PDA

View Full Version : You gotta taste it to love it! by Luc-O



Luc-O
13 juli 2004, 16:01
Andermaal een tune van mij, iets technischer en met wat invloeden uit mijn tijd als klassieke gitarist... :wink:

http://home.planet.nl/~oggel008/Taste_it.wma

schaap
13 juli 2004, 17:03
Ten eerste, damn jouw backings klinken echt vaak hetzelfde zeg :-?
Wel een relaxte rock sound en die meerstemmige stukken zijn wel vet erin.
Kijk vanaf dat korte cleane klassiekbla neemt het nummer gelijk weer een andere wending en maak je het weer goed. :cool: Je zegt dan wel dat het meer jij in je klassieke tijd is maar de truie metaalheid zit er ook in man. 8-)
Hoewel ik dat stuk qua lead niet super vindt, is de backing erg vet, eindelijk niet meer de "rock" die we de hele tijd al horen. He shit daar is de rock weer :evil: :P Tja dat is denk ik meer jouw ding dan, jammer voor mij :roll: Dat trekt me niet zoveel meer aan, heb je dat nu al vaak genoeg horen doen. :wink: Maar je composities blijven goed, niet baanbrekend maar wel lekker.

Mithrandir
13 juli 2004, 17:17
Klinkt heel goed dit luc, erg cliche als ik het mag zeggen, maar wel super professioneel en goed uitgewerkt.

Luc-O
13 juli 2004, 17:25
Bedankt heren, al is de lol er wel een beetje vanaf door ene B en B... Hij is idd best cliché, maar zoals ik al in een andere reply heb aangegeven is het bijna niet meer te doen om nog origineel te zijn, dat pretendeer ik dan ook niet, Mijn uitgangspunt is: als het lekker klinkt, speel het dan!
Dank voor jullie replies!

Mithrandir
13 juli 2004, 17:48
Ik vind ook dat dat je uitgangspunt moet zijn, zoals ik al in een ander topic aangaf resulteert geforceerde originaliteit vaak tot tegenvallende resultaten en kun je beter spelen waar je goed in bent en wat je leuk vind.

Maar ik vind dit echt super klinken.

Swan
13 juli 2004, 18:57
is t nou echt zo moeilijk om origineel te zijn :???:
t klinkt erg cliche idd maar wel lekker en goed gespeeld, al vind ik de drumcomp irritant klinken, alsof de bekkens clippen...

Luc-O
13 juli 2004, 19:02
Hey Swan,

Ik weet niet of het moeilijk is, maar uitgangspunt zal het bij mij nooit zijn. Stop mij maar lekker in een hokje, heb ik geen enkel probleem mee. Als mensen het leuk vinden om naar mijn muziek te luisteren ben ik er al!

Het is overigens geen drumcomp, maar echte drums!!! 'Clippen' ligt aan de wma, nix aan te doen.

Toffe gozer
13 juli 2004, 20:17
Klinkt weer erg goed dit nummer , al is het geen tweede "Universial Dream"(dat is toch mijn favorite Luc-o nummer), dat nummer had een supermelodie, maarja ik dwaal af, het eerste wat mij opviel bij dit nummer is de energie die er van af spat(lekker voor in de auto, lekker scheuren), en ook de de lead gitaar spreekt mij erg aan. Ook de gitaarsound klinkt weer erg goed , kortom I WANT MORE :-D

Stratman70
13 juli 2004, 21:14
Hé Luc, weer zo'n geweldige song! Wat betreft cliché's: ik vind het erg meevallen en de cliché's die er in zitten, zijn erg mooi omgevormd om een origineel geheel! Ik zou zelf niet van cliché willen spreken, het is gewoon een bepaalde rockstijl.
het nummer blijft boeien tot de laatste noot en kent enkele zeer interessante wendingen (bv. dat klassieke stukje er in en het rock vervolg er op: geniaal man!)

Je geluid is weer helemaal top, evenals je spel: superstrak man! Dit nummer is een blijver! Gave toon, gave melodie, gave compositie. Echt genieten van deze muziek!!!!!

Naast dit alles, schijnt het mode te zijn om ook nog even iets over de persoon zelf te zeggen, naast de muziek: je bent een toffe, sympathieke kerel, waar enkele andere forumleden een groot voorbeeld aan zouden moeten nemen.

Luc-O, you rule man!!!!

the joshua tree
13 juli 2004, 21:34
Luc-o, potverdomme je kunt spelen kerel maar ik heb hier weer het zelfde fokkin probleem. Gelijk bam het gaspedaal open klappen, het is gelijk bam en doet je dan een beetje naar adem happen. Het geeft het idee dat je gelijk met je skills wil lopen showen (wat je waarsch niet wilt) maar zo'n stukje bij 0:59 (wat behoorlijk druk is) kun je veel beter in het begin doen! (IMO) je werkt dan naar een soort orgasme toe, ik houd nou eenmaal van dynamiek. Dynamiek geeft mij iets meer het gevoel dat je een compositie luistert, een echt liedje.

Dit is pure persoonlijke mening blijft feit dat je lekker speelt en het een best goed nummertje is.

ReinoutV
13 juli 2004, 23:24
Hey, Luc-O, klinkt goed! Ja, gewoon lekkere rock. Het klassieke stukje tussendoor komt me een beetje vaag over. Zeker omdat dit een 'echte' compositie is valt ie een beetje uit de toon. Dit kan je bedoeling zijn, maar dan zou ik iets meer aansluiting willen hebben. Een paar vage effectjes zouden die truc al kunnen doen. En verder lekker dubbel-bass rammen. Ook mooi. En wederom, mooie melodieën en niet te veel geshred. Het is wel wat gelikter dan wat Bosch en Barret bijvoorbeeld posten, met alle respect voor die twee, maar hier verdien je toch eerder geld mee. Het kan je insteek zijn of niet, dat geeft niet. Beide heeft zijn charme.

Luc-O
13 juli 2004, 23:31
Yo Reinout, bedankt voor je toffe reactie.

Dat klassieke stukje heb ik ingebouwd om de luisteraar weer ff 'wakker te schudden', maar ik kan me voorstellen dat je iets hebt van: 'hè??' Misschien idd eens een effectje overheen gooien :lol:
Dat 'gelikte is idd de insteek, maar geld verdienen niet echt hoor, dat is maar voor een enkeling weggelegd, om te beginnen moet je dan volgens mij Amerikaan zijn... :lol:

jaywalker
14 juli 2004, 00:22
Goed gespeelt Luc-o, is leuk om naar te luisteren.

Hoe komen jullie aan die goeie backingtracks??
Hoe komen jullie aan die goeie drum achtergrond??

Cheers

Luc-O
14 juli 2004, 09:11
thanx voor je reactie. Die drumachtergrond is courtesy of Jeroen Simons, de retegoeie en strakke drummer van mijn band (dit is al de tweede keer dat hij wordt aangezien voor een drumcomputer, dat wil-ie namelijk ook graag...) Wat je hier hoort is gewoon mijn band.

Br@mbo
14 juli 2004, 11:50
Deze is opgeschoond... kan nu weer open

Stratman70
14 juli 2004, 12:30
Deze is opgeschoond... kan nu weer openNetjes!

Maiden Michiel
14 juli 2004, 13:07
Dit is wel de stijl waar je bij mij mee kan aankomen!
Vette shit Luc-O!

Luc-O
14 juli 2004, 13:45
hehe I knew it!! 8-) Volgende keer weer een ballad... :razz:

MonkeyFace
14 juli 2004, 14:04
kudos 2 Br@mbo voor het cleanen van het topic :)

en aan Luc-O: lekkere sound joh... klinkt echt netjes ;) I like it

Wickeh
14 juli 2004, 14:05
Wow, de snelheid (volgens mij dus shredden) vind ik hier wel mooi zelfs echt prachtig, klinkt mooi als een geheel en ook mooi schoon. Vind de overgang van klassiek naar rock ook vreselijk knap gedaan. Het loopje van 1:23 - 1:33 vind ik ook zeer relaxed klinken. Als ik 't ook zo hoor mag je absoluut niet klagen over je band :D.

Luc-O
14 juli 2004, 14:20
MonkeyFace en Wickeh: you're too kind! Dit blijkt toch een nummer te zijn waar de meningen over verdeeld zijn, erg interessant. Maar Wickeh, ik ben blij dat ik een 'non-shred'-liefhebber als jij ook heb weten te bekoren :wink:

En Br@mbo: sometimes a man's gotta do what a man's gotta do... :razz:

Cheers!

Robbert v.d. Hanenberg
14 juli 2004, 17:03
He Luc,

Klinkt vet!
Mooie "tone" in 't intro/ thema! Cleane gedeelte vind ik wat minder. Gitaar klinkt hier ook 'n tikkie ontstemd.
Vind 't jammer dat soms bij bends en na snellere passage's je vibrato iets of wat inboekt...jammer...want je hebt 'n mooie tone! 8-)
Vette shred-elementen!

Luc-O
14 juli 2004, 17:45
Hey Robbert, bedankt voor je constructieve feedback. Je punten van kritiek zijn volkomen terecht, die cleane akkoordjes zijn - voor de zeer goede oren - niet helemaal zuiver en tijdens opnames heb ik wel eens de neiging meer op het spelen van de goede noten te letten dan op m'n vibrato/tone. Is een aandachtspunt!!

slayurrr
14 juli 2004, 17:49
Gewoon vette shit Luc-O :cool:

'T mag dan wel een beetje "cliché achtig" overkomen, maar dat boeit toch geen fuck? Als het maar cool is.

Luc-O
14 juli 2004, 18:59
You got it bro!! 8-)

Gert-Jan
14 juli 2004, 19:36
OK, dat opschonen

Stratman70
14 juli 2004, 19:46
:)

moretel
18 juli 2004, 21:47
Gaaf,
alles is al gezegd.

Speel je met je band ook live dit soort muziek enzo ja waar ?
Vind het altijd wel gaaf om dit soort gitaristen aan het werk te zien.

Luc-O
18 juli 2004, 23:45
Noteer maar in je agenda:

2 okt: W2 - Den Bosch
9 okt: Arsenaalpop - Vlissingen

Maiden Michiel
19 juli 2004, 14:58
:evil: :evil: :evil:

Geen Achterhoek/Twente!

VHsologitarist
20 juli 2004, 00:04
Klinkt vet man!!
vette solo en leuke melodie lijn..

delphiro
20 juli 2004, 20:53
netjes hoor! Zeker niet mijn ding (teveel nep klassieke arpeggio's :-D en teveel Malmsteen / Vinnie Moore lijntjes ) maar wat een techniek! Superknap. Alleen die begeleidingsband daar krijg ik de zenuwen van.. dubbele base en nogal saai akkoordenschema.. maar het moet wel erg lekker zijn om je af en toe zo te kunnen uitleven 8-)

En dan denk ik meteen weer (net als bij Bosch)... als je dit kunt wat is dan je volgende doel? Zo veel meer kun je toch niet bereiken of zie ik dat fout :-?

ps
dit zijn echte klassieke (Bach) arpeggios (nu moet ik ze alleen nog wat netter spelen :razz: )
http://home.zonnet.nl/delphiro/mp3/bach.mp3

Luc-O
20 juli 2004, 23:17
Hey delphiro, leuk dat je reageert! Ik snap alleen niet zo goed wat je bedoelt met 'nep-arpeggio's' :???: Echter dan dit krijg je ze niet hoor :D
En je kunt tokkelen (wat jij doet) niet vergelijken met sweepen (wat ik doe) Sweepen is puur een techniek om arpeggio's supersnel te kunnen spelen. Dus ik zou niet van 'nep' of 'echt' willen spreken, er zijn gewoon verschillende manieren/technieken om arpeggio's te spelen (maar als je bedoelt dat sweepen 'nep' is, want dat proef ik wel een beetje uit je woorden, dan denk ik dat je je daar toch op verkijkt...) En er valt uiteraard nog zeer veel te bereiken, het is een misverstand om te denken dat snelle en/of technische gitaristen niets meer zouden kunnen leren.
En wat betreft het akkoordenschema: saai oké, mag je vinden. Maar een Bach/barokliefhebber als jij zou toch moeten horen dat het een schema is wat Bach ook veel gebruikte... :wink:

delphiro
21 juli 2004, 13:38
... met 'nep-arpeggio's' :???: Echter dan dit krijg je ze niet hoor

Hoi Luc-o,

nee die arpeggio's zijn zeker niet nep! Ik bedoelde alleen te zeggen dat ik deze arpeggio's niet echt klassiek georienteerd vind (wat je in je eerste post zegt - 'klassieke invloed' en waar vervolgens iedereen ook spreekt over het 'klassieke stukje') Maar het is achteraf gezien ook wel een ontzettende mierenneuk opmerking in de trant van de arpeggio's in klassieke muziek dienen meer een doel (melodie, bij Bach zelfs verschillende stemmen) dan in rock. kon het weer niet laten om appels met peren te vergelijken (en dat terwijl ik dat schema heb herkend) ik :oops: mij diep en ga het afleren.

Luc-O
21 juli 2004, 13:58
Het zij je vergeven hoor :razz: dat 'klassieke invloed' uit mijn eerste post was meer gekscherend bedoeld. Maar toch: arpeggio's blijven toch arpeggio's? Of ze nou in de klassieke, rock of jazzsfeer worden gebruikt, het komt allemaal op hetzelfde neer: gebroken akkoorden spelen. En ze dienen toch altijd een doel? (Hoewel bijv. Yngwie speelt misschien inderdaad alleen arpeggio's/sweeps om te laten zien hoe goed hij dat wel niet kan :D) Maar ik vond ze in mijn nr iig wel van toepassing.

nounounou
21 juli 2004, 18:24
wel wel wel wat moet ik hier nou nog op zeggen.

Ik vind het een gaaf thema en klinkt lekker in het oor .
Wel wat gedatteerd maar dat mag de pret niet drukken.

Als ik wat kritiek mag geven prbeer wat diepere vibrato's te maken en zet wat meer kracht op het toetsenbord ook vind ik je geluid niet zo heel denderend.Maar ik vind een goede vibrato toch wel het alle belangrijkste.

Ga in ieder geval zo door en werk aan je timing

groet Christiaan

Luc-O
21 juli 2004, 18:34
nounounou jij durft!! :D :D

Maar als ik nog harder op mijn toetsenbord druk gaat-ie stuk...

RRRobin
21 juli 2004, 22:54
woow klinkt behoorlijk professioneel :D alleen jammer dat die bekkens van de drum beetje f*kt klinke door die wma, voor de rest mooie afwisselingen etc :D
<<< onder de indruk ;)

Luc-O
21 juli 2004, 22:57
Thanx dude 8-)

wanna1
21 juli 2004, 23:49
Clap clap clap clap !

kijk dit vind ik nou interessant, leuke maattechnische dingetjes en ook gewone rusten erin.
Dit is het eerste nr. wat ik van het forum gedownload heb, wat ik 2 x ga beluisteren.

De sweepjes van 2:03 laat daar BW maar een nr. mee vol drukken die heb ik ook op mn eerste gitaarles geleerd 400 jr terug.

En ik heb het idee dat de gitaar niet vol gas is opgenomen, moet wel he!

Qua sound hoor ik invloeden van de beide Schenkers.

Goed.


NU WEET IK NOG STEEDS NIET HOE IK EEN MP3 MOET POSTEN ZONDER EIGEN WEBSITE.

IK BEN BOOS DAT NIEMAND ME DAT UITLEGT

Modbreak:
Dat staat behoorlijk duidelijk in de FAQ, en omdat jij het niet snapt hoef je niet zo gefrustreerd te doen, dit kan ook met gewone letters :p

Ik ga nu naar de zee, vanavond zal ik het wat duidelijker in de FAQ zetten

Luc-O
22 juli 2004, 00:04
En ik heb het idee dat de gitaar niet vol gas is opgenomen, moet wel he!

Qua sound hoor ik invloeden van de beide Schenkers.



:o Ik kan je wel vertellen dat jij niet voor die versterker had willen staan toen ik dat opnam! Anyway, thanx voor je reactie. Ik ken nul komma nul van Schenker dus dat vind ik wel apart. Ik ben wel benieuwd naar je spel aangezien jij dit blijkbaar na je eerste gitaarles al kon spelen, mail me eens wat.

Edit: ik zag net in je profiel dat je wel een website hebt, kun je daar toch wat op mp3's op pleuren?????

nounounou
23 juli 2004, 16:42
[quote="wanna1"]



Qua sound hoor ik invloeden van de beide Schenkers.



en dat is zeker een groot compliment
( ufo )

o ja van de vorige keer ik vind wel dat je slecht tegen kritiek kunt vooral omdat je zo zeker van je eigen spel bent zoals zo velen !!!

wel vind ik je een formidable gitarist

groet

Luc-O
23 juli 2004, 17:28
o ja van de vorige keer ik vind wel dat je slecht tegen kritiek kunt vooral omdat je zo zeker van je eigen spel bent zoals zo velen !!!


Bedoel je kritiek in het algemeen of jouw kritiek? Ik vind het zelf wel meevallen namelijk, het ligt eraan hoe iemand zijn kritiek brengt. Als iemand bv gaat roepen dat ik iets niet moet doen omdat hij dat ook al deed 'op zijn eerste gitaarles 400 jaar terug' (zie reactie wanna1) dan heb ik wel iets van: hallo?? Komt nogal bot over vind je niet??Maar verder vind ik het een toffe reactie van je, bedankt.

nounounou
23 juli 2004, 20:21
Bedoel je kritiek in het algemeen of jouw kritiek? Ik vind het zelf wel meevallen namelijk, het ligt eraan hoe iemand zijn kritiek brengt. Als iemand bv gaat roepen dat ik iets niet moet doen omdat hij dat ook al deed 'op zijn eerste gitaarles 400 jaar terug' (zie reactie wanna1) dan heb ik wel iets van: hallo?? Komt nogal bot over vind je niet??Maar verder vind ik het een toffe reactie van je, bedankt.

ok ok sorry misschien had ik inderdaad wat anders moeten beginnen maar ben nieuw hier .eigenlijk is het gewoon jaloezie ik zou ook graag zo willen spelen .maar soms zie ik het verschil niet tussen het inspireren of het ego het ego is namelijk het meest aanwezige marktkoopmannetje van de mens let er maar eens op dan zul je er achter komen wat ik hiermee bedoel .probeer maar eens om niet vanuit je egeo te denken maar vanuit je ware ik dat is best moeilijk .in ieder geval vind ik je spel tot nog toe erg boeiend .
groet
o ja van de vorige keer ik vind wel dat je slecht tegen kritiek kunt vooral omdat je zo zeker van je eigen spel bent zoals zo velen !!!

Luc-O
23 juli 2004, 20:48
Bedoel je kritiek in het algemeen of jouw kritiek? Ik vind het zelf wel meevallen namelijk, het ligt eraan hoe iemand zijn kritiek brengt. Als iemand bv gaat roepen dat ik iets niet moet doen omdat hij dat ook al deed 'op zijn eerste gitaarles 400 jaar terug' (zie reactie wanna1) dan heb ik wel iets van: hallo?? Komt nogal bot over vind je niet??Maar verder vind ik het een toffe reactie van je, bedankt

(Ja, als we nou toch in herhaling gaan vallen... die laatste zin had je al geschreven hoor :-? )

nounounou
24 juli 2004, 15:28
ja dit is wel een beetje vaag die laatste regel hoorde er ook nier bij was wat mis gegaan met quoten