PDA

View Full Version : Peavey Generation X



Globetrotter
13 juli 2004, 09:44
Hoi!

Heeft er iemand ervaring met deze gitaar? Ik vind ze er wel cool uitzien en ze zijn uiterst betaalbaar. In de meetmusic van de vorige maand werd deze reeks getest en kreeg bijzonder goede kritieken. Je hebt er 3 modellen in, waaronder 1 (of 2) met een piezo element om een akoestische sound te krijgen...
Bronnen: www.meetmusic.com

Fotofoto:
http://www.peavey.com/images/fullsize/00462660.jpg

Vexx
13 juli 2004, 12:36
Ik heb er hier en daar ook behoorlijk positieve reviews van gezien. Ik heb de kans nog niet gehad om ze eens uit te proberen, maar als ik in een winkel kom waar ze ze hebben, zal ik dat zeker doen.

Ze zien er inderdaad best mooi uit.

Bigfoot414
13 juli 2004, 16:51
Wel apart. Net een Tele, of toch niet? Of een EVH, of toch niet?

Vexx
13 juli 2004, 16:59
Wel apart. Net een Tele, of toch niet? Of een EVH, of toch niet?

Hij is inderdaad gebaseerd op een Tele, maar van TotalGuitar vonden ze het geluid meer op die van een strat lijken (je hebt ze ook met singlecoils).

Afwerking schijnt bovengemiddeld te zijn in de prijsklasse...

bert k
13 juli 2004, 17:05
Ik vind hem wel mooi. Wat zit daar nou voor brug op?

Globetrotter
13 juli 2004, 21:26
Zou een brug met Piezo zijn... om een akoestische sound te krijgen. Dat blijft natuurlijk afhankelijk van het type dat je koopt. De goedkoopste kost 199€, het model hoger 399€ en de duurste iets rond de 600€... Het is denkik enkel de duurste die de piezo heeft.

Vexx
13 juli 2004, 21:35
Zou een brug met Piezo zijn... om een akoestische sound te krijgen. Dat blijft natuurlijk afhankelijk van het type dat je koopt. De goedkoopste kost 199€, het model hoger 399€ en de duurste iets rond de 600€... Het is denkik enkel de duurste die de piezo heeft.

Volgens mij was het alleen de goedkoopste die géén piëzo heeft. Meen ik mij te herinneren tenminste...

Bins
13 juli 2004, 21:55
Ziet er leuk uit, maar die headstock is imo veeeeeel te groot.

Vexx
13 juli 2004, 22:54
Ziet er leuk uit, maar die headstock is imo veeeeeel te groot.

valt makkelijk wat aan te doen... met een cirkelzaag.. :razz:

Thom TK
13 juli 2004, 22:58
Die headstock moet je van houden....ik vind die bodyshape niet zo mooi.
Ik haat die Telecaster achtige rondingen.
Maar de kleur en hardware: erg mooi.