd, de sound was goed, en de "ballen" waren ook aanwezig, maar die "schelheid" was er weer.
Bovenstaande heeft natuurlijk met mijn gitaar te maken, want in alle gevallen kwam de eigenaar van de amp met een LP of iets vergelijkbaars aanzetten, en dat klonk geweldig.
Als ik over de 5150 speel, dan is het wel allemaal aan de schelle kant, maar niet onaangenaam, zelfde geld voor de Koch Powertone. Daarom krijg ik een beetje het idee dat "de Marshall sound" niet echt voor mij is.

Ik kan me natuurlijk vergissen, dus ik zal als ik de kans krijg zeker een 800 proberen, ook de DSL ben ik benieuwd naar (de TSL vind ik nix).

En ja, Groningen is "een beetje" ver :P

andy
14 juli 2004, 00:16
Een JCM 800 klinkt iig minder "schel" dan de JCM 900. Ik kon idt vrij goedkoop een JCM 900 kopen, maar heb het om die reden niet gedaan.
Een speakerkast maakt in dat geval ook een boel uit. Een JCM 900 of Randall cab klinkt wat meer treble dan bv een JCM 800 kast of een Engl cab.

Negative K3 fan
14 juli 2004, 00:16
een paar van die cliipjes hadden toch best wel de marshall sound...

Bins
14 juli 2004, 00:17
een paar van die cliipjes hadden toch best wel de marshall sound...

Recto's en 5150's

skabouter
14 juli 2004, 01:12
arhhhssss, geen recto`s en 5150`s !!!!!
bins, ik ken je sound en je band (een beetje). jij MOET een jcm800 !!!
vergeet de rest, ook Engl. prima bruute scheur amps, dat zeker, maar marshall jcm800 heeft toch iets aparts.
punk =punk=marshall !!!!!

jcm900 is een onding, vergelijk dat alsjeblieft niet met een 800 !
ik heb er uiteraard zelf 1 (vandaar mijn gepreek) maar ik hoorde ook zaterdag nog een band hier in alkmaar met een jcm800, en WEER viel ik stijl achterover van het geluid dat die dude had ! er waren 2 gitaristen , en de ander had een DSL 50 of 100 (kon nie goed zien) en die klonk voor geen meter. fuzzy, ranzig, schel ! de jcm800 klonk diep, vol en rauw !

je clipjes zijn vrij hardcore, maar een jcm800 kan dat zeker wel. alleen in de eerste sessie hoor ik vrij veel pinches, en jcm800 is daar iets minder goed in. (hij doet dan meer "sqiieeeek" ipv " ieeeee" ) snapje :D
maar ik denk niet dat jij veel pinched, en jcm800 lijkt me verder prima voor jouw muziek !

jw009
14 juli 2004, 01:15
(bij Dirk Witte en Feedback R'dam waren geen ENGLs in tha house, vandaar).

feedback heeft Powerball staan..... :wink:

skabouter
14 juli 2004, 01:16
owja, en engls hebben ze veel bij Peter verspuy (r`dam, vlakbij jouw (den haag)). ik zou ze eerst mailen/bellen om te vragen wat ze in huis hebben, maar meestal is dat wel wat.

www.peterverspuy.nl

Wicked Willy
14 juli 2004, 01:42
Van Gorp in Roosendaal: www.uniekinmuziek.nl

die heeft een hele zooi ENGL's staan.

Bins
14 juli 2004, 08:16
Ah mooi, Van Gorp ga ik morgen heen met mijn vriendin (Trombone kopen)... Dan heb ik ook nog wat te doen als zij staat te toeteren :)


@ Skabouter: K3 zei "dat lijkt Marshall sound", dus ik zeg "nee, dat zijn recto's en 5150's" omdat ik dat zeker weet.

gerrekat
14 juli 2004, 09:48
arhhhssss, geen recto`s en 5150`s !!!!!
bins, ik ken je sound en je band (een beetje). jij MOET een jcm800 !!!
vergeet de rest, ook Engl. prima bruute scheur amps, dat zeker, maar marshall jcm800 heeft toch iets aparts.
punk =punk=marshall !!!!!

jcm900 is een onding, vergelijk dat alsjeblieft niet met een 800 !
ik heb er uiteraard zelf 1 (vandaar mijn gepreek) maar ik hoorde ook zaterdag nog een band hier in alkmaar met een jcm800, en WEER viel ik stijl achterover van het geluid dat die dude had ! er waren 2 gitaristen , en de ander had een DSL 50 of 100 (kon nie goed zien) en die klonk voor geen meter. fuzzy, ranzig, schel ! de jcm800 klonk diep, vol en rauw !

je clipjes zijn vrij hardcore, maar een jcm800 kan dat zeker wel. alleen in de eerste sessie hoor ik vrij veel pinches, en jcm800 is daar iets minder goed in. (hij doet dan meer "sqiieeeek" ipv " ieeeee" ) snapje :D
maar ik denk niet dat jij veel pinched, en jcm800 lijkt me verder prima voor jouw muziek !


JCM 800's hebben een onterechte hype gaande op het moment, die dingen waren destijds al bagger niet voor niets warten ze een paar jaar terug voor een paar honderd gulden zelfs niet kwijt te raken....

Ik heb er twee gehad omdat het simpelweg de goedkoopste merk buizenamps waren die je kon kopen tweedehands, nu worden ze enorm gehyped doordat o.a. Zakk Wylde er op speelt en Slayer (bedenk wel dat zeker ZW zijn amps zwaar gemodificeerd zijn en zijn tone op no more tears metaltronix heads zijn)

marshalls hebben nu eenmaal redelijk wat reliability issues, en niet alle 900's zijn slecht ook dat is een beetje een mythe dat hele verhaal met de diode clipping enzo.....900's hebben meer gain dan 800's en sommige klinken inderdaad redelijk belabberd, maar zeker de 900 SL-X modellen zou ik ieder moment boven een 800 verkiezen!

Toaster
14 juli 2004, 09:58
Met mijn LP Classic en mijn Koch Powertone II op kanaal 2 krijg ik dezelfde sound als in jouw clipje.

Wil je meer chugga chagga zet je hem op kanaal 3.

Of je zet gewoon de speaker op low.

ENGL is alleen wat goedkoper...

treblemaster
14 juli 2004, 10:24
Bins,

IK kan je helaas niet veel helpen met je versterker keus (ik speel wel punk/hardcore, maar heb toch een heel ander geluid).

Wat ik me afvroeg is. van welke band is dat derde stukje soundclip (die begint met een gitaar "solos")? Ben erg benieuwd.....

Bins
14 juli 2004, 10:25
Ik leen wel eens een Powertone, is goeie shit, maar kanaal 3 vind ik een beetje te "romig" ik weet niet precies hoe je dat uitlegd... Net niet agressief genoeg. Bovendien veeeeel te duur voor mij :) (2ehands twintone zou wel kunnen, maar hoe vaak zie je die nou?)

Toaster
14 juli 2004, 10:28
Niet agressief genoeg???

Moet je de presence eens vol opendraaien!

Met een Multitone kom je ook ver hoor!

Ligt er allemaal wel aan wat voor gitaar je hebt. Mijn Classic en mijn tele kunnen heel aggressief overkomen op deze bak.

Een strat veel minder.

Bins
14 juli 2004, 10:28
Bins,

IK kan je helaas niet veel helpen met je versterker keus (ik speel wel punk/hardcore, maar heb toch een heel ander geluid).

Wat ik me afvroeg is. van welke band is dat derde stukje soundclip (die begint met een gitaar "solos")? Ben erg benieuwd.....

Ik denk dat je BigWig bedoeld (zit op me werk, kan ff niet luisteren). New Jersey Melodic Punk/Hardcore noemen ze dat ;). Één van mijn favoriete bands, en ook één van de beste live acts die ik ooit heb gezien. Als je me msn-t, dan stuur ik je wel een paar vette nummers.

In welke band speel je?

treblemaster
14 juli 2004, 10:34
Thnx :) Zal vanavond ff surfen naar wat soundsamples Bigwig (zit ook op m'n werk :( ).

Ik zat in Tempers Rise (RIP) wat "screamo"/noisy hardcore was en in Icecream eating mothafuckers (meer emo/punkrock). Ik heb op het moment geen band, maar wil toch meer de kant op van 70's punk/old school hardcore/garage punk.

Phyrexian
14 juli 2004, 10:58
Ik heb verschillende JCM900's gehad en ik heb ze altijd goed vinden klinken. Zeker met de juiste gitaar. Met een goeie Gibson klinken ze allemaal hemels. Een dunne/schel klinkende gitaar levert een schel geluid.

Metal, hardcore, rock, punk, het kan allemaal op die JCM900. De goedkoopste 100 watter op de tweedehands markt trouwens.

gerrekat
14 juli 2004, 11:11
Met mijn LP Classic en mijn Koch Powertone II op kanaal 2 krijg ik dezelfde sound als in jouw clipje.

Wil je meer chugga chagga zet je hem op kanaal 3.

Of je zet gewoon de speaker op low.

ENGL is alleen wat goedkoper...

POWERBALL is exact even duur als een POWERTONE II plus de POWERTONE wordt geleverd met een footswitch waarje diebij de POWERBALL (helaas) effe voor € 170 bij mag plussen.

skabouter
14 juli 2004, 11:14
arhhhssss, geen recto`s en 5150`s !!!!!
bins, ik ken je sound en je band (een beetje). jij MOET een jcm800 !!!
vergeet de rest, ook Engl. prima bruute scheur amps, dat zeker, maar marshall jcm800 heeft toch iets aparts.
punk =punk=marshall !!!!!

jcm900 is een onding, vergelijk dat alsjeblieft niet met een 800 !
ik heb er uiteraard zelf 1 (vandaar mijn gepreek) maar ik hoorde ook zaterdag nog een band hier in alkmaar met een jcm800, en WEER viel ik stijl achterover van het geluid dat die dude had ! er waren 2 gitaristen , en de ander had een DSL 50 of 100 (kon nie goed zien) en die klonk voor geen meter. fuzzy, ranzig, schel ! de jcm800 klonk diep, vol en rauw !

je clipjes zijn vrij hardcore, maar een jcm800 kan dat zeker wel. alleen in de eerste sessie hoor ik vrij veel pinches, en jcm800 is daar iets minder goed in. (hij doet dan meer "sqiieeeek" ipv " ieeeee" ) snapje :D
maar ik denk niet dat jij veel pinched, en jcm800 lijkt me verder prima voor jouw muziek !


JCM 800's hebben een onterechte hype gaande op het moment, die dingen waren destijds al bagger niet voor niets warten ze een paar jaar terug voor een paar honderd gulden zelfs niet kwijt te raken....

Ik heb er twee gehad omdat het simpelweg de goedkoopste merk buizenamps waren die je kon kopen tweedehands, nu worden ze enorm gehyped doordat o.a. Zakk Wylde er op speelt en Slayer (bedenk wel dat zeker ZW zijn amps zwaar gemodificeerd zijn en zijn tone op no more tears metaltronix heads zijn)

marshalls hebben nu eenmaal redelijk wat reliability issues, en niet alle 900's zijn slecht ook dat is een beetje een mythe dat hele verhaal met de diode clipping enzo.....900's hebben meer gain dan 800's en sommige klinken inderdaad redelijk belabberd, maar zeker de 900 SL-X modellen zou ik ieder moment boven een 800 verkiezen!

mja, daar zit wel wat in.die dingen zijn nu echt fucking duur ja, das nogal onterecht. ik had mijne vorige jaar nog voor 300.
van de marshalls vind ik de jcm800 wel het best. maar jcm800 is vooral erg punk. voor metal enzo moet je idd met pedaaltjes werken, maar voor gewone punk is het perfect. die SLX is zeker beter voor zwaar werk ja, maar voor punk blijft de jcm800 het best vind ik. en bins speelt punk.....................

Harry
14 juli 2004, 11:24
bij Dijkman in Amsterdam staan ook wat Engl's.

gerrekat
14 juli 2004, 11:36
arhhhssss, geen recto`s en 5150`s !!!!!
bins, ik ken je sound en je band (een beetje). jij MOET een jcm800 !!!
vergeet de rest, ook Engl. prima bruute scheur amps, dat zeker, maar marshall jcm800 heeft toch iets aparts.
punk =punk=marshall !!!!!

jcm900 is een onding, vergelijk dat alsjeblieft niet met een 800 !
ik heb er uiteraard zelf 1 (vandaar mijn gepreek) maar ik hoorde ook zaterdag nog een band hier in alkmaar met een jcm800, en WEER viel ik stijl achterover van het geluid dat die dude had ! er waren 2 gitaristen , en de ander had een DSL 50 of 100 (kon nie goed zien) en die klonk voor geen meter. fuzzy, ranzig, schel ! de jcm800 klonk diep, vol en rauw !

je clipjes zijn vrij hardcore, maar een jcm800 kan dat zeker wel. alleen in de eerste sessie hoor ik vrij veel pinches, en jcm800 is daar iets minder goed in. (hij doet dan meer "sqiieeeek" ipv " ieeeee" ) snapje :D
maar ik denk niet dat jij veel pinched, en jcm800 lijkt me verder prima voor jouw muziek !


JCM 800's hebben een onterechte hype gaande op het moment, die dingen waren destijds al bagger niet voor niets warten ze een paar jaar terug voor een paar honderd gulden zelfs niet kwijt te raken....

Ik heb er twee gehad omdat het simpelweg de goedkoopste merk buizenamps waren die je kon kopen tweedehands, nu worden ze enorm gehyped doordat o.a. Zakk Wylde er op speelt en Slayer (bedenk wel dat zeker ZW zijn amps zwaar gemodificeerd zijn en zijn tone op no more tears metaltronix heads zijn)

marshalls hebben nu eenmaal redelijk wat reliability issues, en niet alle 900's zijn slecht ook dat is een beetje een mythe dat hele verhaal met de diode clipping enzo.....900's hebben meer gain dan 800's en sommige klinken inderdaad redelijk belabberd, maar zeker de 900 SL-X modellen zou ik ieder moment boven een 800 verkiezen!

mja, daar zit wel wat in.die dingen zijn nu echt fucking duur ja, das nogal onterecht. ik had mijne vorige jaar nog voor 300.
van de marshalls vind ik de jcm800 wel het best. maar jcm800 is vooral erg punk. voor metal enzo moet je idd met pedaaltjes werken, maar voor gewone punk is het perfect. die SLX is zeker beter voor zwaar werk ja, maar voor punk blijft de jcm800 het best vind ik. en bins speelt punk.....................

Nou ja veel punkgitaristen gebruikten ook een Tubescreamer ofzo voor de 800's, een stock 800 heeft erg weinig gain, de later channelswitching 800's iets meer maar die zijn op een of andere manier weer minder gewild.

Ik vind de nieuwe JCM 2000's ook niet verkeerd....

BramVersteeg
14 juli 2004, 11:52
Als ik jou was zou ik iig geen 5150 kopen. Niet dat die verkeerd zouden zijn maar het komt het totaal geluid vaak niet ten goede als beide gitaristen de zelfde amp hebben. De bovengenoemde merken kunnen denk ik allemaal wel een flinke bak punk aan.

ED BOB
14 juli 2004, 12:07
www.peterverspuij.nl in Rotterdam (voor jouw redelijk in de buurt) heeft ook een paar Engl's staan en relatief goedkoop.

suc6, Ed

skabouter
14 juli 2004, 16:33
achja, punk kan je eigenlijk met iedere amp maken, ook met crappy kut amps. maarja, bins wil gewoon wat beters. ja, een TS-9 voor de 800 is ook erg geil. maar ik moet zeggen dat ie meer dan zat gain heeft als je hem een beetje opentrekt. en hij heeft gewoon erg veel bottom enzo

luister eens naar Rancid en Peter Pan. dat is jcm800 werk, en als dat niet geil klinkt :)

skabouter
14 juli 2004, 21:42
owja, en engls hebben ze veel bij Peter verspuy (r`dam, vlakbij jouw (den haag)). ik zou ze eerst mailen/bellen om te vragen wat ze in huis hebben, maar meestal is dat wel wat.

www.peterverspuy.nl

echo :lol:

pol
15 juli 2004, 16:32
voor punk heeft een standaard jcm800 (1-kanaals) meer dan genoeg gain. Ik heb er zelf een gehad, en die was best wel ok.

treblemaster
15 juli 2004, 18:20
Het is niet de bedoeling om nu een hele discussie over punk te starten, maar het ligt er maar net aan wat voor soort punk je speelt om te weten wat voor versterker je nodig hebt.

Die soundclips van Bin, dat is toch een redelijk moderne, strakke gain. Lijkt me dat je die niet uit elke buizenbak haalt (iig niet uit de mijne ;)). Ik zou iig flink wat verschillende versterkers testen. Iemand kan wel zeggen, de JCM800 is perfect voor punk, maar je moet het geluid wel zelf mooi vinden.

Een andere (goedkope) suggestie: Sovtek Mig versterkers! Ik heb een paar keer hardcore bands gezien met deze versterkers en was zeer onder de indruk. Volgens mij zag er vorige week nog 1 op marktplaats staan.

Negative K3 fan
15 juli 2004, 23:25
andy had toch ook een sovtek iets te koop?

Bins
16 juli 2004, 15:13
Het is niet de bedoeling om nu een hele discussie over punk te starten, maar het ligt er maar net aan wat voor soort punk je speelt om te weten wat voor versterker je nodig hebt.


Inderdaad, van veel "77-puristen" :roll: mogen wij de herrie die wij maken niet eens punk noemen. Meest zinloze discussie ooit.

Ik heb die gast van I-reject weleens op een sovtek mig zien/horen spelen, klonk zeker niet slecht, maar hij had er wel een pedaaltje voor (vergeten welke).

Ik heb touwens gister even de ENGL fireball kunnen testen (op zeer laag volume):
Lead kanaal: WAUW dikke sound!! Ik had gewoon alles op 12.00 gezet (gain ook) en de master stond op 1 geloof ik. Klonk gewoon zo goed als pefect. Heel strak, vrij veel "brute" gain, maar toch heel duidelijk nog (ook bij hogere gain standen). Echt lekker agressief.
Clean kanaal: kon ik helemaal niets mee, maar ik denk dat dit kwam door de crappy pacifica die ze me gegeven hadden, die snaren kletterden ontzettend tegen het fretboard aan. Ik moest nu de gain erg ver terugdraaien om een beetje in de buurt van clean te komen, en dat is zonde van het distortion geluid.

Ik had geen gelegenheid om de andere ENGLs te testen, maar ik ben nu zeker extra benieuwd geworden naar de rest. Van de week maar eens naar die Verspuij -zaak. Als ik met mijn axe een beetje redelijke clean uit die fireball kan toveren, dan is de zaak denk ik al beslist.

Wormaap
16 juli 2004, 15:54
Mijn Fireball blijft aardig lang clean hoor :)
Misschien 't volume op je gitaar wat terugdraaien als't niet lukt?

Bins
16 juli 2004, 16:38
Stel, je hebt de gain op 4 a 5, heb je dan nog steeds redelijk clean?

Wormaap
16 juli 2004, 17:27
Stel, je hebt de gain op 4 a 5, heb je dan nog steeds redelijk clean?
Ik krijg'm pas lekker dirty als ik'm op 3 uur zet... Leuk bluesy geluidje dan btw :)
Op 12 uur is'ie nog fijn clean hier.

The_RockeR13
20 juli 2004, 11:14
Ik wil ook graag engl's testen, wie weet er nog zaken in noord-holland?

The_RockeR13
21 juli 2004, 13:12
iemand?

andy
24 juli 2004, 00:58
andy had toch ook een sovtek iets te koop?

Ikke??? Nope. Ik had een London City te koop. Maar die is inmiddels al verkocht aan een van onze Belgische forum vrienden. Ik heb niks meer in de aanbieding.

Speeddemon
29 juli 2004, 00:05
Fireball is de opvolger van de Savage 60, die ik heb.
Deze overstuurt ook al redelijk snel op t cleane kanaal, maar ik ben wel een mierenneuker qua 'clean clean'. Maar boven de 5 moet je m nie zetten. De clean-gain is ook van invloed op de distortion-gain.
M.a.w.; de versterker kan een 2-kanaals distortion bak zijn, en dan is t lead-kanaal wel heel fuckin' bruut!

Verder, Marshall JCM2000 TSL122 combo vond ik ook erg o.k.
JCM900 idd schelle kutbakken. Worden pas 'te pruimen' met topgitaar, en dan nog zijn er 1001 betere amps. SLX heb ik nog nie getest.
Peavey XXX vond ik ook weinig bijzonders.

Wormaap
29 juli 2004, 02:32
Nu ik mijn Fireball wat langer in gebruik heb moet ik toch mijn eerdere uitspraken over het cleane kanaal wat bijstellen.
Tot gain 12 uur blijft'ie helemaal clean op lagere volumes, maar vanaf 25% hoor je'm bij'n emineur toch al wat opbreken, 't blijft wel 'bruikbaar' clean zeg maar, maar niet echt 'clean' clean, als je snapt wat ik bedoel :P Duidelijk genoeg om onderscheid te maken, maar't blijft niet helemaal schoon :P

Marc Oblivian
29 juli 2004, 12:24
iemand?

bij mij in het oefenhok (als je tenminste een Powerball wilt testen...) :-D