PDA

View Full Version : Hoe zijn die cheapo PRS itaren?



Nocki
12 juli 2004, 08:51
Hoi.

de normale PRS gitaren zijn wel goed. maar hoe zijn die santana en tremonti SE gitaren van rond de 700 euro. hebben ze dezelfde look en feel en sound. of is het toch net zo iets als epiphone en Gibson.

NOcki

Sander II
12 juli 2004, 10:52
Ik heb de Tremoniti SE mogen uitproberen en het voelt niks als een PRS.
Heel, hoe leg je het uit, plastic-achtig. Ze spelen opzich wel beter dan epiphone maar ze hebben zeker niks weg van een echte prs.

Anders Destium
12 juli 2004, 11:07
Ze zijn voor de prijs best redelijk, maar ze komen absoluut niet in de buurt van de échte. Dat komt ook doordat ze wat andere materialen gebruiken natuurlijk.

Wickeh
12 juli 2004, 12:02
Toen ik een gitaar ging "uitzoeken" bespeelde ik ook een Santana SE en deze vond ik vrij veel slechter klinken dan een Ibanez NDM en Ibanez SZ320 (dacht ik) en het ook net niet redden bij een Epiphone SG Custom BK 3. De clean ging wel maar de distortion mistte vrij veel vond ik.

gerrekat
12 juli 2004, 12:40
hetzelfde als bijna alle cheapo gitaren! hetzelfde als GIBSON en EPIPHONE

BLOK182
12 juli 2004, 12:50
Ik vond ze niet slecht (vooral de Tremonti niet), netjes afgewerkt en klinkt wel ok enzo voor het geld, maar goed, die drie letters die erop staan hebben geen flikker te zeggen :wink: Tis gewoon een leuke gitaar voor het geld, basta.

Swan
12 juli 2004, 13:01
k vind ze heel erg goedkoop aanvoelen voor het geld, erg plastic

Fluffy
12 juli 2004, 13:51
ik heb die santana een geprobeerd, waarom weet ik niet maar waarschijnlijk voor die prpijs, hij was fijn vast te houden enzo, alleen het geluid vonsd ik heel erg tegenvallen, een wereld van verschild met de 22 en 24

sash
12 juli 2004, 13:52
Ik vond ze erg tegenvallen. Geen slechte gitaren, maar voor die prijs zou je meer verwachten.

R. Flagg
12 juli 2004, 14:12
Volgens veel mensen is de nieuwe PRS Se Soapbar the bomb. De elementen die er in zitten schijnen zeer goed. Zelf heb ik hem helaas nog niet kunnen testen, maar gezien de prijs kan je zeker aan deze gitaar geen slechte koop hebben.

Angel
14 juli 2004, 14:20
De Santana Se is niet erg veel, maar de Tremonti SE daarentegen, man man, echt proberen!!

robzilla
14 juli 2004, 14:37
Ik vond die Tremoti SE zwaar bagger. Ik heb er bij Feedback Utrecht een tijdje opgespeeld met een vriend, we hebben hem na 5 minuten weggehangen omdat die kut was. Toen maar een Gibson Les Paul Std. gekocht een maandje later ofzo :P

Angel
14 juli 2004, 14:46
Was dan ook iets andere prijs, niet? :oops:

robzilla
14 juli 2004, 14:52
Was dan ook iets andere prijs, niet? :oops:

Ja :P

Maar het was eerst niet de bedoeling om een Gibson te kopen. Ik vond de tremonti gewoon niet lekker spelen. Ik vond de hals niet lekker en hij klonk ook niet vond ik, ieder zn smaak..

Baco
14 juli 2004, 15:20
Was dan ook iets andere prijs, niet? :oops:

Ja :P

Maar het was eerst niet de bedoeling om een Gibson te kopen. Ik vond de tremonti gewoon niet lekker spelen. Ik vond de hals niet lekker en hij klonk ook niet vond ik, ieder zn smaak..

Hmm, dan had je beter eens een Tremonti USA geprobeerd, vind ik persoonlijk heel wat beter dan een Les Paul Standard. Zalige nek heeft dit gitaar :razz: En die pickups zijn subliem :-D

Bluesbreaker
14 juli 2004, 17:03
voor de grap die Tremoti SE ook eens getest, wat een prul
en dan willen ze je er ook nog 770 euro voor laten betalen (kan veel goedkoper > kutwinkel)

ik vind mn oude Ibanez GRX 40 (voor een derde van de prijs van een prs) nog beter

DrFretBoard
15 juli 2004, 10:15
Omdat ik een gitaar omtrend die prijsklasse zocht heb ik o.a. zowel de Tremonti SE en de Santana SE uitgeprobeerd.

Hoewel ik de Santana SE echt afschuwelijk vond klinken en deze aanvoelde als brandhout, vond ik de Tremonti eigenlijk best meevallen; heel behoorlijke sound. Je voelt inderdaad wel dat het een 'goedkopere' gitaar is, maar voor iemand die op een strak budget staat is het IMO toch een heel werkzaam instrument.

Ook heb ik zo'n Yamaha AES getest; ongelofelijk dat ze zoveel geld durven vragen voor zo'n troep. Echt waanzinnig.

Ik heb dus uiteindelijk toch een Morpheus (Amberkleurig) van Zerberus-Guitars gekocht en Maaaaan, dat was een goeie beslissing! Zeker NIET cheapo, maar een HELE hoop gitaar voor het geld (799 euro nieuw betaald - ze zijn inmiddels wat duurder).

Zie http://www.zerberusgitarren.de

Angel
15 juli 2004, 10:43
Die Morpheus zijn schitterend, qua afwerking!!
Hoe klinken ze? Style, ...

bert k
15 juli 2004, 10:43
Mooie gitaar die Zerberus. Nooit van gehoord, maar de site ziet er goed uit.

DrFretBoard
15 juli 2004, 11:01
Die Morpheus zijn schitterend, qua afwerking!!
Hoe klinken ze? Style, ...

Sja, vin'k moeilijk te zeggen... Ik vind de sound ijzersterk!
De Zerberus-zebra humbuckers klinken geweldig en geven je uitgebreide mogelijkheden. De neck-pickup klinkt single-coil lekker 'stratterig', heel subtiel! De neck-humbucker geeft een vette sound waar ik in Jazz gerust mee aan kan komen. De bridge humbucker geeft een super-strakke sound waar je geweldig mee kunt sustaaaaaaainen met een rockgeluidje. En natuurlijk nog allerlei combinaties. Middenstandje 2x singlecoil kan me een felle 'twang' geven die lekker is voor akkoordjes of country-achtige lijnen. De sound is gewoon heel helder en gedefinieerd. Ik ben er blij mee. Veel mensen zetten hun zerberus in hetzelfde 'rekje' als hun PRS/LP/USA Strat....

Ik ben er op zich niet zo dol op als jan-en-allemaal op mijn gitaar gaat spelen, maar we kunnen best eens wat afspreken als je 'm wilt horen/proberen.

gerrekat
15 juli 2004, 11:03
Als je op zoek bent naar een goedkoop PRS alternatief zou je dit eens uit kunnen checken!

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3736567615

DrFretBoard
15 juli 2004, 11:16
Hoe beoordelen profs die (goekopere) Dean gitaartjes eigenlijk???

ssj3goku
15 juli 2004, 23:57
Als je op zoek bent naar een goedkoop PRS alternatief zou je dit eens uit kunnen checken!

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3736567615

Zow dat is niet duur :o De hardtails die ik zag waren 2300 euro :-?

Mithrandir
15 juli 2004, 23:59
Is het een US Hardtail?

Anders Destium
16 juli 2004, 00:01
Nee, een select series (dus Koreaan). Wel de moeite waard, maar niet vergelijkbaar met de USA Deans :)

ssj3goku
16 juli 2004, 00:02
Nee, een select series (dus Koreaan). Wel de moeite waard, maar niet vergelijkbaar met de USA Deans :)

Ik dacht al, anders was ie van mij! :D

erwin_ve
16 juli 2004, 00:46
De SE series zijn lang niet zo goed als de "echte", maar na de Tremonti SE geprobeerd te hebben, 3 verschillende om precies te zijn, kan ik concluderen dat er voor de SE serie ook nog eens grote kwaliteits verschillen zijn, bv. de topkam was op 3(!) verschillende modellen op andere hoogtes ingezaagd. Afstelling verschilde en daardoor klank ook!
Feit blijft wel dat het een vd strakst klinkende nu-metal gitaar(lees drop-d stemming) is die je voor het geld kan krijgen.