PDA

View Full Version : 19" Racksysteem info



foolsoffunk
2 mei 2002, 11:34
IK ben van plan een 2e hands systeem over te nemen. Dit bestaat uit Marshall jmp1/alesisq2/peavy classic 50/50 + 2 marshall speakerkasten (2x12").

Heeft iemand hier ervaring mee??????

zZoRgO
3 mei 2002, 16:38
Volgens mij kan je daar niet veel mee verkeerd doen...
Allemaal zeer degelijk materiaal...
Wel zien dat ze niet te veel vragen he...:wink:

Noctiis
3 mei 2002, 16:41
damn ik zou dat setje ook wel willen kopen hehe :grin:

srv-man
3 mei 2002, 22:37
Alles kopen, maar de Alesis laten liggen en een G-Major kopen.
De speakers vervangen door Vintage 30īs en je bent in guitarheaven!

habberdoedas
3 mei 2002, 23:25
Gaaf man. Ik heb zelf een rack van Mesa Boogie. De formula preamp en 50/50 eindversterker. Maar dat setje wat jij wil kopen is ook cool. Alleen een tip bij de 2 x 12" marshall speakerkasten. Maak de achterkant van de kast deels open. (Een strook hout er tussen uitzagen en werk het weer netjes af) Het geluid gaat meer ademen en is niet meer zo bonkerig. By the way waarom zijn de meeste combo versterkers aan de achterkant ook open en zie je de speakers zitten. Nou ????

Sj03rd
4 mei 2002, 00:47
Ja..bij mijn speakerkast vind ik het eigenlijk ook een groot nadeel dat ie dicht is van de achterkant. Het geluid gaat alleen nog maar vanuit de speakers recht naar voren (snappie) en als je jezelf dus een beetje verplaatst hoor je echt al beduidend minder. En vooral 90 graden van de kast hoor je al HELEMAAL nix meer. Dat is bij ons dan vooral nadelig omdat de drummer het dan niet kan horen. Maar even voor dat uitzagen? Zit er dan geen bedrading achter ofzo...want dat lijkt me toch wel gevaarlijk.

habberdoedas
7 mei 2002, 21:59
Ik heb gewoon de achterkant van m'n marshall 1922 boxen los geschroeft. Voorts even het plaatje met de speaker ingangen los geschroeft en je hebt de losse achter kant.
Dan heb ik (horizontaal) een strook van ongeveer 15 / 18 breed er tussen uit gezaagd.
De boel weer gemonteerd en de zaagkanten netjes afgewerkt met een plastic U profiel dat je gewoon bij de GAMMA KOOPT. Klaar is kees.

Rectifier
8 mei 2002, 11:56
Dat probleem hebben speakerkasten met een open achterkant niet.
T'is geven of nemen.
Dat probleem heb ik nu ook, recht voor de speaker klinkt het mooi, maar een meter er naast en je hoort veel minder en anders.

In zulke gevallen moet je dus met mic's en monitoring werken. Dan kan je drummer je tenminste goed horen en zou je zelf je gitaargeluid evt. lichtjes op de monitoring kunnen zetten.
Maar dat wil bijna niemand.
Ik zorg ervoor dat m'n gesloten cab's naast me staan. Eentje in de richting van de drummer (schuin achter me) en eentje in richting van mij en bassist. En dan ga ik er tussenin staan.
Ik mag niet direct de zaal in blazen i.v.m.de PA.

Rivera heeft nu een hele mooie 3x12.
Onderin een 1x12 subwoofer (gesloten achterkant) en bovenin 2x12 (met al naar gelang open of gesloten achterkant)
Zo kun je beide combineren. Open achterkant en gesloten subwoofer voor ultiem laag.