PDA

View Full Version : Sound op Engl Fireball



Wormaap
11 juli 2004, 23:54
Sinds ruim 'n week ben ik nu de trotse bezitter van deze wonderschone amp :D Ik heb alleen een klein probleempje. Ik krijg geen lekker geluid in't laag.
Ik ben op zoek naar 'n 'laag' geluid dat lekker gromt zeg maar (Bad Horsie anyone? :P) maar daarbij moet m'n hoog óók weer lekker helder blijven...
Gaat dit lukken met m'n Epi Goth LP Studio of moet ik misschien aan'n nieuwe Pup?
Nog even erbij: Ik speel op 'n Behringer 4x12 (Jensen speakers, slant) zonder verdere effecten.

BartL
11 juli 2004, 23:58
Zou een goede cab niet ontzettend veel helpen?

Negative K3 fan
11 juli 2004, 23:58
dump dan eerst die cab en koop iets goeds (nfi), andere elementenin je gitaar. Fireball op zich zou dat zo moeten kunnen.

BartL
11 juli 2004, 23:59
...dat zegt ik 8-)

Wormaap
12 juli 2004, 00:00
Cab veranderen moet IDD nog gaan gebeuren, maar daar is momenteel gewoon domweg het geld niet voor :|
'T is BTW redelijk vaag, want als ik voor m'n cab sta dan heb ik wel een lekker geluid, maar als ik afstand neem om m'n oren te beschermen dan wordt't met elke pas minder...

BartL
12 juli 2004, 00:03
Wat bedoel je met 'een afstand' en hoe hard staat je amp?

Je kan nu beter niets veranderen. Ik denk dat het beter is om gewoon door te sparen voor een nieuwe cab. Gewoon een 2x12" engl met v30's zou genoeg moeten zijn toch? Behringer eruit...heb je weer wat centen...

Wormaap
12 juli 2004, 00:06
Met 'een afstand' bedoel ik'n meter of 6. Hij staat op ongeveer 25% volume, omdat ik dan niet zo héél veel last van m'n oren krijg op die afstand (of mijn oren zijn erg gevoelig, of't gaat écht zo luid)
Ik was btw wel al een béétje erover aan het denken om'n DiMarzio Evolution in m'n brug te gaan zetten (heb nog'n 89 euro waardebon liggen van de lokale gitaarboer)

Negative K3 fan
12 juli 2004, 01:26
element helpt denk ik wel iets, maar ik zou net wat bartL zegt sparen voor een nieuwe/ betere cab, het is toevallig vakantie, dus beetje vakantiewerken, dan heb je zo iets leuks.

Wormaap
12 juli 2004, 02:31
Ik ben al wat aan't mailen voor een Engl Vintage 4x12 voor 650... 'K krijg een paar meevallertjes namelijk :P
Die Behringer heb ik voornamelijk erbij gepakt omdat ik komende woensdag een halfstack nodig had (of ik moest'n semi-gig geven op'n geleende Valvestate 1x12), en omdat ik een ongeduldig sejuut ben :-D
Is 650 voor die 4x12'n goede prijs btw?

Baco
12 juli 2004, 07:36
Is 650 voor die 4x12'n goede prijs btw?

650 is een erg mooie prijs voor een 4x12 Vintage 30 cabinet. Ben je zeker dat het hier niet over een V60 cabinet gaat? Dan nog is die prijs niet zo slecht hoor. :wink:

gerrekat
12 juli 2004, 09:07
Probeer iddens enn goede cab!

MightyMike
12 juli 2004, 10:04
Probeer je cab eens wat hoger te plaatsen, op een tafeltje of zo. Veel geluid gaat "onder je door" , vooral bij goedkopere cabs.

lennartengel
12 juli 2004, 10:13
Wat mij heel erg is opgevallen toen ik m'n eerste "echte" versterker heb gekocht, is dat het karakter van je gitaar ook beter doorkomt. Door mijn boss me 30 en hughes en kettner 40 watt klonk alles ongeveer hetzelfde, nu hoor ik bij iedere gitaar een duidelijk verschil.
Bad horsie is gespeeld in c op een gitaar van swamp ash. Bedoel je met laag ook echt lage stemmingen? Dan is het misschien een idee eens een gitaar van een andere houtsoort uit te proberen...

BLOK182
12 juli 2004, 12:09
Congrats dude! 650 voor een nieuwe V30 (pas op, géén v60) is heel erg netjes, voor een gebruikte, mits in goede staat, is het ook nog wel een ok prijs. Die V60 cabs gaan in Duitsland rond de 600 nieuw (had de mijne vor 560). Een goeie cab kan idd je sound verbeteren. UIk kreeg trouwens geen slecht geluid uit die Fireball toen ik em testte, deepswitch aan, settings niet al te extreem en gaan met die banaan. Heb je je gain misschien niet te hoog staan? Probeer eens rond 12 uur, misschien wordt alles dan wat strakker.

Wormaap
12 juli 2004, 12:59
Even voordat hier mensen té enthausiast worden. Die V30 voor 650 is'n 2ehandsje :P Wel nog in nieuwstaat BTW.
Ik heb 't cabje al op't podium gezet en ben er zelf voor gaan staan, zodat't midden van 't cabje ongeveer op oorhoogte zat, maar nog steeds geen merkbare verbetering. Ik bedoel IDD lagere stemmingen. Ik vind die 'grom' wat je in'n C-stemming krijg zo mooi, moeilijk te beschrijven, maar't klinkt niet meer echt als'n gitaar...
Ik merk IDD ook dat deze amp stukken meer reageert op subtielere veranderingen. De Tone-knopjes op m'n gitaar hebben meer nut dan alleen 0 of 10, wat er tussenin zit levert nu ook al verschil op :)
Depth knopje heb ik btw nog niet geprobeerd. Gain staat meestal tussen 10 en 1 uur, en ik speel wel op'n redelijk mid-hoog heavy setting, bas op 12 uur, mids op 2 en treble 3.