PDA

View Full Version : jam sessions & open mic's....



Hansfong
7 september 2001, 20:59
....zijn die er in Nederland? Ik bedoel, in de USA heb je groepjes amateur gitaristen die bij elkaar komen en lekker met elkaar jammen. Meestal wat oudere gitaristen, en er wordt veel western/folk gespeeld. Je leert van elkaar en hebt lol met elkaar, ongedwongen, zonder plichtplegingen en zonder je te hoeven schamen voor je niveau.

En open mic's? Niet dat ik al op dat niveau zit, maar zou het wel leuk vinden om anderen te bewonderen.

Ik woon in Arnhem, dus wie weet er wat in de regio Utrecht-Nijmegen-Zwolle?

Hans

taylor
7 september 2001, 21:33
ik weet dat er in arnhem altijd hele coole sessies(waaren) zijn .

waar al die top gitaristen komen,maarja dat zoek je niet.

misschien kun je zelf wat bij elkaar trommelen?

anoniem
6 oktober 2001, 17:01
Ach, hier in Haarlem waren er elke zondag in t café de Gooth jamsessies maar ik ben er nooit naartoe gegaan. heb r wel spijt van watn nou hebben ze alleen nog maar elke zondag klaverjassen :|
Er zijn vast en zeker meer cafés of plaatsen waar jamsessies zijn, gewoon goed zoeken :razz:

mzzls, matthijs

scramble
26 februari 2006, 18:10
ik weet alleen dat er in alkmaar bij het podium "de vest" er om de zoveel tijd een jamsessie is en dat je je daar voor in kan schrijven.. dan word je gewoon met een paar andere mensen bij elkaar gegooit en moet je zonder dat je ze kent of eerder gespeeld heb voor publiek gaan jammen.. wel vet eigenlijk ;)

Brommert
14 maart 2006, 21:17
op dinsdagavond is er in café 'de merleyn' in nijmegen jamsessies waar in principe iedereen gewoon het podium op kan stappen, maar dat is dus niet alleen voor gitaristen, maar ook drum/bas/zang/rap/blazers noem het maar op, erg leuk (zolang er niet teveel rappers het podium opstappen ;) )

maandagavond is er in de 'odessa' ook jamsessies maar dat is jazzzz, en op woensdag avond is er geloof ik in café 'de dollars' open mic, maar daar ben ik nog nooit geweest op woensdag

Maar die in de merleyn vind ik het leukst (moet zelf ook nog een keer dat podium op, maar dat durf ik nog niet aan :P), dus daar ga ik straks als ik klaar ben met werken weer kijken :D