PDA

View Full Version : Welke cover vind je mooier dan het orgineel?



Toffe gozer
13 juli 2004, 20:33
Vaak is een cover een slecht aftreksel van het orginele nummer , maar af en toe hoor je een cover waarbij je denkt "he die uitvoering is eigenlijk leuker dan het orgineel", welke nummers zijn dat volgens jullie?

Voor mij zijn het o.a "wiskey in the jar-Thin Lizzy gecoverd door Metallica en "you're really got me -The Kinks gecoverd door Van Halen

The Mule
13 juli 2004, 21:22
Tori Amos - Smells Like Teen Spirit
Iced Earth - Hallowed Be Thy Name
:amp:

THW
13 juli 2004, 21:44
Tori Amos - Smells Like Teen Spirit
Iced Earth - Hallowed Be Thy Name
:amp:
Grrrrrr Iron Maiden doet Hallowed Be Thy Name veeeeeeeeeeeeeel beter
Hoewel je dan wel weer gelijk heb over Tori Amos

Orangensaft
14 juli 2004, 00:01
Don't You van de Simple Minds door Life of Agony...erg fijn

Thom TK
14 juli 2004, 00:44
Iced Earth - Hallowed Be Thy Name
:amp:

:evil:

Thom TK
14 juli 2004, 00:46
Oh ja, Over the hills and far away, van Gary Moore (gecovered door Nightwish).

schaap
14 juli 2004, 02:34
Fade To Black - Sonata Arctica :oops:

sandman4justice
14 juli 2004, 10:50
Knockin' on heavens door-Guns 'n roses, origineel van bob dylan.

skanky
14 juli 2004, 11:14
Feeling Good - Muse (Nina Simone)
The way young lovers do - Jeff Buckley (Van Morrison)
Stripped - Rammstein (Depeche Mode)

Wickeh
14 juli 2004, 11:22
Me first and the Gimme Gimmies - I Believe I Can Fly

Die is zooo lollig :D.

Set Wenker
14 juli 2004, 11:40
Oh ja, Over the hills and far away, van Gary Moore (gecovered door Nightwish).

Die is volgens mij niet van Gary Moore, maar van Led Zeppelin. Of het moet een ander nummer met dezelfde titel zijn, maar dat lijkt me sterk.
Okay mijn spreekwoordelijke duit in het zakje. 1 van de beste covers ooit:
All allong the Watchtower - Jimi Hendrix. (Origineel Bob Dylan)

Fuhgawz
14 juli 2004, 11:59
Knockin' on heavens door-Guns 'n roses, origineel van bob dylan.

BARBAAR!! :evil:

@ Wickeh: Me First & the Gimme Gimmes zijn cool :-D

Kjiratsiekoedel
14 juli 2004, 12:18
Knockin' on heavens door-Guns 'n roses, origineel van bob dylan.

die wilde ik al zeggen, bob dylan is namelijk bijzonder saai

all your love - gary moore (orgineel volgens mij 'john mayall & the bluesbreakers')

the joshua tree
14 juli 2004, 12:30
Voor mij zijn het o.a "wiskey in the jar-Thin Lizzy gecoverd door Metallica en "you're really got me -The Kinks gecoverd door Van Halen

Man, Thin Lizzy's versie is al een fukking cover! Het is door denk ik wel 100 klojo's gecoverd, want het is zo'n oud Iers traditional. Thin Lizzy's versie is wel verreweg de beste, ik vind die van metallica er niks aan toevoegen, ze maken m alleen maar gruiziger en minder puur.

MightyMike
14 juli 2004, 12:58
"Diamonds and rust" - Judas Priest

Veeeeeeeeel beter dan het slappe folk-origineel van Joan Baez

Fuhgawz
14 juli 2004, 14:50
Ik weet dat er hier niet veel Nirvana fans zijn, maar je kunt niet ontkennen dat hun versie van "Where did you sleep last night" beter is dan Ledbelly's origineel.
EDIT: Nog een paar: Marilyn Manson's cover van "Tainted Love" is beter dan het origineel van Soft Cell en de Pixies cover van "Head On" is ook beter dan het origineel van the Jesus & Mary Chain.
Op het album "Ultraglide In Black" van the Dirtbombs staan ook een aantal hele vette covers, en laten we Beatallica niet vergeten ;)

the joshua tree
14 juli 2004, 15:32
Ik weet dat er hier niet veel Nirvana fans zijn, maar je kunt niet ontkennen dat hun versie van "Where did you sleep last night" beter is dan Ledbelly's origineel.
EDIT: Nog een paar: Marilyn Manson's cover van "Tainted Love" is beter dan het origineel van Soft Cell en de Pixies cover van "Head On" is ook beter dan het origineel van the Jesus & Mary Chain.
Op het album "Ultraglide In Black" van the Dirtbombs staan ook een aantal hele vette covers, en laten we Beatallica niet vergeten ;)

Ik vind de versie van Nirvana - The man who sold the world ook beter dan het origineel btw

Neals
14 juli 2004, 17:44
De Tainted Love versie van The Living End is heel wat vetter dan het orgineel van Soft Cell.

treblemaster
14 juli 2004, 18:00
Zoals al eerder genoemd:

Jimi hendrix - All along the watchtower
Marilyn Manson - Tainted Love

Verder:
Limb Bizkit - Faith (George Michael)
Save Ferris - Come on Eileen (dexy's midnight runners)
Blondie - Hanging on the telephone (weet niet meer hoe de band heet van het origineel)
The Pagans - eighteen (Alice Cooper)

Me First & the Gimme Gimmes hebben idd erg coole punk covers :)

flippodestroyer
14 juli 2004, 20:16
Motörhead - Enter Sandman (metallica)
Driller Killer - Ghettoblaster (impaled nazarene)
Gorefest - Autobahn (kraftwerk)
Impaled Nazarene - Conned Thru Life (extreme noise terror)
Sepultura - Drug Me (dead kennedys)

Jollert
14 juli 2004, 20:33
QOTSA - Give The Mule what it wants
De eerder genoemde nirvana nummers

en natuurlijk Jim met Under The Bridge :-D

BlackSun
14 juli 2004, 20:33
Tainted Love - bad religion is NOG beter :D

enne, hallowed be thy name - cradle of filth vinnik stukken beter dan maiden versie.

Les Paul
14 juli 2004, 22:07
Stevie Ray Vaughan: Little Wing (Hendrix)
Point Blank: Highway star (Deep Purple)
Zappa: Stairway to heaven (Led Zeppelin)

THW
14 juli 2004, 22:13
enne, hallowed be thy name - cradle of filth vinnik stukken beter dan maiden versie.
ik denk dat ik jullie mensen die zwaar verneukte Hallowed Be They Name's luisteren maar ff ga negeren :-?

treblemaster
14 juli 2004, 23:21
Tainted Love - bad religion is NOG beter

Weet je dat zeker?! :o IK ken die uitvoering namelijk niet. Ik weet alleen dat The living End en Me first en the Gimme Gimme's "tainted love" hebben gecovered (qua punk bands dan). Maar Bad Religion?!

pimmetje
15 juli 2004, 00:49
Beter weet ik niet... maar ik ben altijd wel gecharmeerd van de pogingen van bijvoorbeeld Hayseed Dixie en Mambo Kurt. Die laatste live gezien... echt briljant die man.

Darkwing
15 juli 2004, 02:01
Skik - Vamos a la playa :D

zenabi
15 juli 2004, 07:35
heideroosjes - wannabe (Spice girls) :razz:

MightyMike
15 juli 2004, 10:54
Limb Bizkit - Faith (George Michael)


Waahahahahahahahaha :seriousf: (snif)


maar ik ben altijd wel gecharmeerd van de pogingen van bijvoorbeeld Hayseed Dixie

Gecharmeerd is echt wel het woord. Vooral die cover van "Fat bottom girls" is super.

Lahoeda
15 juli 2004, 12:02
Refused - Bullet (The Misfits)
Shutdown - Don't forget the Struggle (Warzone)
Slayer - Guilty of being White (Minor Threat)
Right Direction - I wanna be somebody (W.A.S.P.)

Fuhgawz
15 juli 2004, 12:20
heideroosjes - wannabe (Spice girls) :razz:
Inderdaad! En "Liever Dan Lief" is ook goeie! :wink:
En heeft iedereen hier de country/bluegrass cover Snoop Dogg's "Gin and Juice" gehoord van the Gourds? :)

Guinness
15 juli 2004, 13:07
Hey Joe, van J. Hendrix

skanky
15 juli 2004, 14:51
Hey Joe, van J. Hendrix

wie?? :wink:

Ronald
15 juli 2004, 15:03
Oh ja, Over the hills and far away, van Gary Moore (gecovered door Nightwish).

Die is volgens mij niet van Gary Moore, maar van Led Zeppelin. Of het moet een ander nummer met dezelfde titel zijn, maar dat lijkt me sterk.
Okay mijn spreekwoordelijke duit in het zakje. 1 van de beste covers ooit:
All allong the Watchtower - Jimi Hendrix. (Origineel Bob Dylan)


die van led zeppelin is een totaal ander nummer


ow en btw zelf vind ik metro van system of a down een hele goeie cover ( orgineel was van berlin , 3 wijven en een keyboard of iets in die richting)

The wall of dolls
15 juli 2004, 18:39
Red Hot Chilipeppers - Search and Destroy (The Stooges) :o
The Who - Young man Blues (een of andere jazzknakker van wie ik de naam niet weet :oops: )
Golden Earring - Eight miles high (the byrds) het "covergedeelte" is kutter, maar de zelfbedachte 16 minuten daar tussen en de 45 minuten durende improvisatie live zijn toch wel rock 'n roll optima forma

Fuhgawz
16 juli 2004, 11:56
Red Hot Chilipeppers - Search and Destroy (The Stooges) :o

:o AAAARRRRRGGGGHHH!!!! :evil: :evil: :evil: FURY FURY FURY!!! Hoe kun je nou weer zoiets zeggen!? Heb je het origineel uberhaupt wel gehoord? Dat volle rauwe geweld van the Stooges PWNT dat iele geluid van the Red Hot Chili Peppers cover!

MightyMike
16 juli 2004, 12:00
Ik moet Fuhgawz gelijk geven... De Peppers-versie is niet slecht, maar kan niet tippen aan het origineel.

We kunnen misschien de vraag omdraaien... Wat is de slechtste cover ooit? :lol:

FNaRK
16 juli 2004, 12:21
iemand wel eens naar Beatallica geluisterd ?

een stel mafkezen die Beatles-nummers op een Metallica manier spelen: G E N I A A L !!!!!

http://www.beatallica.com/

Fluffy
16 juli 2004, 12:28
ataris - boys of summer, geen idee van wie het orgineel is maar ze 0wnen heeft echt flim

The wall of dolls
16 juli 2004, 12:28
Red Hot Chilipeppers - Search and Destroy (The Stooges) :o

:o AAAARRRRRGGGGHHH!!!! :evil: :evil: :evil: FURY FURY FURY!!! Hoe kun je nou weer zoiets zeggen!? Heb je het origineel uberhaupt wel gehoord? Dat volle rauwe geweld van the Stooges PWNT dat iele geluid van the Red Hot Chili Peppers cover!

Ik doel meer op de live versie van Off The Map, die vind ik toch wat beter dan de studiocover en dan met name op de briljante improvisatie na het nummer. En met dat iele geluid valt het ook wel mee hoor, we praten hier niet over Dreamtheater maar over The Red Hot Chilipeppers :D. Nee ik vind vaak dat Iggy Pop vreselijk goed kan zingen, behalve in dit nummer. maar ik vind Anthony Kiedis zo lekker zingen in die live versie, terwijl Iggy Pop eigenlijk gewoon 3000 keer beter is

The wall of dolls
16 juli 2004, 12:29
iemand wel eens naar Beatallica geluisterd ?

een stel mafkezen die Beatles-nummers op een Metallica manier spelen: G E N I A A L !!!!!

http://www.beatallica.com/

Gaap... zo ontstaat dus metal ja. Alle inhoud verwaarlozen en alleen op het buitenkantje letten

bat
16 juli 2004, 12:29
Metallica - Am I Evil (origineel van Diamond Head)

Het origineel is eigenlijk best hilarisch (orgeltje, anyone?)

Overigens: tainted Love was in de versie van Soft Cell voorzover ik weet al een cover.

MightyMike
16 juli 2004, 12:46
Gaap... zo ontstaat dus metal ja. Alle inhoud verwaarlozen en alleen op het buitenkantje letten

Een héél diepzinnige opmerking :roll: :roll: :roll:

Beatallica is trouwens wel grappig, maar geniaal zou ik ze nu ook weer niet noemen...

Fuhgawz
16 juli 2004, 13:22
Red Hot Chilipeppers - Search and Destroy (The Stooges) :o

:o AAAARRRRRGGGGHHH!!!! :evil: :evil: :evil: FURY FURY FURY!!! Hoe kun je nou weer zoiets zeggen!? Heb je het origineel uberhaupt wel gehoord? Dat volle rauwe geweld van the Stooges PWNT dat iele geluid van the Red Hot Chili Peppers cover!

Ik doel meer op de live versie van Off The Map, die vind ik toch wat beter dan de studiocover en dan met name op de briljante improvisatie na het nummer. En met dat iele geluid valt het ook wel mee hoor, we praten hier niet over Dreamtheater maar over The Red Hot Chilipeppers :D. Nee ik vind vaak dat Iggy Pop vreselijk goed kan zingen, behalve in dit nummer. maar ik vind Anthony Kiedis zo lekker zingen in die live versie, terwijl Iggy Pop eigenlijk gewoon 3000 keer beter is
De live versie heb ik nog niet gehoord, maar ik ga hem gelijk downloaden! :D

the joshua tree
16 juli 2004, 13:45
ataris - boys of summer, geen idee van wie het orgineel is maar ze 0wnen heeft echt flim'

Don Henly

FNaRK
16 juli 2004, 13:51
iemand wel eens naar Beatallica geluisterd ?

een stel mafkezen die Beatles-nummers op een Metallica manier spelen: G E N I A A L !!!!!

http://www.beatallica.com/

Gaap... zo ontstaat dus metal ja. Alle inhoud verwaarlozen en alleen op het buitenkantje letten

als je nu eens uitlegd wat je bedoeld ....

RS-Rik
16 juli 2004, 17:40
Anthrax - Remember Tomorrow

Iron Maiden - The Zoo

gershwin5150
16 juli 2004, 20:58
Ik vond de versie van Gimme Gimme Gimme (origineel van ABBA) van Malmsteen wel heel erg koel :wink:
Echt gave rockversie hebben ze ervan gemaakt :cool:

Thom TK
16 juli 2004, 21:03
Ik vond de versie van Gimme Gimme Gimme (origineel van ABBA) van Malmsteen wel heel erg koel :wink:
Echt gave rockversie hebben ze ervan gemaakt :cool:

Is ook een gothic versie van, van Beseech.
LOL

The wall of dolls
17 juli 2004, 14:59
Gaap... zo ontstaat dus metal ja. Alle inhoud verwaarlozen en alleen op het buitenkantje letten

Een héél diepzinnige opmerking :roll: :roll: :roll:

Beatallica is trouwens wel grappig, maar geniaal zou ik ze nu ook weer niet noemen...

:D even de grenzen hier testen, ik vond de opmerking waar dit een reactie op was nou ook niet echt diepzinnig :lol:

RRRobin
17 juli 2004, 15:05
iemand wel eens naar Beatallica geluisterd ?

een stel mafkezen die Beatles-nummers op een Metallica manier spelen: G E N I A A L !!!!!

http://www.beatallica.com/

hahah dies idd vet :D kende t al een tijdje :D

'blackened in the USSR' :lol:

THW
18 juli 2004, 14:15
Weird al - eat it (micheal jackson)

Guinness
18 juli 2004, 23:35
Hey Joe, van J. Hendrix

wie?? :wink:

James Marshall Hendricks

27-11-1942 - 18-09-1970

skanky
19 juli 2004, 17:13
Hey Joe, van J. Hendrix

wie?? :wink:

James Marshall Hendricks

27-11-1942 - 18-09-1970

nooit van gehoord........... :lol:

RRRobin
19 juli 2004, 18:44
Hey Joe, van J. Hendrix

wie?? :wink:

James Marshall Hendricks

27-11-1942 - 18-09-1970

nooit van gehoord........... :lol:

pianist :cool:

hoofd
19 juli 2004, 20:46
Hurt door Johnny Cash (origineel Nine Inch Nails)

Blijepanda
20 juli 2004, 12:44
Knockin' on heavens door-Guns 'n roses, origineel van bob dylan.

die wilde ik al zeggen, bob dylan is namelijk bijzonder saai

all your love - gary moore (orgineel volgens mij 'john mayall & the bluesbreakers')

Het origineel van All your love is niet van John Mayall & the bluesbreakers, maar van Otis Rush. En volgens mij is tainted love ook niet oorspronkelijk van soft cell.

The wall of dolls
20 juli 2004, 20:06
die wilde ik al zeggen, bob dylan is namelijk bijzonder saai



:o je spoort niet

Bluesbreaker
20 juli 2004, 21:23
die wilde ik al zeggen, bob dylan is namelijk bijzonder saai



:o je spoort niet

+1

IndiepoprockJesse
21 juli 2004, 18:55
aaah, coveren is zo nep, vooral als het een nummer zwaar verneukt, wat helaas maar al te vaak gebeurd, mensen, cover nou gewoon niet, want je irriteerd veel mensen die gewoon veel liever naar originele muziek willen luisteren..

hey joe het origineel van TIM ROSE (ja die mag ook wel eens bekend zijn) is gewoon veel beter, ook omdat hij het nummer heeft geschreven en jimi hendrix gewoon elke noot en drum dingetje uit dat nummer heeft overgenomen..

Jesse//

Sir Peckerkäse
22 juli 2004, 21:38
behind blue eyes van the who is 10x beter dan die cover door limp bizkut, bij die cover komt het snelle stuk aan het eind nieteens voor en dat stuk is juist zo gaaf :???:

Ronald
31 juli 2004, 17:53
turn the page van metallica , kweet zo nie meer uit het hoofd van wie het orgineel was.

ozzy
31 juli 2004, 18:01
Knockin at heaven's door - Guns n Roses
Love hurts - Nazareth
Het kleine cafe aan de haven - Meadow

Fuhgawz
31 juli 2004, 19:28
Knockin at heaven's door - Guns n Roses


:roll:


En NEE!! Bob Dylan pwnt Guns n Roses! :evil:

GuitarMaster
31 juli 2004, 19:44
opeth - remember tomorrow (iron maiden)

ozzy
31 juli 2004, 20:02
Knockin at heaven's door - Guns n Roses


:roll:


En NEE!! Bob Dylan pwnt Guns n Roses! :evil:

pwnt :???:

ozzy
31 juli 2004, 20:05
Candy's going bad - The Godz

Bluesbreaker
31 juli 2004, 20:23
Knockin at heaven's door - Guns n Roses


:roll:


En NEE!! Bob Dylan pwnt Guns n Roses! :evil:

pwnt :???:

ik denk dat er ook even een faq gemaakt moet worden over pwnen :D

lucifer
1 augustus 2004, 00:41
All Along the Watchtower (orig. Bob Dylan)vind ik veel beter door Jimi Hendrix gedaan. En When I Paint My Masterpiece (orig. ook van Bob Dylan) vind ik door The Band ook mooier dan het origineel eigenlijk.

The Mule
1 augustus 2004, 09:27
turn the page van metallica , kweet zo nie meer uit het hoofd van wie het orgineel was.

Bob Seger & The Silver Bullet Band

(ken je het origineel wel dan, ik niet namelijk, maar ik durf te wedden dat het er wel eens heel dicht bij in de buurt kunnen zitten, net zoals al die covers van de Garage Days plaat weinig originele invalshoeken hadden, was vooral een tributeplaat afgaand op de nummers die ik wel ken)

hendri
2 augustus 2004, 15:32
Heideroosjes - Marmor stein und eisenbricht
Territorial Pissings (Nirvana. Speelde ze in Luttenberg...wat woest!!!)

Jovink & V.B - Warrstein (Rammstein cover, echt geniaal)

robzilla
2 augustus 2004, 16:02
Cave In - Dazed And Confused

ozzy
2 augustus 2004, 16:06
Iron fist - Mean Machine :razz:

Pegasus
2 augustus 2004, 22:47
aaah, coveren is zo nep, vooral als het een nummer zwaar verneukt, wat helaas maar al te vaak gebeurd, mensen, cover nou gewoon niet, want je irriteerd veel mensen die gewoon veel liever naar originele muziek willen luisteren..

hey joe het origineel van TIM ROSE (ja die mag ook wel eens bekend zijn) is gewoon veel beter, ook omdat hij het nummer heeft geschreven en jimi hendrix gewoon elke noot en drum dingetje uit dat nummer heeft overgenomen..

Jesse//

Het origineel van "Hey Joe" is niet van Tim Rose. Het nummer is als eerste uitgebracht door The Leaves. Vervolges maakte Tim Rose er een eigen bewerking van. Deze versie werd vervolgens "opgepikt" door J.Hendrix.
Het nummer is hoogst waarschijnlijk geschreven door Billy Roberts, hoewel dit niet voor de volle 100% vaststaat.
Er is aan dit nummer een website (http://www.heyjoe.org/) gewijd.

Bluesbreaker
3 augustus 2004, 17:02
aaah, coveren is zo nep, vooral als het een nummer zwaar verneukt, wat helaas maar al te vaak gebeurd, mensen, cover nou gewoon niet, want je irriteerd veel mensen die gewoon veel liever naar originele muziek willen luisteren..

hey joe het origineel van TIM ROSE (ja die mag ook wel eens bekend zijn) is gewoon veel beter, ook omdat hij het nummer heeft geschreven en jimi hendrix gewoon elke noot en drum dingetje uit dat nummer heeft overgenomen..

Jesse//

Coveren is niet nep, wat voor muziek luister jij man, bijna elke band speelt wel eens een cover. Blues bestaat zelfs voor een groot deel uit covers.

Therulingmaster
8 augustus 2004, 23:02
Six Feet Under - TNT ( AC\DC )
Grip Inc. - Paint it black (rolling stones)

DREAMMACHINE
10 augustus 2004, 18:37
.. was deze er al bij: led zeppelins no quarter door tool... de moeite! hoewel ledzep tja.. untouchable is zeg maar... ( zegt iemand die 4 weken ergens in frankrijk alleen maar ledzep heeft zitten spelen op zn vakantiegitaartje.. (( marskramer E20! hehe!)) .. )

Bigfoot414
10 augustus 2004, 20:01
Johnny Cash heeft ook ooit eens Rusty Cage van Soundgarden gecovered. Ik zeg niet dat het beter is, maar tis wel een mooie versie.

Thom TK
10 augustus 2004, 23:45
Incubbus Sukubbus - Paint it black.
Vind ik mooier dan het origineel iig.

Therulingmaster
13 augustus 2004, 00:04
Six Feet Under - Piranha (origineel ????)
Sepultura - mongoloid (origieneel ???)
Disturbed - Shout (tering hoe heet dat bandje ook alweer :-D )
NOFX - Summer of 69

Fuhgawz
13 augustus 2004, 10:30
Jimi Hendrix - Killing Floor, origineel van Howlin' Wolf.

Buurman
20 augustus 2004, 03:14
You really got me
You're no good
Where have all the good times gone
(Oh) Pretty woman
California girls

Hé grappig, allemaal Van Halen/Roth. :D

ieme
30 september 2004, 14:12
britneys nummer BABY ONE MORE TIME maar dan gecoverd door INTWINE!

Mithrandir
30 september 2004, 14:27
door Travis bedoel je

ieme
30 september 2004, 14:29
door Travis bedoel je
ik niet....

telecastermaster
4 oktober 2004, 16:45
Smells like teen spirit - Tori Amos (Nirvana cover)
All along the watchtower - Jimi Hendrix (Dylan cover)
Get rhythm - Ry Cooder (Johhny Cash cover)
Hey Joe - Willy DeVille (traditional)

Alain
6 oktober 2004, 10:26
Six Feet Under - Piranha (origineel ????)
Exodus?


Disturbed - Shout (tering hoe heet dat bandje ook alweer :-D ) Tears for fears

AlterEgo
9 oktober 2004, 15:39
Burn in Hell - origineel van Twisted Sister, nu door Dimmu Borgir
Fade To Black - origineel van Metallica, nu door Sonata Arctica
One - origineel van Metallica, nu door Crematory

The Flying Dutchman
9 oktober 2004, 18:29
Jimi Hendrix - American woman (ergens ooit eens gevonden via het www)

Embryoyo
9 oktober 2004, 18:55
Gronibard - Oh Les Champions! (Johnny Haliday cover)
Rompeprop - Anal Sushi (GUT cover)

Soul Grinder
9 oktober 2004, 19:58
Jimi Hendrix - Killing Floor, origineel van Howlin' Wolf.
Die is idd zeer de moeite waard.

Akira
12 oktober 2004, 10:10
Easy - Faith no More (origineel door the commodores?)

Overigens, ik vind die van Faith no More niet per se beter, ik vind ze allebei wel goed.

The Mule
12 oktober 2004, 10:49
1 van m'n favoriete albums is 'Animals' van Pink Floyd (zie ook m'n onderschrift) maar toen ik de integrale live versie hoorde door Colonel Claypool's Fearless Flying Frog Brigade... (echt werelds!)

Mithrandir
12 oktober 2004, 10:51
oeh....Animals.....fantastisch album, denk dat ik hem zo maar eens ga luisteren. De cover waar jij het over hebt ken ik dan weer niet, ga ik eens opzoeken.

Sliver
12 oktober 2004, 12:06
Nirvana met covers van Lake of Fire (Meat Puppets), Where did you sleep last night (Leadbelly), Man who sold the world (Bowie), SRV - Little Wing (Hendrix), Johnny Cash - Personal Jesus (Depeche Mode), enz, enz. 8-)

The Mule
12 oktober 2004, 14:34
oeh....Animals.....fantastisch album, denk dat ik hem zo maar eens ga luisteren. De cover waar jij het over hebt ken ik dan weer niet, ga ik eens opzoeken.

CCFFFB is 1 van de soloprojecten van Les Claypool 8-) van Primus. Heeft op een gegeven moment twee live albums uitgebracht, Set 1 en Set 2. Set 1 is een prachtige wilde jamplaat en Set 2 is wat ingetogener en bevat dus de integrale live uitvoering van het Animals album.

Bigfoot414
12 oktober 2004, 16:40
Sweet Child O'Mine van Sheryl Crow. Zit em net te luisteren. Erg mooie uitvoering...

Hempo
12 oktober 2004, 17:15
Higher ground van rhcp, orgineel stevie Wonder

Hempo
12 oktober 2004, 17:16
All along the watchtower van Hendrix is beter dan bob dylan.
van hem is het orgineel.

RaptureGirl
13 oktober 2004, 12:09
All along the watchtower van Hendrix is beter dan bob dylan.
van hem is het orgineel.

Maar ook totaal niet te vergelijken als je naar de achtergrond van de muzikant kijkt.

vester86
19 oktober 2004, 17:33
Sonata Arctica - Fade To Black

Me First & The Gimme Gimmes - country Roads
Me First & The Gimme Gimmes - Mandy
Me First & The Gimme Gimmes - Isn't She Lovely

(da heb je met een band die bijna alleen maar andere bands coverd, en nog leuk ook)

Stratman70
23 oktober 2004, 19:18
Diamonds & Rust door Blackmore's Night (origineel van Joan Beaz). Ook veel beter dat de uitvoering van Priest.
Wish You Were Here door Blackmore's Night, origineel van de Rednex.
Still I'm Sad van de yardbirds gecoverd door Rainbow: van het origineel blijft niks meer heel.

angry_gumdrop
24 oktober 2004, 00:01
eagles of death metal - stuck in the "metal" with you

rvdh
31 oktober 2004, 11:57
Sweet Dreams - Eurythmics
Sweet Dreams - Marilyn Manson is fantastisch

bloodboiler
2 november 2004, 13:30
[quote="Therulingmaster"]Six Feet Under - Piranha (origineel ????)
Sepultura - mongoloid (origieneel ???)

Piranha is origineel van Exodus
Mongoloid is geloof ik origineel van Devo is ook gecovered door Demolition Hammer en door Demented are go

Luca P
25 november 2004, 16:44
She's not there - Santana. Dat is dan ook het enige Santana nummer dat ik goed vind.
Okee, "Hold on" ook.

Aca Ilic
25 november 2004, 19:36
Knockin' on heavens door-Guns 'n roses, origineel van bob dylan.

die wilde ik al zeggen, bob dylan is namelijk bijzonder saai

all your love - gary moore (orgineel volgens mij 'john mayall & the bluesbreakers')


Origineel is van Otis Rush :wink:

Blijepanda
25 november 2004, 19:48
Knockin' on heavens door-Guns 'n roses, origineel van bob dylan.

die wilde ik al zeggen, bob dylan is namelijk bijzonder saai

all your love - gary moore (orgineel volgens mij 'john mayall & the bluesbreakers')


Origineel is van Otis Rush :wink:




Knockin' on heavens door-Guns 'n roses, origineel van bob dylan.

die wilde ik al zeggen, bob dylan is namelijk bijzonder saai

all your love - gary moore (orgineel volgens mij 'john mayall & the bluesbreakers')

Het origineel van All your love is niet van John Mayall & the bluesbreakers, maar van Otis Rush.

:wink:

Bluesbreaker
25 november 2004, 19:57
Knockin' on heavens door-Guns 'n roses, origineel van bob dylan.

die wilde ik al zeggen, bob dylan is namelijk bijzonder saai

all your love - gary moore (orgineel volgens mij 'john mayall & the bluesbreakers')


Het origineel van all your love is van Otis Rush

Blijepanda
25 november 2004, 20:28
:-D

funlovinme
28 november 2004, 14:26
Fun Lovin' Criminals - Crazy Train (Ozzy Osbourne of Black Sabbath, whatever)

Reel Big Fish
28 november 2004, 20:16
Reel Big Fish - Kiss Me Deadly vind ik toch wel übere cover! :)
Mad Caddies - S.O.S is ook wel netjes


.... :-D

Aca Ilic
29 november 2004, 19:53
"Stuck in the middle with you" versie van Jeff Healey ( origineel van Stealers Wheel)

greenthings
Alex

Psycho-Maggot
1 december 2004, 16:38
System of a Down - Snowblind

Dirk_Wildenborg
6 december 2004, 20:37
Dave Matthews Band - All Along The Watchtower (live) Echt ongelooflijk goede versie vind ik.
En
Coldplay - Hunting High And Low (ook live); ontzettend mooi akkoordenschema en ook veel beter gebracht dan door die a-ha ventjes :)

JeroenZ
6 december 2004, 20:53
Ik vind little wing van jimi hendrix een geweldig nr, en heeft het beste intro dat ooit geschreven is. Maar de versie van Stevie Ray Vaughan bezorgt me keer op keer kippevel, zeker in combinatie met de video ervan.

PunkPanic
12 december 2004, 18:40
Nou ik vind een aantal Metallica nummers van Garage Inc ook wel lekker gecoverd.

De Queen cover van Stone Cold Crazy, Whiskey, So What en de Medley van Mercyful Fate.

SiNiSTRaL
12 december 2004, 19:25
je vergeet turn the page ;)
daar vind ik t origineel ook weinig van aan, de metallica versie vind ik wel cool :)

Embryoyo
12 december 2004, 20:51
Gronibard - Oh Les Champions! (Johnny Haliday cover)

dejohan
13 december 2004, 17:43
Sweet Child O'mine van Sherryl Crow vind ik stukken beter dan het origineel van Guns'n'Roses.

ozzy
13 december 2004, 18:44
Sweet Child O'mine van Sherryl Crow vind ik stukken beter dan het origineel van Guns'n'Roses. .

:o BARBAAR :wink:

dejohan
13 december 2004, 19:35
Sweet Child O'mine van Sherryl Crow vind ik stukken beter dan het origineel van Guns'n'Roses. .

:o BARBAAR :wink:

Tja, ik hoor liever een zwoele vrouwenstem dan een omhooggevallen castraat.

ozzy
13 december 2004, 20:12
Sweet Child O'mine van Sherryl Crow vind ik stukken beter dan het origineel van Guns'n'Roses. .

:o BARBAAR :wink:

Tja, ik hoor liever een zwoele vrouwenstem dan een omhooggevallen castraat.

Zal best, maar die cover van Sherryl vind ik vreselijk. Ligt niet aan Sherryl, maar er zijn nummers waar je gewoon van af blijft.
Sweet child of mine is dus zo'n nummer.

PunkPanic
14 december 2004, 15:38
Ja dat is zo, turn the page is ook een vet nummer, maar er staan zoveel coole nummers op de cd. De cover van Korn van Pink Floyd's another brick in the wall is ook wel vet, net als word up. Wat te denken van de cover van Megadeth van Paranoid, klinkt vele malen beter omdat ie sneller wordt gespeeld. 8-)

treblemaster
16 december 2004, 19:34
net of sneller altijd beter is ;)

Paranoid is zo'n nummer waar je ook van af moet blijven :evil: beter wordt ie toch niet.

PunkPanic
19 december 2004, 22:07
Nou sneller is niet altijd beter, maar ik vind het nummer van black sabbath echt niet een van de snelste. En Megadeth heeft het nummer gecovered voor een tribute album.

Mithrandir
19 december 2004, 22:53
Wat lees ik? Korn die Pink Floyd covert? The horror!! Dat moet ik gewoon eens luisteren, maar ik kan met niet voorstellen dat dat echt beter is dan het origineel.

Davidian
20 december 2004, 21:57
de cover van raining blood door vader

de snelheid... :o

Das Schaap
20 december 2004, 22:55
Het dubbel-base stuk tijdens de 2e riff is dan vet man. 8-)
Dus na het intro :amp:

Embryoyo
21 december 2004, 14:13
The Berzerker - Corporal Jigsore Quandry (Carcass cover)

PunkPanic
21 december 2004, 16:36
Ik heb ook niet gezegd dat de cover van Korn beter is dan het nummer van Pink Floyd, maar de Korn cover klinkt wel geinig.

Mithrandir
22 december 2004, 19:31
Topic titel :

Welke cover vind je mooier dan het orgineel?

Dus van elke cover die hier genoemd word met de steekwoorden vet, goed, gaaf, stral etc mag ik aannemen dat deze door de desbetreffende persoon beter gevonden word dan het origineel.

Embryoyo
25 december 2004, 12:07
Tja.

John P
26 december 2004, 13:50
Een gouwe ouwe, maar toch: With a little help from my friends, Joe Cocker. Een compleet andere uitvoering, maar veeeeeel lekkerder! Een van de weinige covers, die ik ken, die ik echt beter vind dan het origineel.
Nu ik er over nadenk: Cocker heeft wel meer fantastische covers gemaakt. She came in through the bathroomwindow!!

Axl Rose
2 januari 2005, 00:29
Metallica - Loverman
veel beter dan het orgineel van Nick Cave

Mark S
2 januari 2005, 10:33
'Help' van Tina Turner: John Lennon schreef het nummer oorspronkelijk als een ballad maar The Beatles hebben onder de druk van de commercie uiteindelijk de snelle versie op de plaat gezet

PunkPanic
2 januari 2005, 18:59
Het origineel is zowat het vaagste nummer wat ik ooit gehoord heb. Ik kan trouwens binnenkort horen hoe de originele Diamond Head nummers gespeeld worden. Ze staan in het voorprogramma van Megadeth in Hardenberg. :-D