PDA

View Full Version : sound basloopje Time is runnig out



dvmutzy
12 juli 2004, 00:14
hai,

bij het basloopje aan het begin van Time is Running Out van Muse speelt de bassist veel achstes met af een toe een kwart tussendoor. Als luisteraar klinkt het echter als kwartnoten of iig het klinkt of ie elke verschillende noot maar één keer aanslaat terwijl ik als gitarist dan wel (erg) vaag hoor dat ie t dus twee keer aanslaat.
Nou, ik weet niet of ik t duidelijk heb uitgelegd, maar ik vroeg me af hoe je dit geluid/effect krijgt. ik heb al geprobeerd mn bas op mn gitaarverterker aansluiten en dan de distortion op 10 zetten, maar toen hoorde ik nog steeds wel de losse noten.

harrie-beton
12 juli 2004, 09:35
volgens mij is de intro een synthesizer. Een moog ofzo.

Laus
12 juli 2004, 11:18
Akai Deep Impact gok ik.

MazeMouse
12 juli 2004, 12:03
Ik heb het zelf voor elkaar weten te krijgen met een laag distortion en een digitale delay (hoeveel ms weet ik niet)

Chris Wolstenholme
12 juli 2004, 16:40
jah t is een akai deep/ moog, hij heeft allebei staan, maar met disto kan het ook en wil je PLEASE DE ANDERE TOPICS VERWIJDEREN!

en met een wah kom je btw ook in de buurt.

MazeMouse
12 juli 2004, 22:55
En WAT DE NEUK is er mis gegaan met al die andere topics? :D
(ik vermoed hetzelfde als wat er bij mij ook altijd mis gaat)

AntY
14 juli 2004, 11:28
moderator in acite :razz:

Hero
14 juli 2004, 12:49
Ik dacht dat het met een Boss SYB-3 Bass Synth was.

Chris Wolstenholme
14 juli 2004, 17:33
die zit niet in zijn huidige pedalboard :)

erik j.
14 juli 2004, 19:54
maar live speelt ie het wel op een syntelzaaiser....

dus een sampeltje van een in de studio in elkaar gefikste mix van zijn direct signaal, een moog, en een deep impact....zou dan eerder tot de verbeelding spreken.

Chris Wolstenholme
14 juli 2004, 19:56
ewh dat is ook niet helemaal waar ;)

( sorry :D )

maar hij heeft het op keyboard gedaan live, maar op de grote tour en festivals speelt hij het bijna altijd op de bas :)

MazeMouse
14 juli 2004, 22:24
Ik heb die tip van de 'wah' eens geprobeerd samen met mijn eigen gevogel met distortion. Ik geloof dat ik nu vrij dicht in de buurt ben gekomen :D

Chris Wolstenholme
15 juli 2004, 17:13
jah zo doe ik het ook....nog


want die deep impact gaat er cker komen :)

theloniousmonkeyman
17 juli 2004, 12:36
......want die deep impact gaat er cker komen :)


Waar ga je die nog vinden ? Naar 't schijnt zijn ze niet meer te krijgen. Ik zoek er ook nog steeds 1tje...

Chris Wolstenholme
18 juli 2004, 22:50
:-D ik heb zo mijn bronnen..nieuw

nee gewoon op zoek naar winkels

( sorry meld je ff niet nog waar, want ik weet niet of ze nog leverbaar zijn, if so, post ik het wel )

Chris Wolstenholme
19 juli 2004, 22:31
hmmz ik heb me bedacht

:-D

dirk witte claimd ze nog te kunnen bestellen :)

Chris Wolstenholme
21 juli 2004, 16:28
( btw iemand interesse in een baswah doe mijnes weg ) :-D

dvmutzy
21 juli 2004, 19:28
waah, kben nog maar n beginnertje hoor. maar iig bedankt. wat voor iets (effecten-board oid dus) zou ik kunnen kopen waar je dit geluid mee benadert en waar verder ook de gewone dist en delay functies op zitten (en die je je ook met gitaar kan gebruiken)?

ik ga nu ff kijken of al die topics er nog staan en als dat zou is, dan verwijder ik ze ff.

dvmutzy
21 juli 2004, 19:29
waah, kben nog maar n beginnertje hoor. maar iig bedankt. wat voor iets (effecten-board oid dus) zou ik kunnen kopen waar je dit geluid mee benadert en waar verder ook de gewone dist en delay functies op zitten (en die je je ook met gitaar kan gebruiken)?

ik ga nu ff kijken of al die topics er nog staan en als dat zou is, dan verwijder ik ze ff.

Chris Wolstenholme
21 juli 2004, 23:38
een goedkoop multipedaal kan dat wel, maar die kan niets tegelijk gebruiken.
losse effecten wordt al weer veel duurder, maar bied veel meer mogelijkheden. je kan ze allemaal ook op je gitaar zetten, alleen geven ze veel meer laag door.

maaruh wat dacht je van een wah ;)

Surferboy
22 juli 2004, 12:40
Wat moet je voor je Wah hebben? :)

Chris Wolstenholme
22 juli 2004, 16:42
check je PM :)

harrie-beton
23 juli 2004, 09:39
beetje je een omweg maar in de nieuwe set effecten van de POD XT zit een bass synthesizer (ARP MOOG achtig zegge ze).

Het effect heet FX synth analog. Na het weekend heb ik tijd om te sounds posten of kijk even op de line 6 site.
http://line6.com/modelPacks/home.html
zoek op FX JUNKIE

theloniousmonkeyman
27 juli 2004, 19:53
hmmz ik heb me bedacht
:-D
dirk witte claimd ze nog te kunnen bestellen :)


Volgens mij moet Dirk Witte ze toch ook bij Voerman inkopen & die beweren dat ze er geen meer hebben. Tenzij hij er nog zo in stock heeft natuurlijk :???: Let me know