PDA

View Full Version : Rig Lenny Kravitz



sash
13 juli 2004, 20:35
Heeft iemand een website waar de rig van Lenny Kravitz staat beschreven? Pedalen e.d.

Fuhgawz
14 juli 2004, 11:47
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.guitarcenter.com/interview/lkravitz/index.cfm
http://www.vintageguitar.com/artists/details.asp?ID=152

EDIT: Volgens mij wil hij het niet echt kwijt:


What kind of effects do you use onstage?
YouÕd have to ask Alex, my tech. I just tell him what sounds I want and he throws all the stuff together. I never even look at it. But itÕs all in a rack and itÕs mostly stompboxes Š older and newer stuff. IÕll just push buttons on a master controller and tell him what I like. When I used to do my own thing and all the pedals were in front me, I knew exactly what I had. Now I trust Alex to work it out.

Robbert
14 juli 2004, 12:04
Geezzz:


What kind of effects do you use onstage?
YouÕd have to ask Alex, my tech. I just tell him what sounds I want and he throws all the stuff together. I never even look at it. But it's all in a rack and it's mostly stompboxes older and newer stuff. I'll just push buttons on a master controller and tell him what I like. When I used to do my own thing and all the pedals were in front me, I knew exactly what I had. Now I trust Alex to work it out.


Dat verwacht je niet :o

Robbert
14 juli 2004, 12:05
Hehe, net te laat :D

dejohan
14 juli 2004, 14:11
Het gekke bij Kravitz is dat live alles krek hetzelfde klinkt als op cd. Hij is de enige band die ik gezien heb waarbij het live geluid zo hard leek op het CD geluid, je kon met gemak je ogen dichtdoen en denken dat je de stereo hebt opstaan. Het was alleen aan de (geļmproviseerde) jams en solo's dat ik kon horen dat hij niet aan het soundmixen was.

bobdieleman
14 juli 2004, 16:13
nog een teken dat kravitz een saaie lul aan het worden is, live moet je mijns inziens toch echt wat meer brengen...

ieme
14 juli 2004, 16:55
hij gebruikt ook FULLTONE pedalen

The Thumb
14 juli 2004, 17:07
...says Fulltone...

ieme
14 juli 2004, 20:24
hij heeft ze, of ie ze momenteel gebruikt kan ik je niet garanderen!

sash
14 juli 2004, 20:52
nog een teken dat kravitz een saaie lul aan het worden is, live moet je mijns inziens toch echt wat meer brengen...

Mwah... ik weet niet of je z'n dvd gezien hebt. Rocking funk all the way!

sash
14 juli 2004, 23:30
Btw, die links waren best helpful, maar niet echt gedetailleerd.

LordRiffenstein
14 juli 2004, 23:36
Als Kravitz een keertje een paar jaar van de lekkere wijven blijft schrijft hij misschien nog eens een goeie song maar zijn sounds zijn altijd wel top. Ik heb soms het vermoeden dat de goeie sounds van zijn gitarist komen, die Leendert Haaskma van de US :soul: :-D

sash
15 juli 2004, 00:01
Yes volgens mij ook. Craig Ross heeft daar verschrikkelijk veel verstand van, maar vergis je niet, Lenny heeft daar ook behoorlijk verstand van.


Trouwens, wil je NOOIT meer Craig Ross met Leendert Haaksema vergelijken. Leendert Haaksema verbleekt bij Craig Ross.

vinni
15 juli 2004, 00:06
Misschien dat ik kans maak voor DEBIEL te worden iot gemaakt...


(ok, ok....roep maar :-D :-D )

Maar wie in vredesnaam is die Craig Ross?

Moet ik die kennen?

Groet,
Vinni

PeArLjAm
15 juli 2004, 00:15
Misschien dat ik kans maak voor DEBIEL te worden iot gemaakt...


(ok, ok....roep maar :-D :-D )

Maar wie in vredesnaam is die Craig Ross?

Moet ik die kennen?

Groet,
Vinni

Die gast lijkt op iemand van The Jimi Hendrix Experience :D Coole dude trouwens! En hij speelt altijd op de coolste gitaren die er bestaan. Ik stond 2 jaar geleden vooraan bij hun concert op pinkpop en dat was echt SUPERvet!!! Wat een sound, wat een vibe.

Robbert
15 juli 2004, 01:41
Yo, yo, Craig Ross verbleekt gewoon bij Bob Ross

http://www.bobross.ca/bobross.jpg

:D

LordRiffenstein
15 juli 2004, 07:24
Trouwens, wil je NOOIT meer Craig Ross met Leendert Haaksema vergelijken. Leendert Haaksema verbleekt bij Craig Ross.

LOL, gelijk heb je, twas ook maar een grapje en ik wou een keertje die 'soul' icon gebruiken :razz:

ReinoutV
15 juli 2004, 08:45
Alles en iedereen verbleekt bij :soul: Don Ross :).

http://www.hughsroom.com/images/donross.jpg

Ja, hij heeft lang haar dus ook hier is het soul icon gerechtvaardigd :).

Pilitev
15 juli 2004, 18:06
Whaha hebben jullie die nieuwe cd van Kravitz al gehoord, dikke bout cd! Echt waar en overal lees je 'Volgens Kravitz is dit zijn beste cd ooit!', nou het is echt saaie troep man niet te zuinig, ik had me hier zo op verheugd dat er meer nummers zoals are you gonna go my way, fly away, always on the run, etc op stonden. Mooi niet dus, zijn vorige cd 'Lenny' was tien keer beter...

sash
15 juli 2004, 19:07
Whaha hebben jullie die nieuwe cd van Kravitz al gehoord, dikke bout cd! Echt waar en overal lees je 'Volgens Kravitz is dit zijn beste cd ooit!', nou het is echt saaie troep man niet te zuinig, ik had me hier zo op verheugd dat er meer nummers zoals are you gonna go my way, fly away, always on the run, etc op stonden. Mooi niet dus, zijn vorige cd 'Lenny' was tien keer beter...

Jah dat zeker indeed, alhoewel ik sommige nummers wel erg cool vind. Sistamamalover en Baptized vind ik erg vet. Maar indeed, de vorige shit is veel beter.

sash
15 juli 2004, 19:29
CRAIG ROSS!

http://www.alwaysontherun.net/craig/pic2.jpg


Ik bedoel, dan ben je gewoon cool. Check z'n strap, z'n shirt, z'n ringen.

COOL

The Thumb
15 juli 2004, 19:40
z´n haar...

sash
15 juli 2004, 19:43
Ook cool :)

The Thumb
15 juli 2004, 19:46
die drumster (is er geloof ik nu niet meer bij ) moest toch verplicht een pruik dragen om ´in het plaatje´ te passen?

by the way inderdaad een zeer goede gitarist, ik ben met lenny afgehaakt bij die are you gonna go my way cd (jaren terug), maar daar staat inderdaad niet misselijk gitaarwerk op

sash
15 juli 2004, 20:26
die drumster (is er geloof ik nu niet meer bij ) moest toch verplicht een pruik dragen om ´in het plaatje´ te passen?

by the way inderdaad een zeer goede gitarist, ik ben met lenny afgehaakt bij die are you gonna go my way cd (jaren terug), maar daar staat inderdaad niet misselijk gitaarwerk op

Cindy Blackman of Blackwell geloof ik. Nu indeed niet meer bij. Was niet verplicht trouwens, wilde ze zelf :)

Mitch
15 juli 2004, 21:14
Craigs solo op Sister is naar mijn idee toch echt één van de lekkerste van de laatste tien jaar.
Ik had alleen niet verwacht dat -ie zo lang bij Kravitz zou blijven eerlijk gezegd.

Pilitev
16 juli 2004, 00:12
Ik vind die 2 minuten durende solo aan het eind van Believe vet mooi, die kan ik zo 10 keer achter elkaar luisteren :-D

Negative K3 fan
16 juli 2004, 13:37
ik niet, believe is een kutnummer.

Stitch
16 juli 2004, 15:44
He sash! Zit je nu in je kravitz adoratie fase!? Bedoel eh...overstappen naar gibson....vragen stellen over kravitz zn rack, heel beangstigend allemaal. Maareh niks mis mee hoor, goeie artiest.

sash
16 juli 2004, 23:16
Jah Kravitz is een van m'n helden geworden, maar niet alleen door hem wil ik een LP, V of Firebird. Mede verantwoordelijk zijn ook Led Zep, Free, vroege Clapton etc. :D

Pilitev
18 juli 2004, 00:06
Woensdag 21 juli, 24:00 - 01:00, Lenny unplugged op MTV 8-)

sash
19 juli 2004, 00:15
OEH VET!!! Kijken! :D

robzilla
19 juli 2004, 00:21
Goed optreden was dat inderdaad! Ik heb vandaag ook Lenny weer herondekt, Rock and Roll is dead blijft toch wel meesterlijk.

wimmeltje
17 augustus 2004, 08:22
Ik heb gister maar de DVD aangeschaft en vind Lenny idd erg vet. Ben nooit zo lenny geweest maar nu toch wel. Lekkere sound heeft hij trouwens. Ik zag dat hij een vox backline heeft, maar speelt hij daar nu ook echt op? Aan het geluid te horen is het meer iets van Fuzz met fender of marshall. anyway. Lekkere sound en die Graig Ross met zijn :soul: . Die is echt wel gaaf. Trouwens hebben ze ook allemaal erg mooie vintage instrumenten als je het mij vraagt. Iets om te onthouden iig.