PDA

View Full Version : vintage tijdschriften elektuur (spam?)



birt
13 juli 2004, 19:00
ik heb een hele hoop (3 dozen vol (van die kopypaper-dozen)) exemplaren van het maandblad 'elektuur' vanaf begin jaren 70. hier staan allerlei schakelingen in waaronder audiotechniek, mss zelf ook wat met buizen ed?
ik hoef ze echter zelf niet, weet iemand wat ik ermee kan doen of wil iemand ze hebben?

birt
13 juli 2004, 22:11
kan iemand trouwens iets meer zeggen over de dynacord eminent1?
ik heb een oude brochure gevonden waar het schema in staat en wat franstalige uitleg.
was dit een bekende versterker? voor gitaar?

Robbert
13 juli 2004, 22:20
Van de Eminent II weet ik dat het hij vroeger werd gebruikt als PA. Op de E2 zitten vier DIN5 inputs en daar kon dus zang en keyboard op. Zijn zowel transistor (voorversterker) of volledig buizen versies van uitgebracht. De laatste is vrij zeldzaam: ik heb ze nog niet op Ebay gezien.

Ik weet niet of het ook zo is met de E1, maar de E2 is van degelijke Duitse kwaliteit: draadjes netjes verbonden en gewoon nette printplaten.

nicoverduin
13 juli 2004, 22:32
Ik de eminent + de bijbehorende bandecho. Volledig buizen apparaat. Moet ze alleen nog een keertje reviseren.

Nico

hadv
13 juli 2004, 22:34
eminent is nog steeds 2ehands verkrijgbaar
kijk maar eens op marktplaats.nl
indertijd zeer populair, vooral zang/pa, maar je kunt er ook gitaar/bas/keyboard mee versterken
verwacht geen scheurende voorversterker :P

birt
13 juli 2004, 22:43
ik ben ook niet meteen van plan om hem te gaan maken hoor :D

er zit in: 5x ECC808, 2x ECC83, ECC81, 2x EL34
45 watt bakje

ik merk net dat dit de franstalige handleiding is :)

Mr.Jay
13 juli 2004, 22:54
eminent is nog steeds 2ehands verkrijgbaar
kijk maar eens op marktplaats.nl
indertijd zeer populair, vooral zang/pa, maar je kunt er ook gitaar/bas/keyboard mee versterken
verwacht geen scheurende voorversterker :P

O jawel hoor !
Heb er 10 j. eentje meegesjouwd als backup-ampie > is GZ45/EL34 > Marshallachtig. VEEL LAAG en HOOG ( hifi ampie ) > maar goed voor gitaar te gebruiken. En met pre-amp open scheurt ie wel degelijk.
Klasse gebouwd, en klein/handig. We hebben er in de band alles wel es aangehangen, keyboards, gitaar, bas, monitors > deed het altijd !

JaY

nicoverduin
13 juli 2004, 23:08
Das ist die deutsche grundlichkeit. Nicht wahr.... :-D :-D :-D :-D :-D :-D

birt
14 juli 2004, 00:34
iemand die graag heeft dat ik het schema even scan en online gooi? :)