PDA

View Full Version : Marshall JCM-900 goede keus?



Echoes
2 mei 2002, 09:14
Ik kan 2e hands aan een Marshall JCM-900 komen misschien.
Marshall JCM-900,high gain,dual reverb,50 watt Buizen( of schakelen naar 25W) gitaarcomboversterker.2x12 inch Celestion speakers.Twee kanaals, clean en crunch/overdrive.

Is dit een beetje leuke versterker? Ik wil al tijdje een buizenversterker dus deze leek me wel wat, maar heb er geen bal verstand van. Ik speel allerlei stijlen..maar niet echt heel erg hard of metal.

Kan iemand me meer vertellen over deze versterker? of heeft iemand ervaringen?
En 450 euro voor 2e hands veel?!



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Echoes op 2002-05-02 11:49 ]</font>

dungekste
2 mei 2002, 11:58
Ik heb zelf een dergelijke combo gehad en ik vond hem prima klinken zolang er geen metal op gespeeld word omdat de gain ietswat tegen valt. De beste manier om er achter te komen of hij jou bevalt qua klank/mogelijkheden is gewoon er op spelen met je eigen gitaar.

Echoes
2 mei 2002, 11:59
ok, maar wel leuk dingetje dus? of is ie super?!

Andrewski
2 mei 2002, 15:43
Leuke versterker, niet super.
De JCM 900 serie is niet de beste serie van Marshall, maar 450 euro is niet te veel als ie niet afgeragd is. Je kunt er alle kanten mee op, zolang je maar geen extreme dingen verwacht. Hij zal clean niet klinken als een Fender en de overdrive is geen Mesa/Boogie.

Echoes
2 mei 2002, 16:26
ok, maar doen dus?

srv-man
2 mei 2002, 22:36
Is een prima rockversterker en met 2x12" heeft het geluid ook body. Hij scheurt echt lekker, een echte Marshall sound. Verwacht geen heldere cleane geluiden, zeker bij de 50 watter wordt het al snel (lekker) ranzig op het cleane kanaal.
450 euro is niet teveel, mits in goede staat (let op de eindbuizen). Mijn ervaring is dat de potmeters en jacks ook niet voor de eeuwigheid standhouden op deze serie.
Tot slot een tip: sjouw hem eens een keer een trap op en neer en bedenk of je hem dan nog wil hebben: hij is niet te tillen!

Echoes
3 mei 2002, 09:40
hij zei dattie was nagekeken, en dat alles prima was de buizen en potmeters, dat ze alleen beetje kraakten door vuil, maar dat kon je schoonmaken of met contactspray verhelpen..Verder is ie in goede staat

Lucky
3 mei 2002, 10:57
ik zou het niet doen....ik hoor over het algemeen weinig goeds van die 900 series....als je je handen op een jcm 800 kunt krijgen...di zijn veel cooler...
keep your cool en wacht tot je iets gevonden hebt wat wel echt te gek is

Echoes
3 mei 2002, 11:07
hmm ok...wat ik over het algemeen hoor is niet heel geweldig maar ook niet slecht.
Maar goed, ik dacht dat voor 450 euro je dan toch wel mooie bak hebt...

Lucky
3 mei 2002, 11:48
valt over het algemeen vies tegen
een mesa rectifier losse top heb je nog niet voor 1000 euro (tweedehands)....
ik zou het niet doen....heb je wel een s aan tech21 gedacht...het zijn transistors maar ze klinken echt retegoed...daarbij hebben ze een vervoerbaar formaat.
ga maar eens kijken
http://www.tech21nyc.com/

PeArLjAm
3 mei 2002, 11:53
Ik vind het een erg goede rockversterker, als de buizen nog in goede staat zijn (net als de andere onderdelen van de versterker) dan is 450 een net prijsje voor die versterker hoor. Zoals eerder gezegt is de clean niet zo mooi als fender maar lekker scheuren kan ie.. Als je hem wat verder openschroeft krijg je die heerlijke marshall vervorming..

Echoes
3 mei 2002, 11:53
hmm ok, dan zie ik er vanaf...

Echoes
3 mei 2002, 11:54
of toch niet...haha :smile:

Echoes
3 mei 2002, 11:55
ik vraag gewoon groot deel van de prijs af..want hij is al paar jaar oud...als ie er zootje af doet koop ik'm, zoniet..dan niet :smile:

Andrewski
3 mei 2002, 12:37
Je moet hem gewoon GOED uitproberen en als het bevalt kun je kopen overwegen. Er zijn tenslotte mensen die op het marshall geluid kicken. Misschien vind jij die versterker geweldig klinken, dan maakt het toch geen zak uit wat wij ervan vinden. Niet iedereen zoekt hetzelfde geluid! Let er wel op dat de versterker in een goede staat verkeert. Dus bij buizenbakken in het algemeen hoe de buizen zijn en in het geval van Marshall of de potmeters niet gaar zijn.

Echoes
3 mei 2002, 12:43
jah goed...wellicht niet verstandig om het te doen.. hij woont 2 uur rijden van mij vandaan, en ik heb nog geen rijbewijs...

Echoes
3 mei 2002, 13:22
in de meeste reviews zijn ze wel te spreken over de versterker..

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Marshall/JCM_900_4502-01.html

srv-man
3 mei 2002, 22:11
Op de reviews alleen zou ik niet afgaan, eigenaars zijn vaak positief anders koop je hem toch niet zou ik denken.
Waarom ga je niet gewoon naar een muziekwinkel in de buurt, een JCM900 is echt niet zeldzaam, en probeer hem daar.
Maar als je van Marshall houdt zal het geluid je zeker bevallen.

Phyrexian
4 mei 2002, 10:22
Ik heb een Marshall JCM900.
Wel een 100 Watter (4100 series).
Ik speel er voornamelijk metal op en ben er wel degelijk tevreden van.
Ik lees dat sommigen hier niet tevreden zijn van het gain geluid van deze versterker?
Bwah, hangt wat af wat je wil natuurlijk.
Deze Marshall produceert niet echt zo'n modern geluid als die Mesa-Boogies.
Enfin, uitproberen in ieder geval. Ik vind het wel degelijk materiaal... maar ze zijn idd nogal zwaaaaaaaaar :smile:

Echoes
10 mei 2002, 13:24
lama het verhaal gaat niet door, hij is al verkocht :smile: