PDA

View Full Version : Bosch_Shakeel_Fazant_Savant.mp3



Barret Wallace
12 juli 2004, 22:12
Dear Fazants,

History, conceived as pure knowledge, once it becomes sovereign, would be a kind of conclusion to living and a final reckoning for humanity. fazants, in all their multiplicity typically identical, are a motionless picture of immutable values and eternally similar meaning.

Thus Bosch and I recorded Fazant_Savant.mp3

This natural flavoured beef contains some support of Chambers and Groovemaster Wooten!


Save as:

Fazant_Savant.mp3 (http://members.lycos.nl/mrpressure/Fazant_Savant.mp3)

Both of us used and abused Charvel guitars and some wild chameleon's


Adios (OO)

~ Shakeel and Bosch ~


http://www.gwa.nl/content/natuur/fazant.jpg


and remember:

Grab yourself a can of pork soda You'll be feeling just fine! Ain't nothin' quite like sittin' 'round the house Swillin' down them Cans of swine

schaap
12 juli 2004, 22:42
Yep, ik krijg weer het beeld van het rokerige jazzcafe met een bongo spelende dude die vage gedichten citeert. Dus jullie zijn weer geslaagd in het maken van weirde shit. :-D Toch is het hier toch meer jullie zelf die het zo vreemd maken, en niet dat de backing daar een echt belangrijk deel in speelt. Shakeel wordt steeds beter in het gare shit doen, er komt ook meer snelheid in te pas bij hem. Tja wat kan ik er verder nog over melden :-?
Tja goed op elkaar ingespeeld, weet niet of het ook echt na elkaar in gespeeld is of dat Bosch em gewoon stuurde en Shakeel dus verantwoordelijk is voor de overgangen. :P

Bosch
12 juli 2004, 22:51
Howdie Schaap! 8-)

Helemaal te gek je feedback! "Rokerige jazzcafe": That's it!
Dit is eigenlijk de leukste die Shak en ik hebben gemaakt (ik speel eerst mijn stukken in en dan msn ik hem naar Shak). Leuk, juist omdat de sounds en het spel goed matchen. Shakeel speelt wat licks van mij en ik doe bends die een beetje zijn trademark zijn. Wellicht niet voor iedereen hot maar voor de recording artists iig veel voldoening.

Hou je taai! Echt een toffe reactie!

Grtz,

~Bosch~~

Mithrandir
12 juli 2004, 23:26
Er zaten een paar ECHT leuke stukjes in, de stukjes waar meer de baslijn gevolgd word en de melodieuzere stukken. Af en toe zou ik willen dat jullie wat meer deden met de backing behalve het als.....ja, achtergrondje.....te gebruiken.

Ik moet wel zeggen dat ik af en toe niet meer hoor wie nou speelt, de echt "typische" bosch licks hoor ik wel, maar soms weet ik echt niet of het shakeel of wouter is. Ik neem aan dat dit zowel als compliment en als kritiek opgevat kan worden, omdat shakeel echt goed speelt, maar nog niet echt een herkenbaar geluid heeft.

iig....i like it.....in a weird kind of liking

Stratman70
12 juli 2004, 23:59
En dat had hij eerst wel. als je bijv. zo'n nummertje als "Rebecca" hoort (lang geleden), daar vond ik zijn geluid veel beter eigenlijk.

slayurrr
13 juli 2004, 00:02
Ik vind 'm wel loungy klinken, soort idee wat schaap zegt idd. Het verschil tussen Bosch en Barret is inderdaad moeilijk te horen, maar als ik een beetje goed luister hoor ik toch nog wel het verschil. Bosch speelt ff wat "agressiever" lijkt wel... Maargoed, maakt ook verder niks uit, want het is een cool nummer *THUMBS UP*.

Wickeh
13 juli 2004, 00:02
Lekker laidback geluid behalve het geshred. Het beste vind ik de staccato-noten met bends en de loopjes die met de bas worden gedaan, die klinken echt leuk (vooral omdat die bass ook een beetje funky feeling heeft). Maar zoals gezegd vind ik de snelheid die soms wordt toegepast juist helemaal niet passen bij de sfeer van het liedje.

slayurrr
13 juli 2004, 00:04
En dat had hij eerst wel. als je bijv. zo'n nummertje als "Rebecca" hoort (lang geleden), daar vond ik zijn geluid veel beter eigenlijk.

Compleet andere style, kan je moeilijk vergelijken met dit nr denk ik, maar ik snap enigzins je punt.
Rebecca vind ik trouwens 1 van de beste van shakeel en toch heeft dat nummer nooit echt in de "spotlights" gestaan :???: ... Of heb ik een topic gemist?

Stratman70
13 juli 2004, 00:08
En dat had hij eerst wel. als je bijv. zo'n nummertje als "Rebecca" hoort (lang geleden), daar vond ik zijn geluid veel beter eigenlijk.

Compleet andere style, kan je moeilijk vergelijken met dit nr denk ik, maar ik snap enigzins je punt.
Rebecca vind ik trouwens 1 van de beste van shakeel en toch heeft dat nummer nooit echt in de "spotlights" gestaan :???: ... Of heb ik een topic gemist?

Helemaal mee eens. Barret haal 'm nog eens omhoog, want ondanks dat je zo'n heikneuter bent, blijft dat nummer voor mij een soort van "forumclassic", als ik het zo noemen mag.

schaap
13 juli 2004, 00:08
Die was op Bassieforum gepost toendertijd :wink:
Maar dat zijn echt 2 verschillende "werelden" van geluid, dat geluid moet je hier ook niet in neerzetten.

Gert-Jan
13 juli 2004, 00:13
Ladies,

Tot 1:19 vind ik het niet vernieuwend.

Daarna krijgen jullie me weer op het puntje van mijn stoel. Echt heel bizar af en toe, maar het blijft muziek op een hoog niveau! Shakeel, je gaat als een speer. Als je in dit tempo blijft groeien............

Bosch, ach weet je, er staan al genoeg veren in je kont :seriousf: :seriousf:

Stratman70
13 juli 2004, 00:15
@ slayurrr & schaap:

Hoe dan ook: ik vond het een mooi geluid en een mooi nummer, Rebecca. Misschien inderdaad niet te vergelijken, maar dan nog... ik denk wel dat als je een stuk met zijn tweeën inspeelt, dat je qua geluid en spel wel ieder voor je eigen identiteit mag waken. Anders krijg je toch al gauw van "wie is wie".

het is maar een mening van een emotioneel wrak ( :D ) Barret, dus niet gelijk boos worden, ik weet soms ook niet wat ik zeg. :wink:

slayurrr
13 juli 2004, 00:32
@ slayurrr & schaap:

Hoe dan ook: ik vond het een mooi geluid en een mooi nummer, Rebecca. Misschien inderdaad niet te vergelijken, maar dan nog... ik denk wel dat als je een stuk met zijn tweeën inspeelt, dat je qua geluid en spel wel ieder voor je eigen identiteit mag waken. Anders krijg je toch al gauw van "wie is wie".

het is maar een mening van een emotioneel wrak ( :D ) Barret, dus niet gelijk boos worden, ik weet soms ook niet wat ik zeg. :wink:

Rebecca is echt mooi idd, zit veel gevoel in dat nummer en dat nr staat ,als 1 van de weinige "forum" nummers nog op me PC (ik download heel veel nummers van mensen hierop het forum, maar ze gaan vaak meteen ook weer de prullenbak in na het luisteren). 8-)

En je hebt opzich ook wel een punt met dat "ik denk wel dat als je een stuk met zijn tweeën inspeelt, dat je qua geluid en spel wel ieder voor je eigen identiteit mag waken" , maar aan de andere kant is het ook weer tof dat ze zoveel op elkaar lijken.

ReinoutV
13 juli 2004, 09:27
Sorry hoor, maar ik vind hem een beetje saai. Ik moet me er echt bij houden om het niet als een achtergrondmuziekje te gaan beleven. Dit is in mijn ogen alleen maar gepiel. Niks thema, niets melodie. Jullie zouden eens moeten luisteren naar de dingen van Luc-O, die wel echte nummers maakt. Die heeft het wat instrumentale rock gezien wel begrepen. Dit is net als jullie andere jams. Jullie techniek is natuurlijk uitmuntend en jullie geluid zal voor de stijl vast heel geschikt zijn (het is mijn sound niet), maar ik vind die shred-jams de laatste tijd niet echt interessant meer. Let op, dit is geen flame, alleen wat kritiek. Jullie vragen wat ik ervan vind en ik geef mijn mening.

krizz
13 juli 2004, 10:47
Dit is in mijn ogen alleen maar gepiel. Niks thema, niets melodie.
Dat is ook de opzet, in dat opzicht zijn ze wederom zeer geslaagd. :wink:
Als je dit soort muziek wilt maken heeft het weinig zin om naar gevoelige muziek te luisteren en thema's te bestuderen.

Misschien dat de 'storm' bij Shak & Bosch ooit gaat liggen en er voor de massa ook iets toegankelijkere muziek gemaakt zal worden, maar ik vind het zo super! Keep it up.

"Quality brutal shred for the refined ear..." :)

-Krizz

Ibanez
13 juli 2004, 12:17
Ik hoor Chameleon van Herbie Hancock als backing track :) Die speel ik ook met mijn band. Dat themaatje is trouwens verkeerd gespeeld :razz: Solo's klinken goed, vooral het geluid van shakeel is een stuk beter dan andere songs. Lekker halselement geluid op het eindje van shakeel volgens mij. Eigenlijk zou je wat meer jazzy solo's moeten spelen ;) Maar wel erg cool gespeeld hoor.

the joshua tree
13 juli 2004, 12:29
Ik vind hem weer swingen als een tiet! Dit is geweldige muziek. Alleen dingen zoals jullie die bij 1:59 zijn jullie iets te gortig mee. Als je die dingen spaarzamer gebruikt, springt het er meer uit en gaat het niet een beetje clichématig aanvoelen. Vooral jullie korte lijnen zijn erg strak en smooth, het klinkt allemaal zo natuurlijk, als of jullie het uit je mouw schudden, en ik blijf stug hopen dat er ooit een proggie uit komt waarmee ik distortion om kan zetten in clean :-D :wink:

Bosch
13 juli 2004, 13:08
@ Mithrandir

Bedankt jongen! Tja, wij genieten nog steeds het meest van de centrifugal_funk_mythe, vandaar ook weer deze mp3, waarbij de backing idd grotendeels op de achtergrond blijft. Ik ben het ook met je eens dat er echt lekker phrases in zitten. Dat je niet meer hoort wie er nou speelt, vind ik gaaf om te horen. Ik ervaar dat zeker niet als kritiek maar als voldoening. Shakeel en ik zijn naar elkaar toegegroeid in ons gitaarspel en het is KOEL om te zien dat onze track zoveel stof doet opwaaien. Ik heb Shakeel al meer dan een jaar geleden aangegeven dat hij mij ver voorbij zal streven met de z’n gitaarspel. Kwestie van tijd. Hij heeft de skills en de ijzeren wil om verder te komen. In het begin was het leuk om samen wat op te nemen, maar nu worden mijn nummers er gewoon een stuk beter van! Afijn, leuk om een beetje in de sferen te komen van Becker/Friedman.

@ slayurrr
Thanx mate! “Loungy” = ook goed :D Inderdaad, als je goed luistert, hoor je zeker nog wel verschil. Ik speel wat agressiever. Misschien heeft Barret nog zin om een tijdbalk te maken met de verdeling?


@ Wickeh
Thanx! Snelheid blijft voor ons toch interessant, hoe vaak ook (misschien terecht) wordt gewezen op “nodeloos” geshred, ... het is tegen dovemansoren, want dat is de aard van het beestje. Maar thanx again.

@ Gert-Jan
Hey Chick, thanx! Binnenkort samen ook weer even een song flansen (H). “Tot 1:19 vind ik het niet vernieuwend”. Grrrrrrrrrrr ;-). …… ik heb nog niet zoveel veren als een fazant!

@ ReinoutV
Thanx. Zie het zoals Krizz het mooi omschrijft. Zo staan wij erin.

@ krizz
Hey kerel, You Rock! Bedankt voor je reactie en see you on Jemsite! “Storm” is wel een mooie omschrijving! Die ligt voorlopig niet! "Quality brutal shred for the refined ear..." Muhahahaha!


@ ibanez
Goed gehoord!!! (H) Het kan altijd meer jazzy ja :P Wellicht de volgende… working on it!

@ the joshua tree
Hartstikke toffe reactie (H)!!! Misschien komen we/kom ik tegemoet in je idee: clean mwah, in de volgende misschien! :D Thanx again!!!

Howdie!

~Bosch~

Negative K3 fan
13 juli 2004, 14:15
redelijk leuke track, je hebt gelijk dat jullie iets meer naar elkaar toegroeien kwa stijl, toch vind ik het wel te odnerscheiden (vooral als je op de toon let, daar is bosch nog steeds beter in, al begint die van shakeel er bij 0:20 ook al op te lijken). Leuke stukjes alleen ontbreekt er bij bosch eenv erscheidenheid, ik hoor telkens erg op elkaar lijkende, zo niet dezelfde licks, dat is op zich wel jammer, want na een tijdje heb je het dan alweer gehad, steve vai bijvoorbeeld krijgt hele albums vol met enorm verschillend spul (alien love secrets).

Toch tot op heden jullie beste samenwerking en shakeel gaat hard vooruit.

jaywalker
13 juli 2004, 14:25
Na goed luisteren kan ik ook wel horen wie bosch is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bosch meer charme vind hebben

Barret Wallace
13 juli 2004, 15:48
Hey cool veel replies 8-) 8-) 8-)

@ Schaap thanks bro tof dat je altijd weer de tijd neemt om te luisteren

@Mith thanks! eindelijk reply je weer eens

Tja ik vind zelf bij een track met alleen Bass en Drums is de uitdaging VEEL groter. Als je een track hebt met een slaggitaar, akkoordenprogressie dan kan je makkelijker melodielijnen bedenken omdat je de akkoorden volgt, je laat wat meer de akkoorden het werk doen zeg maar. Wat ik juist zo tof vind aan bass en drums tracks is dat je creatief moet zijn om met verfrissende licks te komen. Ze komen uit jezelf en je leent niks van een akkoord als het ware + je hebt ultieme vrijheid. :chicken:

Maargoed ik speel nog niet zolang dit is een groot leerproces voor mij, in de toekomst als men vocabulary wat groter is ga ik meer tijd nemen om een '' echte '' compositie te maken

@slayurrr thanks man another die hard listener pwned ;)

Hmmz en over Rebecca idd nog nooit hier gepost.. Het is gewoon een jam over een backing die ik ooit van GJ had (Spirit) , ik vind em zelf minder bijzonder dan deze :P maar ik post em later wel ;)

@Wickeh thanks, tja en snelheid moet je nou eenmaal van houden misschien dat je er ooit nog gewend aan raakt

@Gert-Jan hey meid thanks voor je reply, Wellicht ooit een Bosch_Gj_Shakeel track ;) ?

@Stratman70 pff zit niet telkens over Rebecca te zeuren ze wil je toch niet :-?

@ReinoutV pff waar heb ik dit toch eerder gehoord http://www.gcn.ie/newgcn/forum/sm/sleeping-smiley-003.gif
Luc - O maakt meer van die 13 in een dozijn stuff.. Zijn wel nrs natuurlijk maar het kan mij en andere onconventionele luisteraars helaasch niet boeien. Ik luister liever naar Boudewijn, GJ, Hempo, Bouke en Robbert Hanenberg.

Thanks voor je reply btw

@Krizz Thanks! Jij ziet precies in wat we proberen te bereiken met onze opnames, i'm glad you like it cu on jemsite

@Ibanez thanks, idd chameleon 8) Btw ik use geen hals element.. zal bosch wel zijn dan

@the joshua tree thanks hehe ja die dingen bij 1.59 soms heb je gewoon zin om sneller te gaan. Ik heb trouwens wel geprobeerd clean op te nemen over deze track maar toen ik er naar terugluisterde vond ik het niks.. misschien over een andere backing.

@Negative K3 fan Thanks, ben wel tevreden met men tone zo misschien wat minder mic sim..

@jaywalker Helemaal mee eens, Bosch heeft 1000x zoveel charme in zen spel als ik, maarja voor hoelang nog.......... :D

Adios (OO)


Shak

Swan
13 juli 2004, 18:44
hey
coole recording...en t textstukje is geniaal :-D
technisch natuurlijk weer subliem, maar vind het wel jammer dat de tonen zo op elkaar lijken, t is cool dat jullie kwa stijl naar elkaar toe groeien maar 2 persoonlijke tonen zou ik leuker vinden in de recording
ook vind ik het n beetje ongeinspireerd klinken op sommige stukjes...
maar ik begin het langzamerhand steeds meer te waarderen :oops:

the joshua tree
13 juli 2004, 21:40
Barret, over dat clean he. Dan bedoel ik niet dat je alles clean mot jassen. Sommige dingen klinken nu eenmaal beter met dist. of niet, dat moet je maar aan voelen. Er zit btw ook nog iets tussen distortion en clean :-D Wat mijn probleem een beetje is, zie Luc-O s nummer, is dat het gelijk KEDENG is en, ook zo blijft. Dynamiek is het toverwoord. Wat wel waarschijnlijk zo is (realiseer ik me net) is dat je creatiever moet zijn als je alleen maar distortion speelt. Je kunt niet 4 minuten lang het zelfde doen (dat verveelt namelijk :roll: ), dus moet je verschil maken. Dat is met alleen distortion natuurlijk veel moeilijker dan met verschillende effecten in 1 nummer.

Barret Wallace
14 juli 2004, 00:23
Barret, over dat clean he. Dan bedoel ik niet dat je alles clean mot jassen. Sommige dingen klinken nu eenmaal beter met dist. of niet, dat moet je maar aan voelen. Er zit btw ook nog iets tussen distortion en clean :-D Wat mijn probleem een beetje is, zie Luc-O s nummer, is dat het gelijk KEDENG is en, ook zo blijft. Dynamiek is het toverwoord. Wat wel waarschijnlijk zo is (realiseer ik me net) is dat je creatiever moet zijn als je alleen maar distortion speelt. Je kunt niet 4 minuten lang het zelfde doen (dat verveelt namelijk :roll: ), dus moet je verschil maken. Dat is met alleen distortion natuurlijk veel moeilijker dan met verschillende effecten in 1 nummer.

w00t ja ik begrijp je punt ik zou ook niet overal clean doen hoor ;) maar ik probeer toch altijd wel dynamisch te spelen, ik draai in dit nr geregeld men volume knop wat terug of open voorbeeld: bij 20 secs is met volume half open daarna bij 1.59 weer vol open 2.04 weer minder gain en dan bij 2.11 volume knop bijna helemaal dicht etc. etc.

Maar je hebt idd groot gelijk dynamiekloos spel is = niet cool ( Gilbert is érg goed in omgaan met dynamiek ;) )

Br@mbo
14 juli 2004, 13:18
ziezo, deze kan er ook weer mee door :)

Barret Wallace
14 juli 2004, 18:23
hey
coole recording...en t textstukje is geniaal :-D
technisch natuurlijk weer subliem, maar vind het wel jammer dat de tonen zo op elkaar lijken, t is cool dat jullie kwa stijl naar elkaar toe groeien maar 2 persoonlijke tonen zou ik leuker vinden in de recording
ook vind ik het n beetje ongeinspireerd klinken op sommige stukjes...
maar ik begin het langzamerhand steeds meer te waarderen :oops:

Thanks master Swan 8-)

Ik vind het eigenlijk juist wel tof dat de tonen matchen maakt de recording wat '' gelijker '' zeg maar.. maar ik ben nog steeds van mening dat tone voor het grootste deel in de vingers zit...... :D