PDA

View Full Version : delaytje kopen: Ibanez DE-7 goeie zaak?



rasper
12 juli 2004, 18:06
Hi,
Zoals de titel zegt ben ik geïnteresseerd in een effectje.
Ik heb een budget van max €100 tot mijn beschikking waar ik wel een delay mee zou kunnen kopen denk ik.
Nu lijkt de Ibanez DE-7 wel iets. Ik heb een Ibanez DS7 die ik eigenlijk niet gebruik omdat de distortion gewoon veeeel te droog klinkt. Maar misschien is dit gewoon niet de specialiteit van Ibanez.

Anyway, is de DE-7 een goede keus? Zijn er anders nog voorstellen voor een ander merk?
Misschien niet onbelangrijk: ik speel voornamelijk Metal, hard/emocore en durf ook eens een balad te spelen.

Swan
12 juli 2004, 18:13
heb em ook....ben er erg tevreden over

Diedo
12 juli 2004, 19:43
2e hands! dan kun je er misschien ook nog een ander pedaaltje bijkopen! en staar je niet blind op een pedaal/merk... de wereld is veeeeeel groter!

rasper
12 juli 2004, 20:38
2e hands! dan kun je er misschien ook nog een ander pedaaltje bijkopen! en staar je niet blind op een pedaal/merk... de wereld is veeeeeel groter!

Ik heb het niet zo voor 2e hands, zeker al niet met die ebay-toestanden en dat bieden. Zelfs al staat iets gewoon in de koopjeskrant, moet je nog altijd die moeite doen om iets te vinden in de buurt. Ik vertrouw het ook gewoon niet.

Over die Ibanez DE-7 lees ik goeie dingen, maar ik dacht om nog eens eerst hier na te vragen wat de meningen zijn.

Fuhgawz
12 juli 2004, 21:00
Ik heb op dit forum een hoop goede dingen gelezen over de DE-7. Gebruik de zoekfunctie eens. Een tijdje terug was hij bij de Feedback in de aanbieding voor €79, maar ik weet niet of dit nog steeds zo is.

Mitch
12 juli 2004, 21:01
Een paar dingen over de 7-serie. Er zijn er een paar met een erg goede geluidskwaliteit: DE7, PM7,SB7 en TS7.
Daarnaast zijn er een paar met magere geluidskwaliteit: PH7, CF7, DS7.

Staar je gerust blind op een merk, want voor het geld is de warme sound van de DE7 onovertroffen.

Een probleem bij de 7 serie: de betrouwbaarheid. Velen geven de switches de schuld, maar er lijkt meer aan de hand. De componenten bevinden zich op 5 printplaten, die onderling verbonden zijn met corrosie-gevoelige aansluitingen. Daardoor komt het regelmatig voor dat ze er spontaan de brui aan geven.
Mijn eigen DE7 heeft altijd goed gewerkt. Toen heb ik 'm een maand of wat niet gebruikt, haal ik 'm toevallig van de week uit de kast: schakelt niet meer in :(
Begrijp me niet verkeerd, er zijn plenty pedalen die gewoon blijven leven, maar er overlijden er ook wat. Maar de sound: top !

Overigens zou ik niet te huiverig zijn voor tweedehands, maar goed, voor ik een heel betoog ga houden: je besluit lijkt al genomen. Bij Feedback waren ze geloof ik het goedkoopst. Maar kijk anders eens op Duitse sites van online-sores, kan goedkoper zijn. Op eBay verkopen trouwens ook regelmatig winkels hun pedalen voor minder dan de normale nieuwprijs !

rasper
12 juli 2004, 22:33
Enorm bedankt voor de reply's! Ik heb er veel aan gehad.
Aangezien ik niet in Nederland woon, maar in belgië, zal ik hier eens moeten rondkijken voor een goede prijs.

Mitch
12 juli 2004, 22:50
Zeker niet nodig. Rondneuzen in zowel Nederland als Duitsland zou je wel eens euro's kunnen schelen, zelfs met verzendkosten.

imlikeajungle
13 augustus 2006, 22:19
Een probleem bij de 7 serie: de betrouwbaarheid. Velen geven de switches de schuld, maar er lijkt meer aan de hand. De componenten bevinden zich op 5 printplaten, die onderling verbonden zijn met corrosie-gevoelige aansluitingen. Daardoor komt het regelmatig voor dat ze er spontaan de brui aan geven.
Mijn eigen DE7 heeft altijd goed gewerkt. Toen heb ik 'm een maand of wat niet gebruikt, haal ik 'm toevallig van de week uit de kast: schakelt niet meer in :(



He Mitch,

Heb hetzelfde voor: de mijne schakelt af en toe niet, meestal wel. Manueel schakelen (met de vinger) geeft zelfde resultaat. Nieuwe switch laten instoppen of is het bvb gebroken soldeerpunt of wat contactspray nodig?

Mitch
13 augustus 2006, 22:57
Zooooo, da's een gouwe ouwe ;)

Nou kijk, ik ben hier niet de tech, maar de twee zaken die beschreef zijn de dingen die ik weet. Zeker in de wat eerdere series zaten erg dunne veren om de fooswitch tegendruk te geven. Mogelijk daardoor dat de erg iele schakelaar zelf het vaak begaf. (Info van Speeddemon die merkte dat op een iets 'nieuwere' 7-serie stevigere veren zaten).
Maar ik heb dus ook gelezen van een gozer die met een hoop moeite de schakelaar had vervangen en toen bleek het later om één van de connetoren te gaan tusen de pcb's. En die had dus hetzelfde symptoom.

Voor evt. reparaties kan ik je met veel vertrouwen verwijzen naar Dirk_H te A.

imlikeajungle
13 augustus 2006, 23:17
Hmm... Niet erg fijn.
Probleem voor reparaties is dat ik in België zit, en aan verzending te veel kwijt ben, kan ik beter een cheapo TB-boxje kopen en 'm daar aan hangen, staat ie altijd aan. Ik zou het wel graag gefixed zien, morgen zelf effe proberen de solderingen te hersmelten. Als het natuurlijk aan de PCBs ligt, ben ik gezien.

De laatste weken wel erg vaak genaaid met tweedehands kopen, na jaren zonder één probleem. Niet erg geinig.